Gå til innhold

jobb på resept

Anbefalte innlegg

Gjest svarttrost
Skrevet

Jeg er psykisk syk. Jeg har vært ut og inn av et system i flere år. Jeg sitter alene mesteparten av dagen. Jeg vil være i jobb som andre mennesker, men vet jeg ikke har selvtillit nok til å greie å få en jobb. (noe som er en del av sykdommen min)

Det skulle funtes jobber for psykisk syke som de fikk etter utskrivelse synes jeg. Altså helt enkle jobber/ gjøremål der man fikk tilpasset det til sykdommen. Skjønner ikke at det kan være mer belastene for samfunnet enn det livet jeg har nå.

komisk nok så har det blitt ansatt en hel "hær" av hjelpere som skal hjelpe meg, med alt mulig. (fra husvask til handling) Som jeg greier utmerket godt selv. Og DE er tydeligvis veldig glad for at jeg er en del av jobben deres. Men de greier ikke skaffe meg noen jobb - noe vi faktisk har gjort et forsøk på.

jeg er bitter på systemet. Hvilket parti bør jeg egentlig stemme på til neste valg?

Videoannonse
Annonse
Gjest svarttrost
Skrevet

Hva er egentlig vitsen med å gjøre meg friskpå tvangsparagraf hvis jeg alikavell ikke skal tilbake til "samfunnet".

Jeg får vel krype inn i spiseforstyrrelsen min å bli der til uværet har gitt seg - hvis det noen gang vil skje.

Skrevet

Hei!

Du kan gjøre dette, jeg har selv gjort dettte.

Send en forespørsel til et foretak der du har din interesse.

Jeg sendte til et laboritorium, de/han ville gjerne ha meg etter mine studier, jeg skal da jobbe "gratis" dvs jeg har jo attføring/uføre pensjon. Jeg er verken så interessert i pengene eller fast ansettelse så lenge jeg har et arbeide som unansett interesserer meg, å gå til. Selvfølgelig er det fint om jeg blir ansatt på vanlige vilkår, men blir jeg ikke det er jeg mest glad for å jobbe med noe som interesserer meg og ha tilgang til diverse utstyr :) eks elektronmikroskop, en drøm :). (dette også fordi jeg liker følelsen av å bidra)

Jeg sendte en forespørsel til Rikshospitalet, til en jeg kjenner der og som driver innen biologisk forskning,, og med tiden kunne jeg også få fast ansettelse, jeg ble veldig glad. Nå viste det seg at selv om ikke dette er "lovlig" dvs jeg jobber da på frivillig basis, så kunne det la seg løse, da han trengte hjelp og kjenner meg.

Så om det ikke blir unicus så fins det håp. Man må bare tørre å spørre. Jeg kunne også tenke meg å jobbe på bibliotek, da jeg liker arkiveringssystemer og orden, slik at om jeg verken får jobb her eller der, vil jeg kunne søke på bibliotekjobb.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...