Gå til innhold

Magemuskler etter keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Gjest tjukkebollefeita

Noen som vet hva som skjer med magemusklene,

blir de kuttet over?

Hvis jeg lener overkroppen bakover, strammer de øvre magemusklene seg,

og da blir det en rar bul midt på - fra navlen og opp mot brystet...

(nesten sånn trekantformat på skrå opp fra siden og ned igjen på andre siden om dere skjønner)....

har også problemer med å gjøre enkelte mageøvelser,

f.eks. klarer jeg ikke å rikke meg av flekken når de andre i gruppetreningen

reiser seg fra liggende og opp i sittende posisjon...

Eller det å ligge på rygg og løfte opp baken som skal være så flott for magen,

jeg må skikkelig hive meg opp og bruker sikkert feil muskler,

men får altså ikke til å bruke de musklene man skal. Presser korsryggen så hardt ned i bakken jeg kan og tar i med magemusklene... men neida...

Vanlige situps klarer jeg fint... (sånne der du ikke skal helt opp med ryggen).

Ikke har jeg balanse heller, f.eks. har de en du skal sitte oppreist og så lene deg bakover med overkroppen mens du strekker ut beina, opp og ned opp og ned... skikkelig effektivt, men jeg mister jo bare balansen og har ikke styrke i magen til å holde meg oppe sånn.

En annen øvelse vi gjør er å ligge på rygg og løfte opp annen hver fot bøyd, da kjenner vi det skikkelig i magen, så den klarer jeg, selv om den er slitsom...

Vil så gjerne bli kvitt babymagen, men nå er ungen 2 år og jeg ser fortsatt gravid ut :(

Og magen begynner liksom rett under brystet... som hos høygravide.

Trener to ganger i uke utholdenhet og litt styrke.

Har lest litt om delte magemuskler, kan det være det som gjør at magen min ser så gravid ut? Tror ikke det bare er fett... den kjennes dessuten hard ut....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378623-magemuskler-etter-keisersnitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...