Gå til innhold

Ville dere ha gått til avisa med dette?

Anbefalte innlegg

Gjest lurer på om dette er lurt
Skrevet

Saken er den at jeg ble utnyttet seksuelt i et terapiforhold som varte i åtte år. Jeg gikk først til helsetilsynet som tok fra vedkommende lisensen. Deretter anmeldte jeg det til politiet, men saken ble henlagt pga at det var et "gjensidig" kjærlighetsforhold og at psykologen ikke "visste om" skyldspørsmålet på det angitte tidspunkt. jeg var veldig psyk den perioden og dette har ødelagt mesteparten av mitt liv.

Jeg synes også synd på mange andre som må oppleve dette og hvor saken blir henlagt.

Hva synes dere om å gå til avisa med dette? For å skape debatt om alvorligheten i å begå overgrep i terapi og kanskje for å hjelpe andre? Kan dette slå tilbake på meg selv?

Blir veldig glad for alle seriøse råd/innspill.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

''det var et "gjensidig" kjærlighetsforhold og at psykologen ikke "visste om" skyldspørsmålet''

Dette er feil, og det har alltid vært feil, det er aldri gjensidig og likeverdig i en slik relasjon, og det er alltid behandleren som har ansvaret for at slikt ikke skal oppstå! Det er fortvilende at du ble møtt som du ble av politiet, men det er dessverre mange overgrep som ikke tas på alvor. Jeg føler nesten for å sette deg i forbindelse med min psykolog som også er sexolog, kanskje han kan gi deg noen råd. Send en mail til [email protected] hvis det er av interesse.

Skrevet

''det var et "gjensidig" kjærlighetsforhold og at psykologen ikke "visste om" skyldspørsmålet''

Dette er feil, og det har alltid vært feil, det er aldri gjensidig og likeverdig i en slik relasjon, og det er alltid behandleren som har ansvaret for at slikt ikke skal oppstå! Det er fortvilende at du ble møtt som du ble av politiet, men det er dessverre mange overgrep som ikke tas på alvor. Jeg føler nesten for å sette deg i forbindelse med min psykolog som også er sexolog, kanskje han kan gi deg noen råd. Send en mail til [email protected] hvis det er av interesse.

Er dette din mailadresse? Vet psykologen din noe om slike tilfeller som jeg beskriver her?

Skrevet

Er dette din mailadresse? Vet psykologen din noe om slike tilfeller som jeg beskriver her?

Det er min mailadresse, ikke min vanlige men for i tilfeller som dette :/

Han jobber mye med å forhindre seksuelle overgrep mot psykisk utviklingshemmede av såkalte profesjonelle, så jeg antar at han vil kunne vite noe om lover, regler, saksgang osv. Han jobber også med folk som ikke har PU, siden han er min behandler (erhm) og han og jeg har snakket en del om dette.

Gjest fsdfgsd
Skrevet

Ville ikke gått til avisa. Heller til en advokat eller jusshjelper. Fri rettshjelp, JURK, Jussbuss, Gatejuristen eller andre kan kanskje hjelpe deg.

Skrevet

Ville ikke gått til avisa. Heller til en advokat eller jusshjelper. Fri rettshjelp, JURK, Jussbuss, Gatejuristen eller andre kan kanskje hjelpe deg.

Har hatt advokat og fri rettshjelp....det er visst ikke mer å gjøre, avisa eneste alternativ. Men lurer på om jeg skal gidde å bruke mer tid på fyren som har ødelagt så mye til nå.

Skrevet

Jeg råder deg fra å gå til avisene med dette. Det blir først og fremst en belastning for deg som du er sannsynligvis uforberedt på. Ingen vet hvordan avisskriv utvikler seg og hva som blir konsekvensene.

Skrevet

Har hatt advokat og fri rettshjelp....det er visst ikke mer å gjøre, avisa eneste alternativ. Men lurer på om jeg skal gidde å bruke mer tid på fyren som har ødelagt så mye til nå.

Selv om jeg blir sint på dine vegne: Kanskje det eneste og viktigste du kan gjøre nå, er å få blitt ferdig med saken, uansett om det riktige for deg er å bearbeide eller glemme.

Skrevet

Jeg råder deg fra å gå til avisene med dette. Det blir først og fremst en belastning for deg som du er sannsynligvis uforberedt på. Ingen vet hvordan avisskriv utvikler seg og hva som blir konsekvensene.

Nei du har nok rett. Synd saken ble som den ble. Men nå må jeg kanskje heller beskytte meg selv og gå videre.

Onsdag1365380628
Skrevet

Nei, det ville jeg ikke gjort.

Du kan ikke på forhånd vite hvilken belastning dette vil bli for deg. Tanken på å beskytte å advare andre er god, men du må tenke på deg selv.

Gjest ingelill
Skrevet

Hva ser du egentlig for deg at avisen kan gjøre?

Gjest Vinterrling
Skrevet

Nei du har nok rett. Synd saken ble som den ble. Men nå må jeg kanskje heller beskytte meg selv og gå videre.

Tenker at det kan godt være en god ting å gå ut med dette i media. Eneste jeg anbefaler er å gjøre det anonymisert selvsagt.

Mest sannsynlig vil ikke dette føre til noe mer enn noen nyhetsoppslag og kanskje kommentarer fra advokaten hans hvor det hele avvises. Men det at det kommer på dagsorden og at det blir en debatt er jo også noe.

En har også sett at saker blir gjenopptatt og at det faktisk skjer ting når det kommer opp i mediene. Men mest sannsynlig vil det ikke skje noe utover noen medieoppslag.

Men det kan også skje at flere offer står frem og saken vil rulle videre.

Så kan det være godt for deg også å fortelle historien din.Så har du ihvertfall gjort det. Så lenge det er et gjennomtenkt valg ser jeg at det trenger å være så uheldig. Du har jo prøvd å nå igjennom rettsystemet. Og det kan slå utrolig urettferdig ut.

Om du skal gjøre det så bør du ihvertfall vente til dette Breivik styret er over. Selv Støre saken drukner i dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...