Gå til innhold

Åpne konto i svensk bank?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du må nok ha svensk peronnummer for å få opprette konto i en svensk bank.

Svensk bankkonto kan også gjøre at du må levere både norsk og svensk selvangivelse. (Vet ikke det sikkert.) Den norske selvangivelsen blir litt mer komplisert.

Kunne PayPal være en løsning i stedet?

mvh

Svensk bankkonto kan også gjøre at du må levere både norsk og svensk selvangivelse. (Vet ikke det sikkert.) Den norske selvangivelsen blir litt mer komplisert.

mvh

''Kunne PayPal være en løsning i stedet?''

Jeg har PayPal, men må ikke mottageren også ha det for at jeg skal kunne bruke det? Eller... Jeg er temmelig grønn her må jeg innrømme. :o)

Gjest Høstløv

mvh

''Du må nok ha svensk peronnummer for å få opprette konto i en svensk bank.''

Ikke nødvendigvis, vi har konto i en spansk bank.

Annonse

''Kunne PayPal være en løsning i stedet?''

Jeg har PayPal, men må ikke mottageren også ha det for at jeg skal kunne bruke det? Eller... Jeg er temmelig grønn her må jeg innrømme. :o)

Det som kreves er at mottaker har en epost adresse. Du kan da sende penger til denne epost adressen, mottaker får en mail av paypal og må videre registrere seg (enkel affære, navn, kontonr og adresse) for å se pengene inne på sin paypal konto, har vedk konto fra før er det egentlig bare å logge på. Mottaker kan videre overføre betalingen til sin egen bankkonto. Paypal er den klart sikreste og beste måten å sende penger på dersom man ikke ønsker å bruke norsk bank.

Det som kreves er at mottaker har en epost adresse. Du kan da sende penger til denne epost adressen, mottaker får en mail av paypal og må videre registrere seg (enkel affære, navn, kontonr og adresse) for å se pengene inne på sin paypal konto, har vedk konto fra før er det egentlig bare å logge på. Mottaker kan videre overføre betalingen til sin egen bankkonto. Paypal er den klart sikreste og beste måten å sende penger på dersom man ikke ønsker å bruke norsk bank.

Men da må mottaker altså ha paypal selv. Greit å vite, da er det jo bare å spørre om det først. :o)

Men da må mottaker altså ha paypal selv. Greit å vite, da er det jo bare å spørre om det først. :o)

Ikke nødvendigvis om du tenker at du må vente med å sende pengene til vedk har fått seg en paypal konto men dersom vedk. ønsker å få tak i pengene så må han/hun registrere seg, det er riktig.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...