Gå til innhold

Høna eller egget

Gjest problemløsningenlørdagsettermiddag

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jo, det er en intressant diskusjon....

Hvor kom da den høna fra?? Den aller, aller, første?

Etter min mening ble de første eksemplarene av alle arter skapt av Gud.

Et avkom kan ikke oppstå uten foreldre.

Gjest intressant

Etter min mening ble de første eksemplarene av alle arter skapt av Gud.

Et avkom kan ikke oppstå uten foreldre.

Skapte da den guden egget eller høna først?

Mener du guden skapte ei høne?

...eller kanskje var det egget et resultat av en blanding mellom to andre arter, som ble et hønseegg? Og vipps ble høna skapt.

Jeg synes det er intressant å fundere.

Annonse

''Et avkom kan ikke oppstå uten foreldre.''

Hvordan kan gud oppstå av ingenting da?

''Hvordan kan gud oppstå av ingenting da?''

Hvordan kan "Big Bang" plutselig bare oppstå, da? Hvem eller hva lagde den store "klumpen" som til slutt eksploderte? Og hva er det store rommet rundt denne klumpen? Det må jo være rom der for at klumpen skulle få plass til å eksplodere. Og det rommet er jommen stort også, siden universet hele tida ekspanderer.

Jeg synes det er interessante ting slike ting. :)

''Hvordan kan gud oppstå av ingenting da?''

Hvordan kan "Big Bang" plutselig bare oppstå, da? Hvem eller hva lagde den store "klumpen" som til slutt eksploderte? Og hva er det store rommet rundt denne klumpen? Det må jo være rom der for at klumpen skulle få plass til å eksplodere. Og det rommet er jommen stort også, siden universet hele tida ekspanderer.

Jeg synes det er interessante ting slike ting. :)

''Jeg synes det er interessante ting slike ting. :)''

Jepp, man kan fundere seg helt snål over slike ting! Jeg tør nesten ikke tenke på det for det er så ufattelig og vanskelig. :o)

Skapte da den guden egget eller høna først?

Mener du guden skapte ei høne?

...eller kanskje var det egget et resultat av en blanding mellom to andre arter, som ble et hønseegg? Og vipps ble høna skapt.

Jeg synes det er intressant å fundere.

Jeg tror Gud skapte høna først, ja.

ja, interessante ting å fundere på. Men jeg har like lite korrekt svar på de eksistensielle gåtene som alle andre.

Selv om noen har "opplest og vedtatt" at utviklingslæren er slik eller sånn, så betyr det ikke at det er det eneste riktige.

Gjest problemløsningenlørdagskveld

''Jeg synes det er interessante ting slike ting. :)''

Jepp, man kan fundere seg helt snål over slike ting! Jeg tør nesten ikke tenke på det for det er så ufattelig og vanskelig. :o)

Ja, det beste er vel å la være. En kan bli tussete av det. Slik som jeg.

hidi, the scorpion

Jeg tror Gud skapte høna først, ja.

ja, interessante ting å fundere på. Men jeg har like lite korrekt svar på de eksistensielle gåtene som alle andre.

Selv om noen har "opplest og vedtatt" at utviklingslæren er slik eller sånn, så betyr det ikke at det er det eneste riktige.

''Jeg tror Gud skapte høna først, ja.

ja, interessante ting å fundere på. Men jeg har like lite korrekt svar på de eksistensielle gåtene som alle andre. ''

Jeg enig med begge dine teorier;)

Du trenger bare litt kunnskap om Darwin og DNA for å forstå svaret.

Dagens høner hadde for lenge siden forfedre som var noe annet enn en høne. En "pre-høne" eller hva du nå vil kalle arten, som gradvis utviklet seg til høns, altså.

Ettersom endringen i DNA (fra "pre-høne" til "høne") ikke kan ha skjedd mellom egg og høne (de har samme DNA), så har det altså skjedd i det en hane og en høne befruktet egget.

Så, det var en pre-høne som la det første egget som inneholdt en høne med høne-DNA.

Egget kom altså først.

Med vennlig hilsen.

Du trenger bare litt kunnskap om Darwin og DNA for å forstå svaret.

Dagens høner hadde for lenge siden forfedre som var noe annet enn en høne. En "pre-høne" eller hva du nå vil kalle arten, som gradvis utviklet seg til høns, altså.

Ettersom endringen i DNA (fra "pre-høne" til "høne") ikke kan ha skjedd mellom egg og høne (de har samme DNA), så har det altså skjedd i det en hane og en høne befruktet egget.

Så, det var en pre-høne som la det første egget som inneholdt en høne med høne-DNA.

Egget kom altså først.

Med vennlig hilsen.

Ok, dette visste jeg ikke. Takk for oppklaring. :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...