Gå til innhold

For en skuffelse. Stakkars lille jente.

Anbefalte innlegg

Jeg bare gjør oppmerksom på at det står i regelen for nødpass at det kun stedes ut for viktige grunner eller noe sånt.

''Nødpass utstedes bare i situasjoner der dette er helt nødvendig. Det vil i hovedsak være i følgende tilfeller:

Når ordinært pass ikke er mottatt innen 10 arbeids-/virkedager etter at søknad ble innlevert

Et gyldig pass er stjålet kort tid før en planlagt reise

Når det er akutt behov for pass pga sykdom/død i nær familie

Uforutsette viktige forretningsreiser

I andre tilfeller når vesentlige velferdsgrunner taler for det''

https://www.politi.no/tjenester/pass/nodpass/

Jeg har full forståelse for at det er fort gjort å glemme å sjekke utløpsdato m.m. Men bare gjør oppmerksom på at nødpass er kun til nød, og ikke til ferie slik jeg leser reglene.

De ønsker jo ikke at mange skal bruke nødpass som vanlig pass, men erfaringen er vel at de utsteder nødpass ved alle situasjoner der man trenger pass.

Jeg har reist en gang på nødpass fordi jeg rett og slett hadde tatt feil pass da jeg skulle på reise med jobben og jeg kunne ikke reise med mannens pass ;-)

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...