Gå til innhold

En tenkning jeg støtter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest trukkedetnei
Skrevet

Ja, en god måte å takle stress på.

Hva med å suggerere seg selv i timesvis med middeladersk kirkemusikk i ørene i en såklat meditasjon? Demper det stress, slik en viss person hevder?

Gjest Oksen Ferdinand
Skrevet

Enig, for en gangs skyld.

Jeg er nok ikke enig med NHD i dette.Hvile og mindre å gjøre vil nok etter min mening være bedre for både barn og voksne.

Tror det er en sammenheng mellom stress og dopbruk i usa.

Foreldre har 2-3 jobber,og barna har kanskje ingen barnepass.

Får man ikke nok søvn, er det fort gjort å først ty til sterke sovemedisiner og siden til andre former for "uppers" og "downers".

Zoloft virker stabiliserende på meg og jeg sover nå som ett barn.

Gjest Remlow
Skrevet

En annen måte er å innse at man ikke kan ha alt man ønsker seg i livet. Something's gotta give.

Gjest fruitcake
Skrevet

Hva skal en slik svart/hvit tankegang være godt for annet enn å skape mer psykisk sykdom blant folk? Åpenbart at man kan lære seg til å takle mer stress og påkjenninger, men det må da være vel så viktig med bevisstgjøring rundt stress og de tanker, følelser og mekanismer som utløser dette. Alternative måter å tenke og jobbe på, som gjør at man opplever stressende sitausjoner som mindre stressende.

Gjest melmøll
Skrevet

Her rådes det da til å redusere stress ved å prioritere hverdagen...?

Jeg synes det var flere gode råd og bruker flere av dem selv.

Skrevet

En annen måte er å innse at man ikke kan ha alt man ønsker seg i livet. Something's gotta give.

Ja, jeg tror mye ligger der. Det er så mange moderne mennesker som nekter å innse det. De skal ha ALT idet de flytter hjemmefra, og enda mer i løpet av de neste fem, ti årene, og kun det beste er godt nok. Karriere, superforeldre, fantastiske vennskap, perfekte hjem, god økonomi, osv osv. Det blir et rotterace få kommer fra med helsa 100% i behold.

Skrevet

Hei!

Da forstår jeg bedre hvordan japanere og indere mestrer sine liv.

Ja for de arbeider som maur, til de liksom stuper i seng, og jobber enten med skolefag eller annet arbeide, uten pauser til de skal sove igjen. Like blide, høflige og alltid fulle av overskudd.

Siden jeg er gift med et slikt menneske, har jeg lurt på om det er genetisk, men det kan altså være at man gjennom miljøet man er født inn i er blitt flink til å leve i et slikt stress og derfor mestrer det.

Takk da fikk jeg mer å tenke på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...