Gå til innhold

Breivik - hvordan har han blitt sånn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Elis31

13

• cathlin

7

• Dorthe

5

• Colette

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest arvmiljø

Jeg synes at artikler som dette : http://www.nettavisen.no/nyheter/article3380413.ece , anklager moren for å være den som har en stor del av skylden i hva som skjedde i de helt unge dager.

Det er som om det blir sagt A, uten at det blir sagt noe B.

Jeg sitter å stiller meg selv spørsmål rundt hva som var så galt, at de ville fjærne ABB fra moren med tvang.

Likeså at faren, og hans nye samboer forsøkte - 2 ganger, å overta ansvaret for gutten...

Det kan like gjerne være at faren var en super-narsissist som gjorde livet vanskelig for moren etter skilsmissen slik at hun ikke greide å hanskes med et barn som hadde arvet farens tendenser, eller at hun var traumatisert og utslitt...Poenget: Hvem vet.

Annonse

Det kan like gjerne være at faren var en super-narsissist som gjorde livet vanskelig for moren etter skilsmissen slik at hun ikke greide å hanskes med et barn som hadde arvet farens tendenser, eller at hun var traumatisert og utslitt...Poenget: Hvem vet.

Ja jeg synes det blir litt for lett å sitte på gjerdet å dømme. Vi vet for lite rett og slett. Men mistenker stemødre for å ønske å gjøre noe for ABB. Synes det er fælt med foreldre(her far) som omentrent ikke har hatt kontakt med sønnen. Virker også som det har vært et sårt punkt for ABB.

''Men barnevernet gikk jo ikke med på å fjerne han. Så de kunne ikke tenkt at de psykiske problemene var morens feil. Far tapte også saken.''

Ifølge en psykolog jeg kjenner (i bup) er foreldrevernet i Norge alt for sterkt, det er mye sterkere enn barnevernet.

For snart 30 år siden var foreldreretten stort sett mors rett til å beholde sine barn, nær sagt uansett. Det skulle vært mye til for at far vant noen sak mot mor om det kom til rettsak.

Kan du fortelle litt mer om hva det sto? I forhold til oppvekst og sånn.

Det er evigheter siden jeg leste det. Det jeg husker best var at mora hadde tatt kontakt med barnevernet flere ganger for å få hjelp og at de hele tida mente han ikke var dårlig nok.

Annonse

Det er evigheter siden jeg leste det. Det jeg husker best var at mora hadde tatt kontakt med barnevernet flere ganger for å få hjelp og at de hele tida mente han ikke var dårlig nok.

De ligger ute på vg. Nå har jeg lest over 100 sider-. Phu, jeg finner ikke ut av han.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/22-juli/psykiatrisk_vurdering/

Det kna jo være et godt poeng i disse tider, hvor det ymtes frempå at moren var en dårlig omsorgsperson. Husker du hva som var vanskelig hvorfor hun søkte hjelp?

Gjest Nickløsheletida

Det kna jo være et godt poeng i disse tider, hvor det ymtes frempå at moren var en dårlig omsorgsperson. Husker du hva som var vanskelig hvorfor hun søkte hjelp?

Breivik har uttalt seg selv om dette i retten i dag. Han har hatt et godt og nært forhold til moren, men ikke til faren. Faren ønsket ingen kontakt. Det var det han selv sa i retten i dag. Halvsøsteren har visst sagt det samme.

Breivik har uttalt seg selv om dette i retten i dag. Han har hatt et godt og nært forhold til moren, men ikke til faren. Faren ønsket ingen kontakt. Det var det han selv sa i retten i dag. Halvsøsteren har visst sagt det samme.

Samtidig så var det en som svarte på nettspørsmål i dag, husker ikke om han var psykolog han sa at ABB hadde hatt en svært spesiell barndom eller noe sånn. Det ville man få nærmere kjentskap til senere i saken.

''Han hadde en meget spesiell barndom - det vil komme frem senere i rettsforhandlingene ''

http://tpn.vg.no/intervju/tittel/2683

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...