Gå til innhold

Baron Cohen om ABB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

18

• Bella Dotte

11

• Nils Håvard Dahl, psykiater

3

• Dorthe

2

Skrevet

Jeg har heller ikke sagt at jeg er enig med ABB, men at jeg forstår ham. :-)

Hei!

Du kan snart bli innrapportert til webmaster :)

ja for noen er svært redde for slike som oss.

Men du handler kanskje ikke på Storo senteret så da er det kanskje ikke så farlig likevel :)

Skrevet

Hei!

Men du handler kanskje ikke på Storo senteret så da er det kanskje ikke så farlig likevel :)

Etter den kryptiske meldingen kommer jeg definitivt til å fortsette å unngå Storo Senter ;-)

Gjest maiapril
Skrevet

PsykiaterFinn Skårderud synes jeg sier mye fornuftig vedrørende ABB-saken hos Ole Torp på NRK. Derimot synes jeg f.eks psykolog Pål Grøndahl sier mye rart på tv. Blir rett og slett for overanalyserende, som nesten grenser til det paranoide.

''Derimot synes jeg f.eks psykolog Pål Grøndahl sier mye rart på tv''

Har ikke biti så mye merke i ham, men Hennig Værøy (uavhengig rettspsykiater) derimot... Han er faktisk litt irriterende...

Skrevet

Etter den kryptiske meldingen kommer jeg definitivt til å fortsette å unngå Storo Senter ;-)

Hei!

Okey, si i fra om du trenger forklaring på det kryptiske.

Skrevet

Hei!

Okey, si i fra om du trenger forklaring på det kryptiske.

Ja, jeg gjør jo det, det er det jeg mener med kryptisk :-)

Skrevet

Hei!

Jeg er der stadig vekk jeg ;)

Skrevet

Ja, jeg gjør jo det, det er det jeg mener med kryptisk :-)

Hei!

Noen (heldigvis få) her inne tror jeg er "farlig" :) en skrev at var redd for handler på samme senter som meg :) (?)

Jeg hadde skrevet noe som ble oppfattet feil ang den ABB saken, men når man "hører" det man vil og ikke det jeg reelt skriver da orker jeg ikke forklare, for jeg vet jo ikke hvor skal starte. Slik at hvis du også utrykker deg i lignende termer, kan noen fort misforstå:) og siden du sogner til det samme senteret blir det mye for visse mennesker å engste seg for.

Ja for tenk om vi tar med oss bomber og granater neste gang vi går på kafe :) Hvem vet med oss utviklingsforstyrrede :)

Skrevet

Jeg er der stadig vekk jeg ;)

Hei!

Det er bra, jeg håper du fortsetter med det :)

Jeg går nesten bare på den gamle delen av senteret, jeg har så vidt skrittet opp veien til nøkkelmannen, fra han kan jeg se utover i den nye delen samtidig som jeg står i den nye delen, men likevel nær nok den gamle til at jeg orker med det.

Jeg liker nøkkelmannen jeg liker stå der å slipe nøkler, han ser akkurat ut som før, har det samme nøkkelopphengssystemet og den samme symaskinen, jeg liker når ting ikke forandrer seg.

Han snakker ikke mye, men har faste setninger han sier hver gang, men han vet ikke hvilket anker han er for meg der på den nye delen av senteret,

jeg er ansiktsblind så hvis du ser meg setter jeg pris på at du hilser på meg.

Skrevet

Hei!

Jeg går nesten bare på den gamle delen av senteret, jeg har så vidt skrittet opp veien til nøkkelmannen, fra han kan jeg se utover i den nye delen samtidig som jeg står i den nye delen, men likevel nær nok den gamle til at jeg orker med det.

Jeg liker nøkkelmannen jeg liker stå der å slipe nøkler, han ser akkurat ut som før, har det samme nøkkelopphengssystemet og den samme symaskinen, jeg liker når ting ikke forandrer seg.

Han snakker ikke mye, men har faste setninger han sier hver gang, men han vet ikke hvilket anker han er for meg der på den nye delen av senteret,

''Han snakker ikke mye, men har faste setninger han sier hver gang, ''

Minner om den gamle reguleringstannlegen jeg hadde da jeg var 9-12 år. Han var dyktig, men er vel den minst snakkesalige personen jeg har møtt. I løpet av tre år, hørte jeg ham bare si tre ulike ting:

*God dag!

*Gap opp!

*Takk for i dag!

Vel - det kan være at jeg overdriver bittelitt, men jeg kan ikke huske at han sa noe mer til meg. Hun assistenten forklarte meg om hvordan jeg skulle bruke reguleringen, hva jeg skulle være forsiktig med osv.

Skrevet

Hei!

Noen (heldigvis få) her inne tror jeg er "farlig" :) en skrev at var redd for handler på samme senter som meg :) (?)

Jeg hadde skrevet noe som ble oppfattet feil ang den ABB saken, men når man "hører" det man vil og ikke det jeg reelt skriver da orker jeg ikke forklare, for jeg vet jo ikke hvor skal starte. Slik at hvis du også utrykker deg i lignende termer, kan noen fort misforstå:) og siden du sogner til det samme senteret blir det mye for visse mennesker å engste seg for.

Ja for tenk om vi tar med oss bomber og granater neste gang vi går på kafe :) Hvem vet med oss utviklingsforstyrrede :)

Haha! Ja, jeg har allerede blitt misforstått. Folk hører det de vil høre, og leser det de vil lese. Merkelige greier. Nå er det en så amper stemning at jeg begynner å bli nervøs. Tenk at det skal føles utrygt å mene noe, i Norge. Det hadde jeg ikke trodd. Men her inne er det trygt. Jeg skal forrsten overvære rettssaken i morgen, har fått adgangstegn. Jeg må se dette med egne øyne.

Skrevet

Hei!

Det gjør jeg nok, skjønner du :)

Skrevet

Jeg synes at det har blitt vanskelig å si sin mening, alle tror det verste om alle. Jeg vil ikke si noe mer om ABB før jeg har sett ham på skjermen i Tinghuset i morgen.

Skrevet

Haha! Ja, jeg har allerede blitt misforstått. Folk hører det de vil høre, og leser det de vil lese. Merkelige greier. Nå er det en så amper stemning at jeg begynner å bli nervøs. Tenk at det skal føles utrygt å mene noe, i Norge. Det hadde jeg ikke trodd. Men her inne er det trygt. Jeg skal forrsten overvære rettssaken i morgen, har fått adgangstegn. Jeg må se dette med egne øyne.

Hei1

Hva mener du med at du har fått adgangstegn?

kan alle bare komme inn?

Skrevet

Hei1

Hva mener du med at du har fått adgangstegn?

kan alle bare komme inn?

Ja, det er bare å henvende seg i resepsjonen i Borgarting lagmannsrett, Keysers gate 13. Det var ikke tegn til kø i dag, og jeg fikk ingen spørsmål, man blir ID-sjekket før man slipper inn i Tinghuset. Man får bare en "billett" pr person, som gjelder for dagen etter.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Er det noen spesiell pskykologi/dynamikk som kjennetegner høyreorienterte terrorister, kontra de venstreorienterte og islamistisk fundamenterte?

Nei, det trro jeg ikke. Mekanismene er de samme. Jeg tror det er tilfeldigheter som avgjør om noen blir facister, kommunister eller islamske terrorister.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...