Gå til innhold

Forberede seg til møte når man har det vondt

Anbefalte innlegg

Gjest ambrose
Skrevet

Hvordan greier dere andre å forberede dere til (å holde) et møte når du/dere har det vondt inni deg? Hvordan greier du å riste det av deg og svelge den vonde klumpen for å kunne konsentrere deg om det du skal? Eller rettere sagt; hva gjør du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hva du mener med møte, er det et møte med mange, eller en person?

Jeg tenker som regel at ikke tenk bare gjør det, vær deg selv uansett, smil eller tårer, uansett er det slik det er.

Gjest ambrose
Skrevet

Jeg vet ikke hva du mener med møte, er det et møte med mange, eller en person?

Jeg tenker som regel at ikke tenk bare gjør det, vær deg selv uansett, smil eller tårer, uansett er det slik det er.

Det er personalmøte, hvor jeg skal videreformidle det jeg har lært på kurs. Vi er mange. Jeg har ikke hatt tid til å forberede meg fordi jeg har jobbet så mye, og så har jeg for det meste sovet på fritiden min. Jeg skulle bruke fridagen idag på å forberede meg, men jeg greier ikke konsentrere meg om det. Tiden er i ferd med å renne ut også :(

Skrevet

Jeg tror noe av problemet ditt er at du ofte ser ut til å tenke at det å ha det vanskelig gjør det rimelig å trekke seg fra forpliktelser, som f.eks. da du ville trekke deg frra konferansen.

Jeg tror du må snu denne tankegangen og ikke gi deg selv anledning til å trekke deg fra ting du har avtalt. Forbered deg som du ellers ville ha gjort og gjennomfør med fokus på det du skal gjøre, ikke dine egne følelser.

Gjest ambrose
Skrevet

Jeg tror noe av problemet ditt er at du ofte ser ut til å tenke at det å ha det vanskelig gjør det rimelig å trekke seg fra forpliktelser, som f.eks. da du ville trekke deg frra konferansen.

Jeg tror du må snu denne tankegangen og ikke gi deg selv anledning til å trekke deg fra ting du har avtalt. Forbered deg som du ellers ville ha gjort og gjennomfør med fokus på det du skal gjøre, ikke dine egne følelser.

''Jeg tror noe av problemet ditt er at du ofte ser ut til å tenke at det å ha det vanskelig gjør det rimelig å trekke seg fra forpliktelser, som f.eks. da du ville trekke deg frra konferansen. ''

Jeg så faktisk frem til dette møtet..

Skrevet

''Jeg tror noe av problemet ditt er at du ofte ser ut til å tenke at det å ha det vanskelig gjør det rimelig å trekke seg fra forpliktelser, som f.eks. da du ville trekke deg frra konferansen. ''

Jeg så faktisk frem til dette møtet..

''Jeg så faktisk frem til dette møtet..

''

Hva har det med saken å gjøre?

Uansett så leste jeg lenger nede i tråden at det er snakk om å legge frem noe på et personalmøte. Dette kan du klare å gjøre også om du er dårlig forberedt; selv om det selvfølgelig er morsommere for både deg og de andre om du er forberedt.

Skrevet

Det er personalmøte, hvor jeg skal videreformidle det jeg har lært på kurs. Vi er mange. Jeg har ikke hatt tid til å forberede meg fordi jeg har jobbet så mye, og så har jeg for det meste sovet på fritiden min. Jeg skulle bruke fridagen idag på å forberede meg, men jeg greier ikke konsentrere meg om det. Tiden er i ferd med å renne ut også :(

Kan du ikke fortelle din leder hvordan du har det, kanskje får du det utsatt.

Er du den eneste som var på dette kurset? Kanskje noen kan "stå ved din side" Støtte det liksom.

Tror du må bare gjøre, si til deg selv at nå gjør jeg det, og ferdig med det. Du husker sikkert hva det var du var gjennom og hva du lærte.

Skrevet

''

Uansett så leste jeg lenger nede i tråden at det er snakk om å legge frem noe på et personalmøte. Dette kan du klare å gjøre også om du er dårlig forberedt; selv om det selvfølgelig er morsommere for både deg og de andre om du er forberedt.

Jeg skjønner at du hadde sett frem til dette møtet hvis du hadde klart å konsentrere deg om det på forhånd, alltid best når en er forberedt.

Gjest ambrose
Skrevet

''

Jeg snakker av erfaring, frosken. Det gikk dårlig forrige gang også pga akkurat det samme.

Det er en viktig oppgave jeg har, det er det som er saken, og det var mye jeg skulle huske og som jeg skulle ha skrevet opp, men jeg greier ikke å huske når jeg har det sånn.

Kanskje jeg burde si fra meg denne lederstillingen, fordi jeg ikke greier å konsentrere meg når jeg har det slik og det igjen går utover andre?

Skrevet

Jeg snakker av erfaring, frosken. Det gikk dårlig forrige gang også pga akkurat det samme.

Det er en viktig oppgave jeg har, det er det som er saken, og det var mye jeg skulle huske og som jeg skulle ha skrevet opp, men jeg greier ikke å huske når jeg har det sånn.

Kanskje jeg burde si fra meg denne lederstillingen, fordi jeg ikke greier å konsentrere meg når jeg har det slik og det igjen går utover andre?

''Kanskje jeg burde si fra meg denne lederstillingen, fordi jeg ikke greier å konsentrere meg når jeg har det slik og det igjen går utover andre?

''

Nå gjør du det samme på nytt, akkurat det jeg forsøkte å påpeke i mitt forrige svar til deg.

Du kommer deg ikke videre før du biter tenna sammen og gjennomfører, og så får det gå som det går.

Skrevet

Prøv å ta frem igjen den gode følelsen du hadde da du skrev inn her og fortalte hvor fint det hadde gått på konferansen. :o) Jeg er sikker på at dette klarer du helt fint.

Skrevet

''Kanskje jeg burde si fra meg denne lederstillingen, fordi jeg ikke greier å konsentrere meg når jeg har det slik og det igjen går utover andre?

''

Nå gjør du det samme på nytt, akkurat det jeg forsøkte å påpeke i mitt forrige svar til deg.

Du kommer deg ikke videre før du biter tenna sammen og gjennomfører, og så får det gå som det går.

Å bite tenna sammen er ikke bestandig like lett, det vet jeg av erfaring.

Men, vær åpen overfor din sjef, fortell hvordan du nå har det, ingen er umenneskelig, i alle fall ikke mange.

Kanskje hvis du får en samtale med din nærmeste sjef eller noen som står deg nær på jobb kan du klare dette, eller få litt mer tid.

Gjest ambrose
Skrevet

''

Det gikk ikke så bra som jeg planla det skulle bli, men jeg gjennomførte da.

Gjest ambrose
Skrevet

Kan du ikke fortelle din leder hvordan du har det, kanskje får du det utsatt.

Er du den eneste som var på dette kurset? Kanskje noen kan "stå ved din side" Støtte det liksom.

Tror du må bare gjøre, si til deg selv at nå gjør jeg det, og ferdig med det. Du husker sikkert hva det var du var gjennom og hva du lærte.

Jeg fortalte henne før møtet at jeg ikke hadde hatt tid til å forberede meg.

Gjest ambrose
Skrevet

Prøv å ta frem igjen den gode følelsen du hadde da du skrev inn her og fortalte hvor fint det hadde gått på konferansen. :o) Jeg er sikker på at dette klarer du helt fint.

Det gikk ikke så bra som jeg håpet på, jeg glemte nok en hel del,men jeg gjennomførte iallefall... :)

Skrevet

Nettopp ;-)

Gjest ambrose
Skrevet

Nettopp ;-)

Joda.. men jeg tror ikke at jeg egentlig duger for denne oppgaven. Det er veldig mye stress og press - man rekker liksom ikke å puste.. Før en vet ordet av det, står jeg og stanger hodet i veggen, og da er det kanskje for sent..

Skrevet

Joda.. men jeg tror ikke at jeg egentlig duger for denne oppgaven. Det er veldig mye stress og press - man rekker liksom ikke å puste.. Før en vet ordet av det, står jeg og stanger hodet i veggen, og da er det kanskje for sent..

De fleste av oss er konstruert slik at vi tåler en god del stress og belastninger uten at vi tar skade av det.

Skrevet

Så bra!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...