Gå til innhold

NHD: Masochist?

Anbefalte innlegg

Gjest godnatt
Skrevet

Jeg vet ikke. Men jeg lurer jo nå på hvorfor jeg i mange år underkastet meg alle andre, og gjorde meg mindre og dummere enn jeg var. Snakket bare nedsettende om meg selv, og sa til meg selv og andre at jeg var et dust, osv. Jeg kunne si at jeg ikke visste eller kunne ting, f.eks. i prosjektarbeid på skolen enda jeg gjorde det. Selvtillitten min og selvbildet mitt var under null på skalaen. Skadet meg selv også. Suicidal atferd, osv.

Er heldigvis langt og godt på vei ut av dette selvdestruktive mønsteret nå. Men hva er årsaken til slikt tror du, NHD?

Jeg er overhodet ingen masochist på den måten folk antakelig forbinder med begrepet. Dette er ingen del av noen seksuell lek, og jeg får selvfølgelig ikke seksuell tenning av det.

Jeg vil prøve å forstå.

Videoannonse
Annonse
Gjest revlon
Skrevet

Du mener at du var underkuet og underdanig?

M. er vel når man liker at det er sånn. Du likte det vel ikke, men det var noe som stoppet deg fra å ikke være sånn lenger? Innarbeidede roller, vane, tillært mønster. Det kan være vanskelig å komme ut av slikt.

Gjest godnatt
Skrevet

Du mener at du var underkuet og underdanig?

M. er vel når man liker at det er sånn. Du likte det vel ikke, men det var noe som stoppet deg fra å ikke være sånn lenger? Innarbeidede roller, vane, tillært mønster. Det kan være vanskelig å komme ut av slikt.

Ja, du satte ord på det for meg. Takk. :)

Nei, jeg likte/liker ikke å ha det sånn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...