Gå til innhold

ABB - Hva feiler han?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det lurer jeg på også. Spesielt etter det siste innlegget hennes hvor hun beskriver et attentat hvor liv kunne gått tapt.

Sykt og svært upassende er vel en uderdrivelse. Spesielt i disse tider.

Hei!

ÅÅ :( nå skjønner du jo ingenting.

Jeg tok jo dette kun som et ekspempel, upassende syns du? jeg prøver bare å forklare en sak. Men jeg ser dere ikke vil forstå.

Jeg prøver å forklare noe om både ABB og meg og mange andre ting, men jeg er vist på min egen planet i forhold til dere.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

15

• frosken

6

• Bella Dotte

5

• Svimern

4

Skrevet

''Jeg skriver dette for jeg er ikke så sikker på at man må være så syk, har man en overbevisning, en ide man tror på, og er i "sin egen verden" av tankebyggninger så er dette mer mulig enn mange synes å forstå, kanskje må man ha asperger syndrom for å henge med :)''

Ja, man må ha Asperger syndrom for å henge med. Det er noe sykt med å tenke at sin mening er så mye viktigere enn andres mening, at det gir en rett til å ta liv.

Hei!

ja okey, det er mulig det er slik.

Det kan bare være greit å tenke i andre terminologier enn syk og ond, kanksje det er andre forklaringsmodeller som også vil være mer forebyggende og konstruktive på lang sikt.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Hei!

ÅÅ :( nå skjønner du jo ingenting.

Jeg tok jo dette kun som et ekspempel, upassende syns du? jeg prøver bare å forklare en sak. Men jeg ser dere ikke vil forstå.

Jeg prøver å forklare noe om både ABB og meg og mange andre ting, men jeg er vist på min egen planet i forhold til dere.

Nei, det har ikke å gjøre med at jeg ikke vil forstå. Jeg synes det er skremmende at du forteller at du har planlagt et attentat hvor liv kunne gått tapt. Asberger eller ikke.

Skrevet

Dette du planla, attentat hvor liv kunne gått tapt, mener du det seriøst eller fantaserer du?

Det virker svært sykt.

Hei!

Jeg mener det alvorlig, men når dere formulerer dere allerede som om jeg har gjort noe galt, så orker jeg ikke forklare dette mer.

Jeg var svært opptatt av dyrevelferd og i motsetning til andre snakker jeg ikke bare om ting, jeg handler, dvs jeg gjennomfører mine ideer. Trekker andre seg, gjennomfører jeg alene.

Slik jeg gikk til Sarajevo alene fordi jeg hadde bestemt meg for det i 1993. (jeg brøt ut av et følge fordi de fryktet for sine liv, jeg hadde bestemt meg for å nå Sarajevo, så da gikk jeg) I denne saken reddet det noen liv.

Skrevet

Nei, det har ikke å gjøre med at jeg ikke vil forstå. Jeg synes det er skremmende at du forteller at du har planlagt et attentat hvor liv kunne gått tapt. Asberger eller ikke.

Hei!

Okey,

Jeg planla også en annen ting, og i det tilfelle, reddet det liv!

Jeg er en av få mennesker som trosset serbernes sperringer og nådde til sarajevo under bombingene! Av en grunn, jeg hater folkemord, hvor var alle mennesker i Norge da???

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hei!

Jeg tror ikke jeg skjønner hva du mener?

Jeg prøvde å forklare en sak, at jeg ville ikke klart å skyte mennesker som var lei seg og bad om nåde, de gjorde jo det noen av menneskene på utøya, men ABB brydde seg vist ikke.

Det ville jeg brydd meg med mente jeg.

Jeg forsto hva du mente, men jeg forstår ikke hvorfor du tenker at de må vise redsel og anger før du forstår hvorfor det er galt og drepe.

Du sier jo rett og slett at de må skifte mening for ikke å bli drept og de må vise at de er redde også. Det høres jo ganske skummelt ut iom at du kan ha vanskelig for å forstå kroppsspråk.

Skrevet

Mens reinspikka sløvpsykiatrisk tøv som paranoid schizofreni er i orden?

Nei.

Skrevet

Jeg forsto hva du mente, men jeg forstår ikke hvorfor du tenker at de må vise redsel og anger før du forstår hvorfor det er galt og drepe.

Du sier jo rett og slett at de må skifte mening for ikke å bli drept og de må vise at de er redde også. Det høres jo ganske skummelt ut iom at du kan ha vanskelig for å forstå kroppsspråk.

Hei!

Ikke bli redd :)

Jeg skjønner når mennesker er redde, da syns jeg synd på dem, jeg vil ikke at noen skal være lei seg, jeg tror det er morsfølelsen i meg :)

Derfor smilte min psykiater og sa til meg at hun ikke en dag ville vært redd for at jeg ville skyte noen, jeg har for mye sympati :) og det har hun nok rett i. (jeg er bløthjertet:)

Skrevet

Hei!

Jeg har asperger syndrom, men like fult som alle mennesker er forskjellige er vi med asperger det også, dessuten er det en stor forskjell på oss med asperger som blir fanget opp, får hjelp, veiledning, og slipper å bli overlatt til oss selv og våre ensomme liv.

Lasermannen i Malmö hadde vist asperger, om ABB har det går det helt greit for meg, men det sier mer om hvor viktig det er å diagnostisere oss med asperger syndrom, en diagnose kan ikke bare forebygge destruktiv atferd, men gi det perspektivet vi med autisme ofte ikke av oss selv greier å få på ting.

Det perspektivet mangler ABB.

Det er ingenting i ABBs bakgrunn som rettferdiggjør hans handlinger. Om han kunne ha blitt lært opp til å bli "normal" er ikke relevant.

Derfor er det absurd å gi ham diagnose som asperger.

Skrevet

Hei!

Okey,

Jeg er en av få mennesker som trosset serbernes sperringer og nådde til sarajevo under bombingene! Av en grunn, jeg hater folkemord, hvor var alle mennesker i Norge da???

Trygt hjemme og skjønte at det ikke ville hjelpe noen som helst å få seg selv drept. Eller få andre drept i et forsøk på å redde en selv.

Det taler ikke til din fordel å gjøre slike ting. Heller motsatt.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Hei!

Okey,

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si, det hele virker helt absurd.

Det er merkelig om du ikke forstår at det reageres på dine eks-planer om attentat som kunne tatt liv.

Og det sammenfaller heller ikke med ditt innlegg over hvor irritert du er over at folk bryter loven og ikke eier oppdragelse.

Det er ikke greit med beina oppi sofaen, men å planlegge attentat er ok.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hei!

Ikke bli redd :)

Jeg skjønner når mennesker er redde, da syns jeg synd på dem, jeg vil ikke at noen skal være lei seg, jeg tror det er morsfølelsen i meg :)

Derfor smilte min psykiater og sa til meg at hun ikke en dag ville vært redd for at jeg ville skyte noen, jeg har for mye sympati :) og det har hun nok rett i. (jeg er bløthjertet:)

''Jeg skjønner når mennesker er redde, da syns jeg synd på dem, jeg vil ikke at noen skal være lei seg, jeg tror det er morsfølelsen i meg :)''

Det er bra det, men da må du være litt forsiktig med hvordan du uttrykker deg, for nå har du hatt flere innlegg hvor du sier at du skjønner tankegangen til ABB og at du skjønner hvorfor det er mulig å bli så frustert av ikke å bli hørt at en begår slike grusomheter som ABB har gjort.

Du forklarer drapene med at ABB ikke har lært det du har lært fordi du har hatt mennesker rundt deg. For et menneske som ikke mangler empati er det ikke noe som trenger å læres.

Nå har du hatt flere innlegg om dette og du må tenke deg om før du skriver. Kan godt være at du bare uttrykker deg litt klønete. Fortsetter du slik vil PST snart begynne å holde deg under oppsikt ;-)

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si, det hele virker helt absurd.

Det er merkelig om du ikke forstår at det reageres på dine eks-planer om attentat som kunne tatt liv.

Og det sammenfaller heller ikke med ditt innlegg over hvor irritert du er over at folk bryter loven og ikke eier oppdragelse.

Det er ikke greit med beina oppi sofaen, men å planlegge attentat er ok.

''Og det sammenfaller heller ikke med ditt innlegg over hvor irritert du er over at folk bryter loven og ikke eier oppdragelse. Det er ikke greit med beina oppi sofaen, men å planlegge attentat er ok''

Det er nok det som følger med denne diagnosen. En svært rigid tankegang.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

''Og det sammenfaller heller ikke med ditt innlegg over hvor irritert du er over at folk bryter loven og ikke eier oppdragelse. Det er ikke greit med beina oppi sofaen, men å planlegge attentat er ok''

Det er nok det som følger med denne diagnosen. En svært rigid tankegang.

Jeg klarer ikke unnskylde planlegging av attentat som kan ta liv med Asberger.

Men jeg er helt enig med deg ang dette med at hun må være mer forsiktig med hva hun sier/skriver her og andre steder.

Nå vet vi hvilken utdannelse hun har søkt, og hvor, og at hun ønsker jobb hos Unicus. Vi vet ikke om det er noen fra Unicus som er her på Dol. Det er vel ikke så utrolig mange som er kvinne, med AS, som søker Unicus, mulig hun også tar med nonnekarrieren i CVn, hun er lett gjennkjennelig og risikerer å møte seg selv i døra. Jeg ville ikke ansatt henne om jeg hadde visst det jeg vet.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Jeg klarer ikke unnskylde planlegging av attentat som kan ta liv med Asberger.

Men jeg er helt enig med deg ang dette med at hun må være mer forsiktig med hva hun sier/skriver her og andre steder.

Nå vet vi hvilken utdannelse hun har søkt, og hvor, og at hun ønsker jobb hos Unicus. Vi vet ikke om det er noen fra Unicus som er her på Dol. Det er vel ikke så utrolig mange som er kvinne, med AS, som søker Unicus, mulig hun også tar med nonnekarrieren i CVn, hun er lett gjennkjennelig og risikerer å møte seg selv i døra. Jeg ville ikke ansatt henne om jeg hadde visst det jeg vet.

'' Jeg ville ikke ansatt henne om jeg hadde visst det jeg vet''

Det tror jeg ikke er noe fare :-) Jeg hadde ikke hatt noen problemer med det.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg synes det blir for ekstremt.

Tenker da også på innleggene som Hulderen viser til, hvor hun synes det som skjedde på Utøya var bra og at vi trenger mer av det.

Jeg tror nok ikke at hun er en tikkende drapsmaskin, men det blir for ekstremt.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Jeg synes det blir for ekstremt.

Tenker da også på innleggene som Hulderen viser til, hvor hun synes det som skjedde på Utøya var bra og at vi trenger mer av det.

Jeg tror nok ikke at hun er en tikkende drapsmaskin, men det blir for ekstremt.

Jeg tenker at hvis en psykiater med kompetanse på Asperger hadde diagnostisert ABB, ville vi fått en tredje diagnose på han og han ville passet inn i alle tre :-)

Psykiatri må være vanskelig.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg tenker at hvis en psykiater med kompetanse på Asperger hadde diagnostisert ABB, ville vi fått en tredje diagnose på han og han ville passet inn i alle tre :-)

Psykiatri må være vanskelig.

Ja, det virker som om diagnostisering kan være vanskelig.

Jeg håper dog det ikke er så "enkelt" som du skisserer.

Skrevet

''Jeg skjønner når mennesker er redde, da syns jeg synd på dem, jeg vil ikke at noen skal være lei seg, jeg tror det er morsfølelsen i meg :)''

Det er bra det, men da må du være litt forsiktig med hvordan du uttrykker deg, for nå har du hatt flere innlegg hvor du sier at du skjønner tankegangen til ABB og at du skjønner hvorfor det er mulig å bli så frustert av ikke å bli hørt at en begår slike grusomheter som ABB har gjort.

Du forklarer drapene med at ABB ikke har lært det du har lært fordi du har hatt mennesker rundt deg. For et menneske som ikke mangler empati er det ikke noe som trenger å læres.

Nå har du hatt flere innlegg om dette og du må tenke deg om før du skriver. Kan godt være at du bare uttrykker deg litt klønete. Fortsetter du slik vil PST snart begynne å holde deg under oppsikt ;-)

Hei!

Ja er det sånn du oppfatter meg så må jeg tenke meg om.

takk for opplysningen, dette er helt over min forståelsesevne.

Jeg har jo aldri skrevet det du antyder.

Skrevet

''Det tror jeg ikke er noe fare :-) Jeg hadde ikke hatt noen problemer med det.''

Det ville ikke jeg heller hatt problemer med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...