Gjest soyamelk og rismelk Skrevet 22. april 2012 Skrevet 22. april 2012 Det var vanlig da jeg vokste opp. Og hadde det vært opp til meg hadde vi hatt grøt hver lørdag i vårt hjem også. Men så er det det at jeg har en mann som sier at han er for gammel til babymat (!) og et barn som ikke tåler melk. Sukk. Å ikke tåle melk er ingen hindring. Hos oss koker vi risgrøt på soyamelk (eller rismelk) og havregrøt koker vi på vann, og tar soyamelk på etterpå. Nam nam. 0 Siter
Gjest melmøll Skrevet 22. april 2012 Skrevet 22. april 2012 Hva er dynegrøt? Vi spiser risgrøt her. Dynegrøt er ekstremt lang-tilberedt risgrøt. Du tar timesgrøten, koker opp og putter kjelen inni dyna og lar den ligge der 3-4 timer. Eller i ovn på 50 grader :-) 0 Siter
Gjest melmøll Skrevet 22. april 2012 Skrevet 22. april 2012 Men det er et veldig godt spørsmål. Kjæresten og jeg har flere ganger filosofert rundt hvordan opplegget på eldresentre og sykehjem vil se ut når vi havner der. Ja for taco er vel ikke lettere for oss å spise når vi blir sjelvne på hånda. Smaker fyrstekake bedre og bedre med alderen? 0 Siter
Onsdag1365380628 Skrevet 22. april 2012 Skrevet 22. april 2012 Nja, ikke hver lørdag. Men innimellom koker vi grøt. Både mannen og ungene synes grøt er kjempegodt. Selv teller jeg karbo og står over, selv om det smaker godt med ordentlig langkokt risengrynsgrøt. Vi spiser alltid grøt på lille julaften, og da blir det riskrem på julaften. Smørgrøt og rømmegrøt er også godt. Men vi spiser aldri grøt på søndag. 0 Siter
Mrs D Skrevet 22. april 2012 Skrevet 22. april 2012 Vi spiser grøt når yngstemann får lyst på det, kanskje to-tre ganger pr måned. Hvilken dag det er tar vi ikke så nøye, men tror nok det skjer langt oftere på vanlige ukedager enn på lørdager. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 22. april 2012 Skrevet 22. april 2012 Vi spiser ikke grøt, verken på lørdager eller ellers. Tror bare jeg har laga det et par ganger etter at jeg flytta hjemmefra. 0 Siter
Kalevaala Skrevet 22. april 2012 Skrevet 22. april 2012 Ja for taco er vel ikke lettere for oss å spise når vi blir sjelvne på hånda. Smaker fyrstekake bedre og bedre med alderen? ''Smaker fyrstekake bedre og bedre med alderen?'' Det regner jeg med ;-) 0 Siter
Mammantil3 Skrevet 23. april 2012 Skrevet 23. april 2012 Vanligere om vinteren enn om sommeren hos oss, men det er en såvidt vanskelig rett å sette riktig insulinmengde til at vi har det sjeldent (ett av barna har diabetes). Det mest vanlige her i huset er taco på fredagskveldene. :-) Lørdagene er mer hipp-som-pø. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.