Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

brilleslangen

nei... ikke grøt på lørdager her... På lørdager spiser vi ett eller annet som klassifiseres som lørdagskos... feks pizza, lasagne gryterett, kyllingvinger e.l. Grøt spiser vi vel av og til, men ikke på noen bestemt dag, og passer det slik kan det like gjerne bli på en søndag

Gjest melmøll

Nei har ikke grøt på lørdag. Har egentlig bare grøt til jul når jeg tenker meg om, og kanskje en og annen gang ellers. Taco på fredag har blitt en vane, smaker godt og er lettvint. Da jeg var barn var det vanlig å ha grøt på lørdag formiddag og middag til kvelden tror jeg. Var mange venner som hadde det husker jeg.

Annonse

Nei har ikke grøt på lørdag. Har egentlig bare grøt til jul når jeg tenker meg om, og kanskje en og annen gang ellers. Taco på fredag har blitt en vane, smaker godt og er lettvint. Da jeg var barn var det vanlig å ha grøt på lørdag formiddag og middag til kvelden tror jeg. Var mange venner som hadde det husker jeg.

''Da jeg var barn var det vanlig å ha grøt på lørdag formiddag og middag til kvelden tror jeg. ''

Slik det er her.

Gjest melmøll

''Da jeg var barn var det vanlig å ha grøt på lørdag formiddag og middag til kvelden tror jeg. ''

Slik det er her.

Det er koselig med tradisjoner og vaner! Grøt er super lørdagslunch for man blir sulten igjen kort tid etterpå og får lyst på salt!

Jeg er sjelden hjemme til lunch på lørdager derfor passer det så dårlig. dynegrøt er favoritt, nam! :-)

Blir det fredagstaco på Gamlehjemmet når tiden er inne for meg å flytte dit da :-)

''Blir det fredagstaco på Gamlehjemmet når tiden er inne for meg å flytte dit da :-)''

Selvsagt ikke. Når man kommer i gamlehjem-alder, endres alle preferanser automatisk slik at man bare liker kjøttkaker m/surkål, og gammeldans.

Annonse

Vi har grøt lille julaften (evt. dagen før) for å lage riskrem til jul. Utover det er det veldig sjeldent vi har risengrynsgrøt, men det hender vi har rømmegrøt.

Hos pappan til ungene har de rett som det er grøt på dagen på lørdag og pizza e.l. om kvelden såvidt jeg skjønner på ungene.

Det er koselig med tradisjoner og vaner! Grøt er super lørdagslunch for man blir sulten igjen kort tid etterpå og får lyst på salt!

Jeg er sjelden hjemme til lunch på lørdager derfor passer det så dårlig. dynegrøt er favoritt, nam! :-)

Hva er dynegrøt?

Vi spiser risgrøt her.

Da jeg var barn, var det grøt til lunsj annenhver lørdag og pannekaker annenhver lørdag.

Nå hender det jeg lager grøt til lunsj hvis vi begge har fri en lørdag (jeg jobber annenhver lørdag, gubben jobber hver tredje). Bruker ikke grøt som middag.

Vi bruker ikke riskrem til dessert neste dag. Jeg pleier å lage rislapper av restene, eller de går i bikkjeskåla.

Gjest luftslott

Har ikke spist grøt på veldig lenge, for mye sukker. Her i huset har vi ingen "vaner" men lager som regel mat med mer omhu i helgene. Minst en potetmiddag ila helgen. Forresten, det nærmeste vi kommer en vane er vel at jeg innimellom lager nachostallerken til gubben på søndager til fotballkampen...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...