Gå til innhold

ABB - Hva feiler han?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å mene det bare var tanker er vel en underdrivelse.

Hun planla dette attentatet, som ville ta liv, med flere andre. De andre trakk seg når de skjønte alvoret og M ble da så rasende og frustrert at hun gikk i kloster.

Dette er mer en tanker. Hun hadde en plan. Og legger det fram på en slik måte at det virker som om det er tilfeldigheter som gjør at hun har havnet der hun er i dag isteden for det andre utfallet.

Og det er så ekstremt at jeg reagerer kraftig.

Hun har skremt folk her på Dol.

Og som jeg tidligere har nevnt, det er en overbeskyttelse av personen her inne, og reaksjonen hadde nok vært annerledes om det hadde vært en annen person som hadde skrevet dette.

''reaksjonen hadde nok vært annerledes om det hadde vært en annen person som hadde skrevet dette.''

Ja, det er kanskje mulig, men siden det er en kjent sak at Madeleinemie har asperger, er altså ikke reaksjonene slik du ønsker.

Dette handler ikke om overbeskytting av Madeleinemie, det handler om at dol-brukere tilgodeser en del ting som vi vet at kanskje "vanlige mennesker" ikke ville uttrykt.

Bare så det er sagt - jeg er langt fra alltid enig i det Madeleinemie sier. Det befriende med det er at hun tåler å høre det, og at hun ofte sier at hun lærer ting av at vi forteller at vi er uenige med henne.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

15

• frosken

6

• Bella Dotte

5

• Svimern

4

Gjest Psyk av alt
Skrevet

''reaksjonen hadde nok vært annerledes om det hadde vært en annen person som hadde skrevet dette.''

Ja, det er kanskje mulig, men siden det er en kjent sak at Madeleinemie har asperger, er altså ikke reaksjonene slik du ønsker.

Dette handler ikke om overbeskytting av Madeleinemie, det handler om at dol-brukere tilgodeser en del ting som vi vet at kanskje "vanlige mennesker" ikke ville uttrykt.

Bare så det er sagt - jeg er langt fra alltid enig i det Madeleinemie sier. Det befriende med det er at hun tåler å høre det, og at hun ofte sier at hun lærer ting av at vi forteller at vi er uenige med henne.

Jeg er litt usikker på hvor mye slækk hun bør få ifh diagnosen.

Som sagt, her tror jeg det er greit med litt normalreaksjoner og litt mindre forståsegihjel.

Et sted går grensen. Selv om man heter Madelenemie og har Asberger.

Gjest slappav
Skrevet

1. Det er allerede for mange som har en mening/synser om dette.

2. Det hele er så politisert at en saklig diagnostikk synes å være umulig. Nå har til og med en vanligvis korrekt Statsminister tatt stilling til hvordan han bør dømmes.

3. Det er umulig for meg å få nok informasjon til en god uttalelse når a) retten ikke vil sende hans forklaring direkte på TV, og B) dommeren hele tiden avbryter hans forklaring. Det er av største betydning når en skal danne seg et godt bilde at vedkommende får snakke fritt og uten avbrytelser.

Pirker de ikke unødvendig mye i svarene hans? Jeg forstår utmerket godt hva han mener med det han sier, likevel vrir og vrenger aktoratet på det. Vil det ikke være mer strategisk smart å heller la han bruke energien på å snakke fritt heller enn å måtte forklare på 10 forskjellige måter hva han mener med det han sier? Få han litt vekk fra "intellektuell modus" og heller prøve å få lufta litt ut av han ved å trykke på noen ømme punkter.

Når det gjelder psykotisk eller ikke-psykotisk: Kan ikke narsissisme og storhetsforestillinger bli så sterkt at det er psykotisk? Er man da per def psykotisk, eller ikke?

(Det gjelder media også, der de skal "ta" han på faktafeil. F.eks. snakket han om "universale menneskerettigheter". Enhver kan forstå at det ikke er FN's han refererer til, likevel har Dagbladet hentet inn en professor som "tar" han på at det han sier om menneskerettigheter er feil. Hva er vitsen?)

Gjest slappav
Skrevet

Pirker de ikke unødvendig mye i svarene hans? Jeg forstår utmerket godt hva han mener med det han sier, likevel vrir og vrenger aktoratet på det. Vil det ikke være mer strategisk smart å heller la han bruke energien på å snakke fritt heller enn å måtte forklare på 10 forskjellige måter hva han mener med det han sier? Få han litt vekk fra "intellektuell modus" og heller prøve å få lufta litt ut av han ved å trykke på noen ømme punkter.

Når det gjelder psykotisk eller ikke-psykotisk: Kan ikke narsissisme og storhetsforestillinger bli så sterkt at det er psykotisk? Er man da per def psykotisk, eller ikke?

(Det gjelder media også, der de skal "ta" han på faktafeil. F.eks. snakket han om "universale menneskerettigheter". Enhver kan forstå at det ikke er FN's han refererer til, likevel har Dagbladet hentet inn en professor som "tar" han på at det han sier om menneskerettigheter er feil. Hva er vitsen?)

(Redigeringsfeil: Siste paragraf skulle stå i midten :)

Gjest Nord og ned.
Skrevet

''Hva er vitsen?)''

Medias startegi er at han bare ikke_skal_ ha rett i ett eneste ord han ytrer om noe som helst. Hadde han hevdet at jorda er rund ville VG, Dagbladet osv, funnet en eller annen "ekspert" som hadde insistert på at den er flat. Det samme med mye av det faktabaserte han ytrer om følgene av masseinvandringen.

En nokså farlig strategi spør du meg, som bare bidrar til å gi svinet ufortjent sympati hos noen. Han bør tas, og tas hardt for sine groteske ugjerninger. Det er _dem_ han står tiltalt for.

Skrevet

Jeg er redd for deg, Madelenemie. Du har skremt meg veldig mange ganger. Spesielt en gang da du skrev at du hadde vært på et kjøpesenter der mine barn pleier å gå. Jeg vet jo at du er negativ til oss muslimer. Jeg håper du får hjelp med diagnosen din og mer enn alt håper jeg at du kun "har det i kjeften", i motsetning til ABB. Jeg håper også at webmaster leser denne tråden, der du svart på hvitt skriver at du planla et angrep der mennesker kunne ha dødd.

I det hele tatt synd at noen få mennesker på et slikt forum skal ødelegge for veldig mange som ønsker verdifulle meningsutvekslinger og svar på spørsmål om helsen sin.

Dersom det er ressurser mener jeg moderator må komme mer "på banen" for å forhindre at dette forumet blir (mer) useriøst og utrivelig. Det er faktisk mange her inne som virkelig ønsker og trenger hjelp.

Gjest slappav
Skrevet

''Hva er vitsen?)''

Medias startegi er at han bare ikke_skal_ ha rett i ett eneste ord han ytrer om noe som helst. Hadde han hevdet at jorda er rund ville VG, Dagbladet osv, funnet en eller annen "ekspert" som hadde insistert på at den er flat. Det samme med mye av det faktabaserte han ytrer om følgene av masseinvandringen.

En nokså farlig strategi spør du meg, som bare bidrar til å gi svinet ufortjent sympati hos noen. Han bør tas, og tas hardt for sine groteske ugjerninger. Det er _dem_ han står tiltalt for.

Ja, det er en farlig strategi, særlig i forhold til smitteeffekten. I den grad man kan nå inn til ABB-spirer gjennom avisoppslag og få de til å tenke seg om, er det under forutsetning av at det som skrives er saklig. Bare en løs, impulsiv tanke: Hva om professorene heller hadde uttalt seg om viktigheten av å ha det godt inni seg, ha et trygt og godt nettverk, fokusere på de nære ting, osv.

Gjest slappav
Skrevet

Ja, det er en farlig strategi, særlig i forhold til smitteeffekten. I den grad man kan nå inn til ABB-spirer gjennom avisoppslag og få de til å tenke seg om, er det under forutsetning av at det som skrives er saklig. Bare en løs, impulsiv tanke: Hva om professorene heller hadde uttalt seg om viktigheten av å ha det godt inni seg, ha et trygt og godt nettverk, fokusere på de nære ting, osv.

...og ikke minst hvordan man kan oppnå dette. Kanskje kan dette treffe et eller annet fortrengt behov i umodne forskrudde har-spilt-for-mye-krigsspill-hoder der ute, så en spire, og gi noen hint til hvordan man oppnår ekte "forfyllelse" og lykke. Litt mer dybde og sjelelig selvutvikling inn i informasjonsoverfloden hadde vært på sin plass, tror jeg.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Jeg er redd for deg, Madelenemie. Du har skremt meg veldig mange ganger. Spesielt en gang da du skrev at du hadde vært på et kjøpesenter der mine barn pleier å gå. Jeg vet jo at du er negativ til oss muslimer. Jeg håper du får hjelp med diagnosen din og mer enn alt håper jeg at du kun "har det i kjeften", i motsetning til ABB. Jeg håper også at webmaster leser denne tråden, der du svart på hvitt skriver at du planla et angrep der mennesker kunne ha dødd.

''Jeg er redd for deg, Madelenemie. Du har skremt meg veldig mange ganger. Spesielt en gang da du skrev at du hadde vært på et kjøpesenter der mine barn pleier å gå. Jeg vet jo at du er negativ til oss muslimer''

Du er ikke litt vel mye dramaqueen nå, tror du ?

Gjest Enig_Ja
Skrevet

Jeg klarer ikke unnskylde planlegging av attentat som kan ta liv med Asberger.

Men jeg er helt enig med deg ang dette med at hun må være mer forsiktig med hva hun sier/skriver her og andre steder.

Nå vet vi hvilken utdannelse hun har søkt, og hvor, og at hun ønsker jobb hos Unicus. Vi vet ikke om det er noen fra Unicus som er her på Dol. Det er vel ikke så utrolig mange som er kvinne, med AS, som søker Unicus, mulig hun også tar med nonnekarrieren i CVn, hun er lett gjennkjennelig og risikerer å møte seg selv i døra. Jeg ville ikke ansatt henne om jeg hadde visst det jeg vet.

Helt enig.

Det er dessuten slik at en vurderer å varsle PST eller politiet . Etter hva vi har sett psyke mennesker kan gjøre er det tryggest å varsle først.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Helt enig.

Det er dessuten slik at en vurderer å varsle PST eller politiet . Etter hva vi har sett psyke mennesker kan gjøre er det tryggest å varsle først.

Hei, nå skjønte jeg ikke helt hva du mente...det med varsling av PST eller politi..

Skrevet

''Det kan bare være greit å tenke i andre terminologier enn syk og ond, kanksje det er andre forklaringsmodeller som også vil være mer forebyggende og konstruktive på lang sikt.

''

Jeg synes du trekker frem interessante perspektiver i denne debatten.

Hei!

Takk :)

Skrevet

Ok, så du har vokst opp på Balkan og opplevd krigen på nært hold?

Hei!

Nei jeg dro med hjelpesendinger, samt min egen overbevisning.

Jeg er jo norsk.

Gjest dustemikkel av psykiater
Skrevet

Vil bare si at det er godt å se at noen fortsatt har vettet i behold, NHD.

Blir så provosert av fagfolk som synser i hytt og pine. Dette er mennesker jeg tidligere har hatt tillit til og respektert som fagpersoner.

Ja, jeg kjenner jeg blir mektig provosert av rettspsykiater Henning Værøy. Han er ikke god i hue. Mon tro at han er uenig i de første sakkyndiges konklusjon fordi han lider av det samme selv? Han har iallefall storhetstanker...

Gjest slappav
Skrevet

Hei!

Nei jeg dro med hjelpesendinger, samt min egen overbevisning.

Jeg er jo norsk.

Da du var rundt 10 år gammel?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...