Gå til innhold

ABB burde fått samme straff som Quisling

Anbefalte innlegg

Gjest ikke nick i kveld

http://www.dagbladet.no/2012/04/18/nyheter/innenriks/breivik/dodsstraff/quisling/21171549/

Det merkelige er at her i Norge skriker man opp hvis man mener noe sånt. Jeg er vanligvis langt fra politisk blå, men jeg synes ikke denne tanken ovenfor er så forferdelig å tenke. Men så har jeg kanskje bodd for lenge i USA (jeg er norsk men).

Fortsetter under...

For de mest ondsinna forbrytelser som denne og baneheia er jeg helt for dødsstraff. Problemet er kanskje hvor grensa skal gå? Jeg er samtidig glad for at vi ikke henger enhver som har gjort noe dumt, og er glad for at vi ikke har det som i USA.

Denne saken er dog så spesiell at jeg ser ingen problemer med at stille han for noen terrorlov og at vi hadde benyttet dødstraff. Klarer nesten ikke å se for meg protesttog " Spar Breivik han er et menneske han også"

Når det er sagt synes jeg ufattelig synd på familien hans. Som er helt uskyldig oppi dette.

Gjest pjoltergeist

Vi skal nettopp vise at vi ikke henfaller til menneskesynet til de høyreekstreme, men holder oss til Menneskerettighetene og humanitet.

Med vennlig hilsen

''Vi skal nettopp vise at vi ikke henfaller til menneskesynet til de høyreekstreme''

Ja, mennesynet til de venstreeksteme i Nord-Korea og Kina ligger vel deg nærmere.

Annonse

''Vi skal nettopp vise at vi ikke henfaller til menneskesynet til de høyreekstreme''

Ja, mennesynet til de venstreeksteme i Nord-Korea og Kina ligger vel deg nærmere.

Nei, det er foruroligende liten forskjell mellom menneskesynet i Nord-Korea og det til diverse høyreekstreme.

Mitt menneskesyn er i tråd med den norske Grunnloven, dvs. den europeiske Menneskerettighetskonvensjonen. Det er omtrent så langt som det er mulig å komme fra Nord-Korea.

Hva med deg?

Gjest Gjøkeniburet

Skal samfunnet først hive vår humanistiske arv på båten hadde det i grunn vært best om han ble skutt med en gang på Utøya og ferdig med det.

Ja, tenk om en eller annen hadde vært lettere på avtrekkeren da de så en ledning som hang fra øret.

Det hadde gledet så mange, og vi hadde sluppet rettsaken, og så videre fø på denne barnemorderen.

Han vil få det bedre enn svært mange eldre mennesker som bor på sine institusjoner.

Nå kan tingretten få avsagt en dom, sånn etter 10 uker.

Så får vi anken, og nye uker i høyesterett.

Så skal naturligvis barnemorderen appellere til menneskerettsdomstolen sånn en gang i året osv. osv. osv.

Han blir vel å dure på slik en annen kjent barnemorder holder på.

For de mest ondsinna forbrytelser som denne og baneheia er jeg helt for dødsstraff. Problemet er kanskje hvor grensa skal gå? Jeg er samtidig glad for at vi ikke henger enhver som har gjort noe dumt, og er glad for at vi ikke har det som i USA.

Denne saken er dog så spesiell at jeg ser ingen problemer med at stille han for noen terrorlov og at vi hadde benyttet dødstraff. Klarer nesten ikke å se for meg protesttog " Spar Breivik han er et menneske han også"

Når det er sagt synes jeg ufattelig synd på familien hans. Som er helt uskyldig oppi dette.

''Når det er sagt synes jeg ufattelig synd på familien hans. Som er helt uskyldig oppi dette.''

Vel...

Ja, tenk om en eller annen hadde vært lettere på avtrekkeren da de så en ledning som hang fra øret.

Det hadde gledet så mange, og vi hadde sluppet rettsaken, og så videre fø på denne barnemorderen.

Han vil få det bedre enn svært mange eldre mennesker som bor på sine institusjoner.

Nå kan tingretten få avsagt en dom, sånn etter 10 uker.

Så får vi anken, og nye uker i høyesterett.

Så skal naturligvis barnemorderen appellere til menneskerettsdomstolen sånn en gang i året osv. osv. osv.

Han blir vel å dure på slik en annen kjent barnemorder holder på.

Hvis han hadde blitt drept ved pågripeøsen, er det svært mye informasjon vi aldri hadde fått tak i. Det hadde oppstått enormt mye spekulasjoner, myter, og i verste fall hadde han fått martyrstatus i enkelte grupper.

Gjest pjoltergeist

Nei, det er foruroligende liten forskjell mellom menneskesynet i Nord-Korea og det til diverse høyreekstreme.

Mitt menneskesyn er i tråd med den norske Grunnloven, dvs. den europeiske Menneskerettighetskonvensjonen. Det er omtrent så langt som det er mulig å komme fra Nord-Korea.

Hva med deg?

''Nei, det er foruroligende liten forskjell mellom menneskesynet i Nord-Korea og det til diverse høyreekstreme.''

Likevel er du utelukkende opptatt av de høyreeksteme.

Gjest Gjøkeniburet

Hvis han hadde blitt drept ved pågripeøsen, er det svært mye informasjon vi aldri hadde fått tak i. Det hadde oppstått enormt mye spekulasjoner, myter, og i verste fall hadde han fått martyrstatus i enkelte grupper.

Den martyrstatusen har han dessverre fått i enkelte miljøer slik det er allerede.

Og nå har de et levende ikon å hedre.

Slik tilhengerne av nazismen hadde det i den siste fangen Rudolph Hess, som satt i Spandau fengselet.

Men litt uventet : barnemorderen er selv enig i at han skulle vært ekspedert.

Nå får han fortsette å provosere, og hilse til sine medsammensvorne på direktesendt tv.

''Nei, det er foruroligende liten forskjell mellom menneskesynet i Nord-Korea og det til diverse høyreekstreme.''

Likevel er du utelukkende opptatt av de høyreeksteme.

''Likevel er du utelukkende opptatt av de høyreeksteme.''

Jeg anser sjansen for at Nord-Korea okkuperer Norge som relativt beskjeden.

Annonse

Gjest pjoltergeist

''Likevel er du utelukkende opptatt av de høyreeksteme.''

Jeg anser sjansen for at Nord-Korea okkuperer Norge som relativt beskjeden.

Du burde være mer bekymret over rettsikkerheten i regimer som faktisk styres av venstreekstreme enn hypotetiske problemstillinger som at høyreeksteme som ABB kommer til å få noe som helst makt i Norge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...