Gå til innhold

Betydning av det man gjør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hakker løs på grunnene til at jeg drikker. Nå har jeg funnet ut at jeg drikker fordi jeg føler meg trygg. Verden er et skummelt sted. Ingen kan komme å ta meg når jeg drikker. Jeg føler ikke selvforakten og den nakne sannheten om et mislykket liv.

Jeg er svineheldig. Jeg har en psykolog som kaller meg "jenta mi" og virkelig bryr seg og tar dette med alkohol svært seriøst. Han tilbyr å være der når følesene topper seg og jeg bare føler frykt. Jeg har en psykiater som også bryr seg; ber meg fortsette med stemningskart og skrive, skrive, skrive alt jeg føler. Jeg har mange å lene meg til. Jeg skriver, men allikevel klarte jeg ikke å holde meg unna øl i dag.

Jeg er virkelig redd for alle de sterke følelsene som bor i meg. Jeg er redd for å falle ned i en avgrunn hvis jeg lar alt komme opp i dagen.

Jeg er også drittlei medisiner. Det skjønte psykiateren min meget godt. Den forbannede dosetten. Jeg forakter den. Vi snakket også om konsekvensene hvis jeg slutter. Da skriver han meg ut. Han vil ikke ha på seg at en av hans pasienter blir lagt inn. Jeg forstår det. Han mener at jeg ligger midt på treet når det gjelder mengde av medikamenter. Jeg fortsetter med medisinene, men himmel så lei jeg er!

Medisiner fikser ikke alt. Jeg må allikevel stå ansikt til ansikt med mitt eget liv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var gripende. Håper du finner ut av det, og klarer å slutte med alkohol.

Skrevet

Jeg skjønner deg svært godt, det føles trygt å ha noe som får tankene over på noe annet enn problemer. Ta i mot den hjelpen du kan få fordi det er ganske opplagt at du ikke greier det alene. Kanskje du skulle vært på avrusing - hvis det finnes for alkoholikere da.

Jeg prøver også å bygge opp min verden som får meg til å føle meg trygg og slippe angst. Og det er mat. Kanskje ikke like farlig som alkohol, men like vanedannende (ikke å anbefale). Jeg håper psykologen din greier å få deg på rett spor. Slik at du greier å innse hvor farlig og ødeleggende dette er for deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...