Gå til innhold

NHD-Hvorfor er det så bra??

Anbefalte innlegg

Gjest lurer veldig jeg
Skrevet

Hvorfor er det så bra med sex og alle psykiatere jeg har vært i terapi hos fremhever dette? (har ennå ikke fått svar på dette..)

Er kvinne, gift men med nesten null sexlyst..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har nesten alle psykiaterne du har vært hos, vært menn?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Fordi de aller fleste voksne har seksuelle lyster/drifter som oppleves positive både for den enkelte og for parforholdet, er sex bra.

Om begge parter i et parforhold ikke ønsker sex, er det bra for dem å avstå fra sex.

Gjest lurer veldig jeg
Skrevet

Har nesten alle psykiaterne du har vært hos, vært menn?

Ja det har bare vært menn...

Skrevet

Hei!

Siden du er gift er det bra å bruke p-piller, slik at man har sex uten kondom, (et annent alternativ er familieplanlegging, men der igjen risiko for å bli gravid, men da slipper man p-piller), dette fordi det i sæd er stoffer som virker på hjernen litt som ssri. Det er publisert flere artikler om dette, blant annet i New Scientist.

Gjest Hulderen
Skrevet

Har du det vanskelig i parforholdet? Et ordtak sier: en kvinne må ha det bra for å ha sex, en mann må ha sex for å ha det bra. Jeg tror det er mye i dette. Mange kvinner mister sexlysten når de er stresset eller mistrives.

En annen årsak kan være prevensjon. Om du bruker hormonspiral eller P-piller, så kan de fjerne sexlysten.

Skrevet

Ja det har bare vært menn...

Jeg spurte om dette fordi etter kjønnsstereotypiene er menn mer opptatt av sex enn det kvinner er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...