Gå til innhold

Hva det betyr at benzo ikke funker på en?

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hva betyr det at benzo ikke funker på en? Hvis det betyr noe...

Det funker ikke på meg. Klart, jeg merker det jo, hvis jeg tar mye sobril får jeg jo en deilig rus, men... det må mye til, og da er det _rusen_ jeg merker, ikke noe annet. Hvis jeg bare tar f.eks. 10 mg Sobril merker jeg ingenting...

Kan det bety at jeg ikke har angst?

Videoannonse
Annonse
Gjest VeraKa
Skrevet

Du har opparbeidet deg stor toleranse kanskje?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Du har opparbeidet deg stor toleranse kanskje?

Nei, slettes ikke, jeg har aldri brukt det regelmessig. Har bare prøvd det sporadisk.

Gjest ikke nick idag heller
Skrevet

Det må jo bety at enten har du ikke angst, eller angsten er så stor at 10 mg blir alt for lite.

Selv har jeg ikke så mye effekt av sobril at det er verdt å ta det når jeg er syk. Kjenner jo bedring etter 20 mg eller noe, men den bedringen er så kort. Jeg vil heller mestre angsten på en annen måte. Jeg har egentlig sluttet å bry meg om den.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Det må jo bety at enten har du ikke angst, eller angsten er så stor at 10 mg blir alt for lite.

Selv har jeg ikke så mye effekt av sobril at det er verdt å ta det når jeg er syk. Kjenner jo bedring etter 20 mg eller noe, men den bedringen er så kort. Jeg vil heller mestre angsten på en annen måte. Jeg har egentlig sluttet å bry meg om den.

Tror jeg ikke har angst jeg.

Gjest Remlow
Skrevet

Hva ER egentlig "benzo"?

Googlet, og fikk opp sider om A) Medisiner mot angst og søvnproblemer, og B) Narkotika. Jeg har ikke noe greie på medisiner og sånn, så jeg ble litt forvirret.

Har sett ordet 'Benzo' mye her, men trodde at det var en medisin som het det.

Gjest fruitcake
Skrevet

Jeg har angst. Da jeg fikk sobril av og til tidligere, virket det ikke på meg heller. Ble bare litt småsvimmel. Sobril må vel være noe av det minst potente benzo som finnes.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hva ER egentlig "benzo"?

Googlet, og fikk opp sider om A) Medisiner mot angst og søvnproblemer, og B) Narkotika. Jeg har ikke noe greie på medisiner og sånn, så jeg ble litt forvirret.

Har sett ordet 'Benzo' mye her, men trodde at det var en medisin som het det.

Det står for benzodiazepiner, og er en gruppe medisiner, blant annet Sobril og Valium.

Skrevet

Nei, slettes ikke, jeg har aldri brukt det regelmessig. Har bare prøvd det sporadisk.

Jeg har det sånn ved inntak av alkohol. Jeg drikker svært sjeldent. Er vel med på et par fester i året med venner, ikke noe mer. Og hjemme drikker jeg aldri.

Men jeg har stusset over hvorfor jeg tåler så mye uten å bli ruset? Med "mye" mener jeg 4-5 alkoholengeter. Er det mye, egentlig?

Gjest Remlow
Skrevet

Det står for benzodiazepiner, og er en gruppe medisiner, blant annet Sobril og Valium.

Inkluderer det medisinene Stesolid og Mogadon også?

Og SSRI = Antidepressiva?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Inkluderer det medisinene Stesolid og Mogadon også?

Og SSRI = Antidepressiva?

Stesolid = Valium = Vival

Mogadon vet jeg ikke...

SSRI er en gruppe antidepressiva...

Gjest Remlow
Skrevet

Stesolid = Valium = Vival

Mogadon vet jeg ikke...

SSRI er en gruppe antidepressiva...

Takk :)

Da er jeg bedre oppdatert enn jeg var!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...