Gjest Mrs.Q Skrevet 22. april 2012 Skrevet 22. april 2012 Er det vanlig med grøt hjemme hos deg på lørdagen? Andre ting som er vanlig? 0 Siter
Gjest Melis36 Skrevet 22. april 2012 Skrevet 22. april 2012 . Nei det er ikke noe vane her,vi spiser litt forskjellig 0 Siter
jubalong70 Skrevet 22. april 2012 Skrevet 22. april 2012 Nei, men gjerne en annen dag i løpet av uka. 0 Siter
brilleslangen Skrevet 22. april 2012 Skrevet 22. april 2012 nei... ikke grøt på lørdager her... På lørdager spiser vi ett eller annet som klassifiseres som lørdagskos... feks pizza, lasagne gryterett, kyllingvinger e.l. Grøt spiser vi vel av og til, men ikke på noen bestemt dag, og passer det slik kan det like gjerne bli på en søndag 0 Siter
Gjest ambrose Skrevet 22. april 2012 Skrevet 22. april 2012 Nei, her har vi alltid "kosemat" på kvelden, feks pizza, taco ol, og aldri middag på ettermiddagen 0 Siter
Gjest melmøll Skrevet 22. april 2012 Skrevet 22. april 2012 Nei har ikke grøt på lørdag. Har egentlig bare grøt til jul når jeg tenker meg om, og kanskje en og annen gang ellers. Taco på fredag har blitt en vane, smaker godt og er lettvint. Da jeg var barn var det vanlig å ha grøt på lørdag formiddag og middag til kvelden tror jeg. Var mange venner som hadde det husker jeg. 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 22. april 2012 Skrevet 22. april 2012 Nei har ikke grøt på lørdag. Har egentlig bare grøt til jul når jeg tenker meg om, og kanskje en og annen gang ellers. Taco på fredag har blitt en vane, smaker godt og er lettvint. Da jeg var barn var det vanlig å ha grøt på lørdag formiddag og middag til kvelden tror jeg. Var mange venner som hadde det husker jeg. ''Da jeg var barn var det vanlig å ha grøt på lørdag formiddag og middag til kvelden tror jeg. '' Slik det er her. 0 Siter
Gjest melmøll Skrevet 22. april 2012 Skrevet 22. april 2012 ''Da jeg var barn var det vanlig å ha grøt på lørdag formiddag og middag til kvelden tror jeg. '' Slik det er her. Det er koselig med tradisjoner og vaner! Grøt er super lørdagslunch for man blir sulten igjen kort tid etterpå og får lyst på salt! Jeg er sjelden hjemme til lunch på lørdager derfor passer det så dårlig. dynegrøt er favoritt, nam! :-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 22. april 2012 Skrevet 22. april 2012 Jeg trodde grøt bare var vanlig på sykehus og rehab på lørdager, de holder jo gamle tradisjoner i hevd når det gjelder matvaner 0 Siter
Gjest melmøll Skrevet 22. april 2012 Skrevet 22. april 2012 Jeg trodde grøt bare var vanlig på sykehus og rehab på lørdager, de holder jo gamle tradisjoner i hevd når det gjelder matvaner Blir det fredagstaco på Gamlehjemmet når tiden er inne for meg å flytte dit da :-) 0 Siter
Kalevaala Skrevet 22. april 2012 Skrevet 22. april 2012 Blir det fredagstaco på Gamlehjemmet når tiden er inne for meg å flytte dit da :-) ''Blir det fredagstaco på Gamlehjemmet når tiden er inne for meg å flytte dit da :-)'' Selvsagt ikke. Når man kommer i gamlehjem-alder, endres alle preferanser automatisk slik at man bare liker kjøttkaker m/surkål, og gammeldans. 0 Siter
Kalevaala Skrevet 22. april 2012 Skrevet 22. april 2012 Blir det fredagstaco på Gamlehjemmet når tiden er inne for meg å flytte dit da :-) Det skulle være med en ;-) :-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 22. april 2012 Skrevet 22. april 2012 Blir det fredagstaco på Gamlehjemmet når tiden er inne for meg å flytte dit da :-) Om ca 20 år så blir det nok det 0 Siter
Kalevaala Skrevet 22. april 2012 Skrevet 22. april 2012 Blir det fredagstaco på Gamlehjemmet når tiden er inne for meg å flytte dit da :-) Men det er et veldig godt spørsmål. Kjæresten og jeg har flere ganger filosofert rundt hvordan opplegget på eldresentre og sykehjem vil se ut når vi havner der. 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. april 2012 Skrevet 22. april 2012 Vi har grøt lille julaften (evt. dagen før) for å lage riskrem til jul. Utover det er det veldig sjeldent vi har risengrynsgrøt, men det hender vi har rømmegrøt. Hos pappan til ungene har de rett som det er grøt på dagen på lørdag og pizza e.l. om kvelden såvidt jeg skjønner på ungene. 0 Siter
AAA Skrevet 22. april 2012 Skrevet 22. april 2012 Det var vanlig da jeg vokste opp. Og hadde det vært opp til meg hadde vi hatt grøt hver lørdag i vårt hjem også. Men så er det det at jeg har en mann som sier at han er for gammel til babymat (!) og et barn som ikke tåler melk. Sukk. 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 22. april 2012 Skrevet 22. april 2012 Det er koselig med tradisjoner og vaner! Grøt er super lørdagslunch for man blir sulten igjen kort tid etterpå og får lyst på salt! Jeg er sjelden hjemme til lunch på lørdager derfor passer det så dårlig. dynegrøt er favoritt, nam! :-) Hva er dynegrøt? Vi spiser risgrøt her. 0 Siter
-ssi Skrevet 22. april 2012 Skrevet 22. april 2012 Da jeg var barn, var det grøt til lunsj annenhver lørdag og pannekaker annenhver lørdag. Nå hender det jeg lager grøt til lunsj hvis vi begge har fri en lørdag (jeg jobber annenhver lørdag, gubben jobber hver tredje). Bruker ikke grøt som middag. Vi bruker ikke riskrem til dessert neste dag. Jeg pleier å lage rislapper av restene, eller de går i bikkjeskåla. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 22. april 2012 Skrevet 22. april 2012 Vi har ikke noe faste dager for grøt hjemme hos oss. Den siste uka har jentungen fått risengrynsgrøt til frokost (!) (- hører med til historien at hun er sjuk og har ekstremt dårlig matlyst) 0 Siter
Gjest luftslott Skrevet 22. april 2012 Skrevet 22. april 2012 Har ikke spist grøt på veldig lenge, for mye sukker. Her i huset har vi ingen "vaner" men lager som regel mat med mer omhu i helgene. Minst en potetmiddag ila helgen. Forresten, det nærmeste vi kommer en vane er vel at jeg innimellom lager nachostallerken til gubben på søndager til fotballkampen... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.