Gå til innhold

Den første computeren du hadde?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Var sent ute. Fikk min første PC i 1995. Det var en Pentium 75 med 8 MB RAM, 720 MB hardisk, diskettstasjon, CD-ROM og et 28.8 modem. Den kom med Win 3.11 og jeg oppgraderte etter ca en mnd til Win 95 da det kom på markedet. Husker ikke hvor jeg bestilte den fra, men den ble bygd etter specs jeg ga dem.

Det var ikke jeg som eide den, men det var rundt 1975.

Selve datamaskinen stod i rommet ved siden av, og man betjente den via en teletype, og fikk svaret ut på papir.

Jeg husker jeg spilte 21 (Blackjack) på den!

===

Jeg bygget min egen datamaskin i 1982. Før det hadde jeg en Tandy TRS-80 fra Radio Shack.

Med vennlig hilsen

Annonse

Min også!

Og dette var det første spillet jeg kjøpte (på kassett!): http://www.youtube.com/watch?v=ZE61HdKML9U

Det var kassettspiller til min Dragon 32 også. Husker noe Space invaders-greier ja og ikke minst Donkey King som det het på Dragon! :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...