Gå til innhold

Tyvgods på finn.no

Anbefalte innlegg

Gjest Frk. detektiv

Hva gjør man når man finner tyvgods på finn.no?

Saken er meldt til politiet, men jeg har inntrykket av at politiet ikke har kapasitet til å etterforske villatyverier.

Hva kan man gjøre for å få det tilbake, og hvordan dokumenterer man at gjenstandene faktisk er våre?

Har noen gode råd å gi oss med på veien?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378632-tyvgods-p%C3%A5-finnno/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leste nettopp om noen som gjorde det slik: Ringte selgeren og avtalte å kjøpe (uten å si noe om tyveriet selvsagt), ringte deretter politiet som ble med og holdt seg skjult i bakgrunnnen og overhørte samtalen, før de så grep inn.

Det avhenger selvsagt av om politiet har kapasitet akkurat da. Er de "heldige" så kan de jo oppdage mye annet tyvegodt hos denne selgeren.

Gjest Frk. detektiv

Jeg leste nettopp om noen som gjorde det slik: Ringte selgeren og avtalte å kjøpe (uten å si noe om tyveriet selvsagt), ringte deretter politiet som ble med og holdt seg skjult i bakgrunnnen og overhørte samtalen, før de så grep inn.

Det avhenger selvsagt av om politiet har kapasitet akkurat da. Er de "heldige" så kan de jo oppdage mye annet tyvegodt hos denne selgeren.

Ja, det er nettopp denne formen for aksjon jeg har sett for meg.

Jeg snakket imidlertid med politiet i dag som var litt tilbakeholdene med det de kalte noe sånt som "provosert - et eller annet", at de ikke vil bli med på et slikt oppdrag, men hadde andre metoder.

Mye har skjedd i saken i dag, og politiet forbereder nå en ranssaking.

Vi har gode kort på hånden hva angår dokumentasjon på at dette er våre ting, så vi har håp om å få igjen noe i alle fall. Men det gjenstår mye, og det er mange ting som vi ikke har funnet.

Jeg erfarer at politiet er svært hjelpsomme og imøtekommende og bruker den informasjonen som vi gir på en god måte. Veldig ok erfaring! Ikke alle føler seg hørt og sett når de er blitt utsatt for straffbare handlinger.

Vi krysser fingrene og venter i spenning!

Takk for svaret ditt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...