Gå til innhold

Norge er på samme politiske nivå som Nord-Korea

Anbefalte innlegg

Gjest fra bergen

http://www.side2.no/helse/article3380562.ece

''- Dette begynner å bli et sykt land.

Folk raser etter forslag om at tobakk bør forbys i taxfree.

Nasjonalt råd for tobakksforebygging ønsker et røykfritt Norge innen 2030. Blant deres forslag for å nå det målet er:

# Snus forbys

# Taxfree-salget av tobakksvarer forbys

# Alle røykerom forsvinner

# Røykenekt i bilen og hjemme

Mange sammenligner også forslaget med isolerte Nord-Korea.

«Jeg elsker at idiotiske mål fra «Nasjonalt råd for tobakksforebygging» ender opp med at Norge er på samme politiske nivå som Nord-Korea, og at vi er kommunister», skriver en.''

Hvordan i alle dager skal en håndheve røykeforbud i hjemmet? Selv har jeg aldri røyket, men nå får jeg lyst til å begynne, bare på trass.

Fortsetter under...

Gjest Nord og ned.

Å sammenligne et av verdens best fungerende land og demokratier med Nord Korea er så virkelighetsfjernt at det knapt fortjener en kommentar. Det er totalt virkelighetsfjernt.

På området bruk av tobakk er det tydelig at NK kjører en langt friere og mindre diktatorisk linje enn i ditt sosialistparadis.

Sammenligninger er derfor ikke relevant, nei. men i NKs favør.

Annonse

Gjest Nord og ned.

Røyk er vel det mest helseskadelige vi har i dag. Så jeg synes egentlig det er helt greit. Var det forbudt måtte de aller fleste slutte.

Selve livet er det mest helseskadelige som finnes.

Ingen har så langt overlevd.

Gjest Nord og ned.

Det betyr ikke at vi trenger å forkorte det med noe som udiskutabelt er en stor helserisikio.

Nei, men man trenger heller ikke tro at man lever evig ved å spise grønnsaker og ha klippekort på helesestudio.

Man ender alltid opp i spørsmålet om hva som er viktigst, å legge dager til sitt liv, eller liv til sine dager.

Det er ingen tvil om at det røykere i dag utsettes for er spedalskgjøring og ren trakkasering.

(Selv sluttet jeg btw. å røyke for mange år siden, bare så det er sagt)

Gjest jillie

På området bruk av tobakk er det tydelig at NK kjører en langt friere og mindre diktatorisk linje enn i ditt sosialistparadis.

Sammenligninger er derfor ikke relevant, nei. men i NKs favør.

har vært avhengig av nikotin/sigaretter, kan være enige i dette.

Kanskje også kurerte eks- røykere som er blitt antirøyk.

Man kan sette i gang tiltak for å få folk til å slutte å røyke, men la det være opp til dem- dette mener jeg også er sykt!

Jeg forstår tanken bak røykeforbudet (jeg er selv røyker). Jeg ser for meg at det blir vanskelig å håndheve et røykeforbud i hjemmet og i private biler, da det nok kan bli problematisk i forhold til privatlivets fred - men det skulle virkelig ha vært en selvfølge at voksne ikke røyket hjemme eller i bil når man har barn. (Hva voksne som bor uten hjemmeboende barn velger å gjøre i sitt eget hjem, synes jeg ingen har rett i å legge seg oppi).

Men å sammenligne med Nord-Korea? Nei, ærlig talt!

Annonse

Jeg forstår tanken bak røykeforbudet (jeg er selv røyker). Jeg ser for meg at det blir vanskelig å håndheve et røykeforbud i hjemmet og i private biler, da det nok kan bli problematisk i forhold til privatlivets fred - men det skulle virkelig ha vært en selvfølge at voksne ikke røyket hjemme eller i bil når man har barn. (Hva voksne som bor uten hjemmeboende barn velger å gjøre i sitt eget hjem, synes jeg ingen har rett i å legge seg oppi).

Men å sammenligne med Nord-Korea? Nei, ærlig talt!

Ja, det er dette med å sammenligne med Nord Korea som er så idiotisk og kunnskapsløst at man knapt har ord for det. Det viser en grunnleggende og total uvitenhet om hvor jævlig det er i Nord Korea.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...