Gå til innhold

ABB - Hva feiler han?

Anbefalte innlegg

Sarah Elizabeth
Skrevet

1. Det er allerede for mange som har en mening/synser om dette.

2. Det hele er så politisert at en saklig diagnostikk synes å være umulig. Nå har til og med en vanligvis korrekt Statsminister tatt stilling til hvordan han bør dømmes.

3. Det er umulig for meg å få nok informasjon til en god uttalelse når a) retten ikke vil sende hans forklaring direkte på TV, og B) dommeren hele tiden avbryter hans forklaring. Det er av største betydning når en skal danne seg et godt bilde at vedkommende får snakke fritt og uten avbrytelser.

Vil bare si at det er godt å se at noen fortsatt har vettet i behold, NHD.

Blir så provosert av fagfolk som synser i hytt og pine. Dette er mennesker jeg tidligere har hatt tillit til og respektert som fagpersoner.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

15

• frosken

6

• Bella Dotte

5

• Svimern

4

ikke nick i dag
Skrevet

Hei!

Jeg mener det alvorlig, men når dere formulerer dere allerede som om jeg har gjort noe galt, så orker jeg ikke forklare dette mer.

Jeg var svært opptatt av dyrevelferd og i motsetning til andre snakker jeg ikke bare om ting, jeg handler, dvs jeg gjennomfører mine ideer. Trekker andre seg, gjennomfører jeg alene.

Slik jeg gikk til Sarajevo alene fordi jeg hadde bestemt meg for det i 1993. (jeg brøt ut av et følge fordi de fryktet for sine liv, jeg hadde bestemt meg for å nå Sarajevo, så da gikk jeg) I denne saken reddet det noen liv.

Jeg er redd for deg, Madelenemie. Du har skremt meg veldig mange ganger. Spesielt en gang da du skrev at du hadde vært på et kjøpesenter der mine barn pleier å gå. Jeg vet jo at du er negativ til oss muslimer. Jeg håper du får hjelp med diagnosen din og mer enn alt håper jeg at du kun "har det i kjeften", i motsetning til ABB. Jeg håper også at webmaster leser denne tråden, der du svart på hvitt skriver at du planla et angrep der mennesker kunne ha dødd.

Skrevet

Nei, det har ikke å gjøre med at jeg ikke vil forstå. Jeg synes det er skremmende at du forteller at du har planlagt et attentat hvor liv kunne gått tapt. Asberger eller ikke.

''Nei, det har ikke å gjøre med at jeg ikke vil forstå. Jeg synes det er skremmende at du forteller at du har planlagt et attentat hvor liv kunne gått tapt. Asberger eller ikke.

''

Hvorfor er det skremmende at hun forteller om din egen erfaring? Jeg synes det er tankevekkende og interessant, ikke skremmende.

Skrevet

Jeg klarer ikke unnskylde planlegging av attentat som kan ta liv med Asberger.

Men jeg er helt enig med deg ang dette med at hun må være mer forsiktig med hva hun sier/skriver her og andre steder.

Nå vet vi hvilken utdannelse hun har søkt, og hvor, og at hun ønsker jobb hos Unicus. Vi vet ikke om det er noen fra Unicus som er her på Dol. Det er vel ikke så utrolig mange som er kvinne, med AS, som søker Unicus, mulig hun også tar med nonnekarrieren i CVn, hun er lett gjennkjennelig og risikerer å møte seg selv i døra. Jeg ville ikke ansatt henne om jeg hadde visst det jeg vet.

''Jeg klarer ikke unnskylde planlegging av attentat som kan ta liv med Asberger.

''

Hun forteller om tanker hun har hatt. Hun har ikke gjennomført noe attentat.

Skrevet

Hei!

ja okey, det er mulig det er slik.

Det kan bare være greit å tenke i andre terminologier enn syk og ond, kanksje det er andre forklaringsmodeller som også vil være mer forebyggende og konstruktive på lang sikt.

''Det kan bare være greit å tenke i andre terminologier enn syk og ond, kanksje det er andre forklaringsmodeller som også vil være mer forebyggende og konstruktive på lang sikt.

''

Jeg synes du trekker frem interessante perspektiver i denne debatten.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

''Nei, det har ikke å gjøre med at jeg ikke vil forstå. Jeg synes det er skremmende at du forteller at du har planlagt et attentat hvor liv kunne gått tapt. Asberger eller ikke.

''

Hvorfor er det skremmende at hun forteller om din egen erfaring? Jeg synes det er tankevekkende og interessant, ikke skremmende.

Jeg vet at det er en slags overbeskyttelse av Madelenemie her inne.

Jeg har heldigvis til vane for å reagere når folk beskriver drapsplaner.

Jeg synes det er like skremmende at ikke du heller reagerer eller synes det er skremmende at hun beskriver planer som kunne ta liv. At du kan beskrive det som interessant kan jeg ikke for mitt bare liv forstå.

Hvordan kan du reagere på en slik måte når en person beskriver planer om å drepe folk??

Og hvordan hadde det vært reagert her inne om det var en annen en henne som hadde skrevet dette?

Gjest Psyk av alt
Skrevet

''Jeg klarer ikke unnskylde planlegging av attentat som kan ta liv med Asberger.

''

Hun forteller om tanker hun har hatt. Hun har ikke gjennomført noe attentat.

Jeg skrev planlegging.

Skrevet

Jeg vet at det er en slags overbeskyttelse av Madelenemie her inne.

Jeg har heldigvis til vane for å reagere når folk beskriver drapsplaner.

Jeg synes det er like skremmende at ikke du heller reagerer eller synes det er skremmende at hun beskriver planer som kunne ta liv. At du kan beskrive det som interessant kan jeg ikke for mitt bare liv forstå.

Hvordan kan du reagere på en slik måte når en person beskriver planer om å drepe folk??

Og hvordan hadde det vært reagert her inne om det var en annen en henne som hadde skrevet dette?

''Hvordan kan du reagere på en slik måte når en person beskriver planer om å drepe folk??

''

Nå mener jeg du feiltolker det hun skriver fullstendig. Hun skriver at hun for mange år siden _hadde_ planer osv. Det er noe helt annet enn å ha planer.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

''Hvordan kan du reagere på en slik måte når en person beskriver planer om å drepe folk??

''

Nå mener jeg du feiltolker det hun skriver fullstendig. Hun skriver at hun for mange år siden _hadde_ planer osv. Det er noe helt annet enn å ha planer.

Jeg reagerer like sterkt på at hun hadde planer.

Du har tatt på deg pedagog hatten, og dratt den så langt ned over hodet at du ikke ser klart.

Skrevet

Jeg skrev planlegging.

''Jeg skrev planlegging.

''

Ja, og etter min oppfatning så er det lang avstand mellom tanker og handling, så jeg kan ikke se at det er grunnlag for fordømming av tanker M hadde for mange år siden.

Skrevet

Jeg reagerer like sterkt på at hun hadde planer.

Du har tatt på deg pedagog hatten, og dratt den så langt ned over hodet at du ikke ser klart.

''Jeg reagerer like sterkt på at hun hadde planer.''

Da kommer vi til å forbli uenige.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

''Jeg skrev planlegging.

''

Ja, og etter min oppfatning så er det lang avstand mellom tanker og handling, så jeg kan ikke se at det er grunnlag for fordømming av tanker M hadde for mange år siden.

Å mene det bare var tanker er vel en underdrivelse.

Hun planla dette attentatet, som ville ta liv, med flere andre. De andre trakk seg når de skjønte alvoret og M ble da så rasende og frustrert at hun gikk i kloster.

Dette er mer en tanker. Hun hadde en plan. Og legger det fram på en slik måte at det virker som om det er tilfeldigheter som gjør at hun har havnet der hun er i dag isteden for det andre utfallet.

Og det er så ekstremt at jeg reagerer kraftig.

Hun har skremt folk her på Dol.

Og som jeg tidligere har nevnt, det er en overbeskyttelse av personen her inne, og reaksjonen hadde nok vært annerledes om det hadde vært en annen person som hadde skrevet dette.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

''Jeg reagerer like sterkt på at hun hadde planer.''

Da kommer vi til å forbli uenige.

Ja, her er vi totalt uenige.

Gjest slappav
Skrevet

Ja, det lurer jeg på også. Spesielt etter det siste innlegget hennes hvor hun beskriver et attentat hvor liv kunne gått tapt.

Sykt og svært upassende er vel en uderdrivelse. Spesielt i disse tider.

Har støttet deg tidligere her inne, men NÅ overdriver du. Det er ikke noe hårreisende med det hun sier. Hun var _en gang for lenge siden_ så sint at hun tenke ut hvordan hun skulle gjennomføre et attentat. Ettersom hun bryr seg om andre, er sjansen stor for at hun uansett hadde latt det være med tanken når hun hadde fått tenkt seg litt om. At det er upassende, vel, på sett og vis har hun også et slags høyttenkende logisk resonnement rundt ABB's adferd, og trekker skillet mellom seg og han. Ikke noen stor Aspergers-blunder akkurat.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Har støttet deg tidligere her inne, men NÅ overdriver du. Det er ikke noe hårreisende med det hun sier. Hun var _en gang for lenge siden_ så sint at hun tenke ut hvordan hun skulle gjennomføre et attentat. Ettersom hun bryr seg om andre, er sjansen stor for at hun uansett hadde latt det være med tanken når hun hadde fått tenkt seg litt om. At det er upassende, vel, på sett og vis har hun også et slags høyttenkende logisk resonnement rundt ABB's adferd, og trekker skillet mellom seg og han. Ikke noen stor Aspergers-blunder akkurat.

Ja, jeg må bare få si at jeg uansett synes hele greia er ekstremt.

Også sett i lys av at hun, ref Hulderen, har støttet det som skjedde på Utøya og synes det burde være mer av slikt.

Jeg mener M har godt av å høre hvordan folk kan reagere på utsagn hun har. Bittelitt realitetsorientering, og litt mindre forståsegihjel.

Gjest slappav
Skrevet

Også sett i lys av at hun, ref Hulderen, har støttet det som skjedde på Utøya og synes det burde være mer av slikt.

Jeg mener M har godt av å høre hvordan folk kan reagere på utsagn hun har. Bittelitt realitetsorientering, og litt mindre forståsegihjel.

Ja, hvis hun har sagt at "det burde være mer av slikt", er jeg enig i at det er helt på sin plass med tydelig irettesettelse. Om det hjelper, da :)

Skrevet

Jeg forsøker å holde meg langt unna vedkommende - men akkurat nå må jeg bare lure meg inn og si at jeg er enig med deg...

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg forsøker å holde meg langt unna vedkommende - men akkurat nå må jeg bare lure meg inn og si at jeg er enig med deg...

Takk.

Det setter nok ixy pris på også.

Gjest slappav
Skrevet

Hei!

Jeg mener det alvorlig, men når dere formulerer dere allerede som om jeg har gjort noe galt, så orker jeg ikke forklare dette mer.

Jeg var svært opptatt av dyrevelferd og i motsetning til andre snakker jeg ikke bare om ting, jeg handler, dvs jeg gjennomfører mine ideer. Trekker andre seg, gjennomfører jeg alene.

Slik jeg gikk til Sarajevo alene fordi jeg hadde bestemt meg for det i 1993. (jeg brøt ut av et følge fordi de fryktet for sine liv, jeg hadde bestemt meg for å nå Sarajevo, så da gikk jeg) I denne saken reddet det noen liv.

Ok, så du har vokst opp på Balkan og opplevd krigen på nært hold?

Skrevet

Samme her. Jeg har inntrykk av at hun var helt på randen til å utføre dette attentatet hun snakker om for en del år siden og jeg husker godt hennes reaksjon på Utøya også - den skremte meg og.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...