Gå til innhold

Traumer

Anbefalte innlegg

Gjest Pyttan
Skrevet

Nyere forskning fikk jeg høre i dag sier at de som opplever et traume ikke skal sove før de har fått en positiv opplevelse.

Jeg var dum og sov til og fra i natten i 24 år. Noen ganger våknet jeg med en erigert penis så langt ned i halsen at jeg kastet opp til lyden av en rå latter.

Etterpå burde jeg nok reist til tusenfryd og kjørt karuseller i stedet for å prøve sove natten etter.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Denne forskningen bekrefter det noen av oss har hevdet i mange år. Den handler om enkelttraumer, ikke om serieovergrep.

Skrevet

Hei!

Jeg antar at du har vært utsatt for seksuelle overgrep?

I så fall hva kan være en positiv opplevelse i etterkant av noe slikt og før man sover? Søvnbehovet melder seg jo før andre behov.

Det kan vel kun være at overgriper stilles for retten og får en dom, noe de ferreste overgripere får i dagens samfunn.

Der er jammen Norge og Afganistan like.

Jeg håper på en ny og modigere barneminister, en som taler alle midt i mot slik at barna blir sett og hørt, og vi får en barnerevolusjon, den ville jeg støttet.

Gjest Pyttan
Skrevet

Denne forskningen bekrefter det noen av oss har hevdet i mange år. Den handler om enkelttraumer, ikke om serieovergrep.

Jeg ble mishandlet av min mann i 24 år. 24 år uten søvn klarer ingen.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg ble mishandlet av min mann i 24 år. 24 år uten søvn klarer ingen.

Jeg tror ikke du forstår hva denne forskningen omtaler og som jeg skrev.

Denne forskningen handler om enkelttraumer som Utøya, Åstaulykken, enkeltvoldtekter, bilulykker osv.

Det handler ikke om serieovergrep som det du er blit utsatt for eller om dag og natt etter dag og natt i konsentrasjonsleir eller om å være gissel hos terrorister i måneder og år.

Gjest Pyttan
Skrevet

Jeg tror ikke du forstår hva denne forskningen omtaler og som jeg skrev.

Denne forskningen handler om enkelttraumer som Utøya, Åstaulykken, enkeltvoldtekter, bilulykker osv.

Det handler ikke om serieovergrep som det du er blit utsatt for eller om dag og natt etter dag og natt i konsentrasjonsleir eller om å være gissel hos terrorister i måneder og år.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare meg vidre. Jeg har to barn som trenger meg og jeg orker ikke engang skifte bind. Jeg har grått i to dager og føler at livet etter ct som jeg skal ha om to uker setter en stopper for håp og drømmer. Da skal de se om svulstene har spredd seg til lungene. Jeg er alenemor og må stå på bena. Men hvordan klare?

Gjest Pyttan
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare meg vidre. Jeg har to barn som trenger meg og jeg orker ikke engang skifte bind. Jeg har grått i to dager og føler at livet etter ct som jeg skal ha om to uker setter en stopper for håp og drømmer. Da skal de se om svulstene har spredd seg til lungene. Jeg er alenemor og må stå på bena. Men hvordan klare?

PS: Barnefar grillet hamsteren for to uker siden. Barna er taknemmelig for at de fikk lov å synge for den i begravelsen de holdt.

Gjest Pyttan
Skrevet

Jeg er ikke noe "troll". Men virkeligheten kan være tøff.

Gjest altvel
Skrevet

Jeg er ikke noe "troll". Men virkeligheten kan være tøff.

Nei, jeg tror ikke at du er et "troll". Jeg tror deg, og jeg synes det er helt forferdelig det du har vært igjennom.

Jeg håper at du kan få den hjelpen du trenger for å bli et "helt" menneske igjen.

Hold ut, ikke gi opp!

Gjest Beentheree
Skrevet

PS: Barnefar grillet hamsteren for to uker siden. Barna er taknemmelig for at de fikk lov å synge for den i begravelsen de holdt.

Du og barna kan sette dere i en drosje og dra på krisesenter.

Skrevet

Hei!

:( Jeg ville forlatt et hvert menneske som bedrev dyremishandling!!

Men det er mulig dette er en spøk?

Gjest maiapril
Skrevet

Hei!

:( Jeg ville forlatt et hvert menneske som bedrev dyremishandling!!

Men det er mulig dette er en spøk?

Å grille hamsteren er jo ikke det verste denne psyko`n har gjort...

Skrevet

Å grille hamsteren er jo ikke det verste denne psyko`n har gjort...

Hei!

Det går en grense for meg ved mishandling av dyr, jeg kan i slike tilfeller bli rasende, jeg hadde så bundet han, satt gaffateip på han og teipet han fast naken til tigeren utenfor Oslo Storting med en plakat rundt halsen om hvordan menneske han var.

Gjest maiapril
Skrevet

Hei!

Det går en grense for meg ved mishandling av dyr, jeg kan i slike tilfeller bli rasende, jeg hadde så bundet han, satt gaffateip på han og teipet han fast naken til tigeren utenfor Oslo Storting med en plakat rundt halsen om hvordan menneske han var.

Å drepe en hamster er en bagatell i forhold til at han gjentatte ganger har voldtatt og mishandlet kona/samboeren sin gjennom 24 år!

Men enig med deg at i dyremishandling er noe av det grusomste jeg også vet. Men verst er det likevel når det går utover mennesker. Så mishandling av mennesker topper listen for meg.

Skrevet

Å drepe en hamster er en bagatell i forhold til at han gjentatte ganger har voldtatt og mishandlet kona/samboeren sin gjennom 24 år!

Men enig med deg at i dyremishandling er noe av det grusomste jeg også vet. Men verst er det likevel når det går utover mennesker. Så mishandling av mennesker topper listen for meg.

Hei!

ja det er jeg enig i, men jeg tror mennesker som plager dyr er sadistiske mot mennesker også, det henger sammen.

Gjest maiapril
Skrevet

Hei!

ja det er jeg enig i, men jeg tror mennesker som plager dyr er sadistiske mot mennesker også, det henger sammen.

Ja, det henger absolutt sammen. Det sies at psykopater som mishandler og dreper mennesker har starte med dyr.

Helt grusomt at det går an å bli sånn! Lurer på hva de selv har opplevd som barn når de kan utvikle seg i en sånn retning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...