Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest soyamelk og rismelk

Det var vanlig da jeg vokste opp.

Og hadde det vært opp til meg hadde vi hatt grøt hver lørdag i vårt hjem også. Men så er det det at jeg har en mann som sier at han er for gammel til babymat (!) og et barn som ikke tåler melk.

Sukk.

Å ikke tåle melk er ingen hindring. Hos oss koker vi risgrøt på soyamelk (eller rismelk) og havregrøt koker vi på vann, og tar soyamelk på etterpå. Nam nam.

Fortsetter under...

Gjest melmøll

Men det er et veldig godt spørsmål. Kjæresten og jeg har flere ganger filosofert rundt hvordan opplegget på eldresentre og sykehjem vil se ut når vi havner der.

Ja for taco er vel ikke lettere for oss å spise når vi blir sjelvne på hånda. Smaker fyrstekake bedre og bedre med alderen?

Onsdag1365380628

Nja, ikke hver lørdag. Men innimellom koker vi grøt. Både mannen og ungene synes grøt er kjempegodt. Selv teller jeg karbo og står over, selv om det smaker godt med ordentlig langkokt risengrynsgrøt. Vi spiser alltid grøt på lille julaften, og da blir det riskrem på julaften.

Smørgrøt og rømmegrøt er også godt.

Men vi spiser aldri grøt på søndag.

Annonse

Vanligere om vinteren enn om sommeren hos oss, men det er en såvidt vanskelig rett å sette riktig insulinmengde til at vi har det sjeldent (ett av barna har diabetes).

Det mest vanlige her i huset er taco på fredagskveldene. :-) Lørdagene er mer hipp-som-pø.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...