Gå til innhold

Noen som kan mye om medisin interaksjoner?

Anbefalte innlegg

Gjest Akutt sykdom
Skrevet

Lithium, Zoloft, Zyprexa, Lipitor, Atacand, Albyl-E, Plavix..

Går alle disse medisinene greit sammen? Stoler ikke på legen min på dette området..

Noen som vet hva som er de mest kjente bivirkningene på (evt noen av) disse medikamentene..?

Skjelver mye på hendene og føler meg generelt ikke bra. Men det kan jo også skyldes at jeg nylig var akutt syk.

Videoannonse
Annonse
Gjest Akutt sykdom
Skrevet

Glemte å nevne at 100 mg Lamictal også skal stå på denne lista..

Onsdag1365380628
Skrevet

Du stoler ikke på legen din angående medisinene du bruker. Det burde du gjøre, hvis alternativet er å lytte til DOLs brukere. Sikkert mange her med bred erfaring i bruk av diverse medisiner, men legen er tross alt fagmannen.

Når det gjelder vanlige bivirkninger kan du lese pakningsvedlegget eller søke opp medisinen på feks felleskatalogen.

Skjelvinger kan skyldes medisinbruk, men hvis det oppsto i forbindelse med nylig sykdom kan også det være en årsak.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg gikk inn på interaksjoner.no og førete opp alt, også Lamictal.

Det er interaksjon mellom Lithium og Atacand. Økt konsentrasjon av Lithium og økt risiko for bivirkninger (tørste, tremor, kvalme og diare)

Det er interaksjoner mellom Lamictal og Lithium, Lamictal og Zoloft og Lamictal og Zyprexa. Alle gir nedsatt konsentrasjon av Lamictal.

Andre interaksjoner er også nevnt.

Jeg foreslår at du selv går inn på interaksjoner.no og skriver inn alle preparatene og skriver det ut. Ta det deretter med til legen.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Plavix og Lipitor kan muligens påvirke hverandre slik at begge får noe nedsatt effekt.

Atacand kan øke konsentrasjonen av litium. Litium skal uansett kontrolleres hver 3. mnd, og dosen justeres etter serumkonsentrasjon.

Litium kan gi høyfrekvent/lavutslag skjelving/tremor som f.eks, kan vises når en skriver for hånd.

Gjest syttentretti
Skrevet

Du stoler ikke på legen din angående medisinene du bruker. Det burde du gjøre, hvis alternativet er å lytte til DOLs brukere. Sikkert mange her med bred erfaring i bruk av diverse medisiner, men legen er tross alt fagmannen.

Når det gjelder vanlige bivirkninger kan du lese pakningsvedlegget eller søke opp medisinen på feks felleskatalogen.

Skjelvinger kan skyldes medisinbruk, men hvis det oppsto i forbindelse med nylig sykdom kan også det være en årsak.

Snakk med en Farmasøyt på Apoteket de kan mye om slikt.... Hvis du bruker samme Apotek så har de deg på data hvis ikk eta med liste over medisiner og styrke.....Dette er mitt råd til deg...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...