Gå til innhold

Hva skjedde med Christoffersaken?

Anbefalte innlegg

Gjest maiapril

60 dagers fengsel for å ha medvirket til at sønnen ble mishandlet til døde!? Fy flate...!

Helt sykt! Og stefaren fikk bare 8 år for faktisk å ha mishandlet og drept en liten unge! Trodde det var 21 år for drap, jeg... Det er noe riv ruskende galt med både strafferammene og straffeutmålingene her til lands!

Fortsetter under...

Jeg skrev feil. Det var 120 dagers ubetinget fengsel - deretter 2 år og 2 mnd betinget.

Men jeg synes likevel det er altfor lite.

120 dagers fengsel er ingen verdens ting mot det guttungen opplevde! Finnes egentlig ingen straff som er streng nok for slikt - straffen stefaren fikk er også en vits, selv om den er hakket bedre enn moras straff.

Jeg er ikke for dødsstraff, men sannelig er jeg for livsvarig! Gjerne i form av arbeidsleire i Sibir.

''Jeg har ikke fått inntrykk av at moren til C har noen utviklingsforstyrrelse (lav IQ eller sykdom) -''

Hun ble IQ-testet og skåret lavt på denne. Men er nok begge deler. Hun var nok hjernevasket av mannen sin i tillegg også mye frykt. Så lav IQ, hjernevask og frykt er nok tre hovedkomponenter som førte til at hun ikke grep inn.

Når det gjelder moren hennes, så mener jeg fortsatt at hun burda ha forstått i løpet av datterens oppvekst at datteren var nær psykisk utvikingshemmet, om enn i lavere grad. Men klart, det kan jo hende at denne moren har like lav IQ.

Jeg synes at hun med denne boken og hennes intervjuer i media er et forsøk på å frivaske seg selv for ansvar. Hun kunne jo ha grepet inn selv. Istedet legger hun all skyld på datteren for ikke å ha grepet inn. I følge ting mormoren har seagt selv, så skjønte hun at noe var slvorlig galt. Hun kunne virkelig ha undersøkt bedre og grepet inn selv. Spesielt om hun likevel visste at datteren var lettere psykisk utviklingshemmet.

''Når det gjelder moren hennes, så mener jeg fortsatt at hun burda ha forstått i løpet av datterens oppvekst at datteren var nær psykisk utvikingshemmet, om enn i lavere grad.''

Datteren har ikke så lav iq at hun er "nærmest psykisk utviklingshemmet", såvidt jeg har fått med meg ligger hun aller nederst i normalområdet, muligens hakket under, men psykisk utviklingshemmet er hun ikke. Jeg vil tro hun er det man gjerne tenker på som "litt enkel".

Gjest maiapril

''Når det gjelder moren hennes, så mener jeg fortsatt at hun burda ha forstått i løpet av datterens oppvekst at datteren var nær psykisk utvikingshemmet, om enn i lavere grad.''

Datteren har ikke så lav iq at hun er "nærmest psykisk utviklingshemmet", såvidt jeg har fått med meg ligger hun aller nederst i normalområdet, muligens hakket under, men psykisk utviklingshemmet er hun ikke. Jeg vil tro hun er det man gjerne tenker på som "litt enkel".

Hvis hun mulig ligger under nedre del i normalområdet, er det som "lettere psykisk utviklingshemmet" å regne.

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/krim/moren-doemt-til-to-og-et-halvt-aars-fengsel-3763564.html

Hun fikk 2,5 år, hvorav 120 dager ubetinget. Altså skal hun sitte inne i 60 dager.

Straffen burde vært mye strengere!

Det er alt for lite. Likevel ... jeg er tilhenger av betinget fengsel i slike saker I TILLEGG til ubetinget, det får ho kanskje til å skjerpe seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...