Gå til innhold

syk samboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Hvis du mener det ikke er utroskap, så har vi klart ulike definisjoner på hva utroskap er''

Utroskap = svik

Han har sagt at han ikke har behov for sex og da synes jeg ikke det er et svik mot han hvis hun har sex.

Han har også valgt og ikke bryte ut av forholdet, men han kan ikke velge at hun skal leve uten sex. Han kan bare velge for seg selv.

''Han har sagt at han ikke har behov for sex og da synes jeg ikke det er et svik mot han hvis hun har sex.

''

Har har også oppgitt at han har problemer med ereksjon. For en del menn vil det være så komplisert å forholde seg til at alt som minner om sex blir vanskelig.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• veien å gå

15

• frosken

13

• PieLill

4

• Nils Håvard Dahl, psykiater

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er sant som du sier. Han vil ikke ha sex,han har kommet med utalelser om at han synes det er ekelt. Sex er bare for å tømme en trang i buksa,han vil ikke dele rom,men han vil ikka at vi skal gå,pga at jeg er alt han har i livet. Og han vil gå i behandling for å bli bedre. Men så er det min egen trang til å få nærhet. Han er verdens kjekkeste mann,veldig pen også. Og det er veldig hardt,og etter så mangen år har vi bygget opp mye sammen også. Men alikevel,det er ikke lett. Å se han så syk. Jeg håper bare at han vil komme seg,men det kan ta lang tid. Og jeg vet ikke om jeg klarer å holde meg klar,om muligheten for et sidesprang byr seg. Vi er bare mennesker.

''Å se han så syk. Jeg håper bare at han vil komme seg,men det kan ta lang tid. Og jeg vet ikke om jeg klarer å holde meg klar,om muligheten for et sidesprang byr seg. Vi er bare mennesker.''

Du definerer ham som syk. Betyr det at du i såfall mener at utroskap er ok ved alle former for sykdom som ødelegger mulighet for sex?

Jeg synes unskyldningen om "vi er bare mennesker" er relativt patetisk. Du har vel kontroll over dine handlinger?

Jeg har full forståelse for om du velger å gå ut av samboerskapet, og hva du til slutt velger mht utroskap blir jo også helt og holdent opp til deg. Men siden du har bedt om synspunkter, så velger jeg også å si hva jeg merner.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Noen som vet hvor jeg kan henvende meg for å få hjelp til å snakke om disse problemene,eventuelt fagpersoner som kan råde meg hva jeg skal gjøre,med oppfølging??

Jeg mener at han trenger en innleggelse. En må få utredet hva dette er og hvilken behandling han trenger.

Hos oss ville denne mannen blitt tatt inn etter maks tre uker.

veien å gå
Skrevet

''Han har sagt at han ikke har behov for sex og da synes jeg ikke det er et svik mot han hvis hun har sex.

''

Har har også oppgitt at han har problemer med ereksjon. For en del menn vil det være så komplisert å forholde seg til at alt som minner om sex blir vanskelig.

skal det da virkeligt være slikt at om det er en man vil bli hos,og den ene blir sexuelt frustrert at dem ikke skal kunne ha sex resten av livet? At den ene parten som ikke har problemer og har et behov for sex,skal gå med en slik fortvilelse? Er et brudd på et forhold bedre en utroskap,eller kan det faktisk være til hjelp?

Skrevet

Noen som vet hvor jeg kan henvende meg for å få hjelp til å snakke om disse problemene,eventuelt fagpersoner som kan råde meg hva jeg skal gjøre,med oppfølging??

Du kan . snakke med noen på familievernkontoret eller evt. med din egen fastlege.

veien å gå
Skrevet

''Å se han så syk. Jeg håper bare at han vil komme seg,men det kan ta lang tid. Og jeg vet ikke om jeg klarer å holde meg klar,om muligheten for et sidesprang byr seg. Vi er bare mennesker.''

Du definerer ham som syk. Betyr det at du i såfall mener at utroskap er ok ved alle former for sykdom som ødelegger mulighet for sex?

Jeg synes unskyldningen om "vi er bare mennesker" er relativt patetisk. Du har vel kontroll over dine handlinger?

Jeg har full forståelse for om du velger å gå ut av samboerskapet, og hva du til slutt velger mht utroskap blir jo også helt og holdent opp til deg. Men siden du har bedt om synspunkter, så velger jeg også å si hva jeg merner.

Tja,jeg har da enda ikke vert utro,så jeg tror da at jeg har ganske god selvkontroll ;)

Men spør her for jeg trenger råd og svar.

Jo jeg er imot utroskap,men noen har kansje behov for noe annet når man ikke får det hjemme,og etter 2 år uten sex,og kansje det hendte et par ganger i året de 2 forige åra,synes jeg faktisk jeg har holdt ganske god kontroll.

Skrevet

skal det da virkeligt være slikt at om det er en man vil bli hos,og den ene blir sexuelt frustrert at dem ikke skal kunne ha sex resten av livet? At den ene parten som ikke har problemer og har et behov for sex,skal gå med en slik fortvilelse? Er et brudd på et forhold bedre en utroskap,eller kan det faktisk være til hjelp?

''Er et brudd på et forhold bedre en utroskap,eller kan det faktisk være til hjelp?''

Jeg tror utroskap er snarveien til brudd.

Og ja, det finnes sykdommer som medfører at den ene parten mister muligheten til et aktivt sexliv. For meg ville da løsningen være å avstå selv også, i stedet for utroskap, dersom kjærligheten til min partner var så sterk at jeg ønsket å bli i forholdet.

veien å gå
Skrevet

Jeg mener at han trenger en innleggelse. En må få utredet hva dette er og hvilken behandling han trenger.

Hos oss ville denne mannen blitt tatt inn etter maks tre uker.

Hvordan kan jeg overtale legen til dette da? Jeg har prøvd å si hvor ille det er,jeg sammen med søsteren hans bestilte time,da fikk vi bare beskjed om at han måtte ville være med på det selv.

veien å gå
Skrevet

''Er et brudd på et forhold bedre en utroskap,eller kan det faktisk være til hjelp?''

Og ja, det finnes sykdommer som medfører at den ene parten mister muligheten til et aktivt sexliv. For meg ville da løsningen være å avstå selv også, i stedet for utroskap, dersom kjærligheten til min partner var så sterk at jeg ønsket å bli i forholdet.

Det er vel slikt jeg har tenkt jeg også,men når årene går,og man prøver så godt man kan å hjelpe,så begynner man å føle for noe annet. Og jeg tror faktisk at det kan hjepe på de pårørende å få den oppmerksomheten en søker av andre......

veien å gå
Skrevet

Det er vel slikt jeg har tenkt jeg også,men når årene går,og man prøver så godt man kan å hjelpe,så begynner man å føle for noe annet. Og jeg tror faktisk at det kan hjepe på de pårørende å få den oppmerksomheten en søker av andre......

veien å gå
Skrevet

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvordan kan jeg overtale legen til dette da? Jeg har prøvd å si hvor ille det er,jeg sammen med søsteren hans bestilte time,da fikk vi bare beskjed om at han måtte ville være med på det selv.

En frivillig innleggelse krever samtykke og motivasjon.

Med et så lavt funksjonsnivå mener jeg det bør vurderes om han fyller kravene for tvangsinnleggelse til observasjon.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

''

''Har har også oppgitt at han har problemer med ereksjon. For en del menn vil det være så komplisert å forholde seg til at alt som minner om sex blir vanskelig''

Ja og det forstår jeg og nå har hun jo heller ikke vært utro enda.

Problemet hennes er jo at han ikke skaffer seg hjelp og slik jeg ser det , er det der det store sviket (utroskapen) ligger.

Skrevet

''Har har også oppgitt at han har problemer med ereksjon. For en del menn vil det være så komplisert å forholde seg til at alt som minner om sex blir vanskelig''

Ja og det forstår jeg og nå har hun jo heller ikke vært utro enda.

Problemet hennes er jo at han ikke skaffer seg hjelp og slik jeg ser det , er det der det store sviket (utroskapen) ligger.

''Problemet hennes er jo at han ikke skaffer seg hjelp og slik jeg ser det , er det der det store sviket (utroskapen) ligger.''

På nåværende tidspunkt står han og venter i kø på hjelp.

Skrevet

''Og jeg tror faktisk at det kan hjepe på de pårørende å få den oppmerksomheten en søker av andre......''

Jeg tror ikke det.

Gjest luftslott
Skrevet

Jeg tror det er mye du savner i dette forholdet utover det rent seksuelle. Men det er lettere for deg å innrømme at du savner sex fordi det da kan legges frem slik at dette er noe han "nekter" deg, enn å innrømme at du rett og slett er ulykkelig med hele forholdet.

Du skriver at du savner nærheten ved sex. Så det du savner er ikke først og fremst sex-akten, men kosinga, kroppskontakten, varmen mellom to som bryr seg om hverandre. Det vil du uansett ikke finne med mindre du involverer deg i et forhold som handler om følelser, ikke bare sex, og da har du uansett krysset alle grenser for hva som er akseptabelt å utsette en partner for.

Jeg forstår at du er urolig for at et brudd vil gjøre det vanskeligere for ham. Men tror du virkelig at det vil være mindre vanskelig for ham at han har drevet deg så langt unna at du er utro?

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

''Problemet hennes er jo at han ikke skaffer seg hjelp og slik jeg ser det , er det der det store sviket (utroskapen) ligger.''

På nåværende tidspunkt står han og venter i kø på hjelp.

Ja, ser det. Det var på tide. Også dette med hennes hjelp.

Poenget mitt er bare at jeg ikke synes hun er kjip om hun faller for fristelsen.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

''Jeg har full forståelse for om du velger å gå ut av samboerskapet''

Dette har du forståelse for, men du vet ikke hva som er best for samboeren hennes av ett brutt forhold eller et hemmelig sidesprang hvis det er han du har i tankene.

Skrevet

For ditt vedkommende vet du ikke om det er resten av livet. Du vet bare at det ikke har fungert på to år og at du ikke vet om eller når det kommer på plass igjen.

Å tenke sort-hvitt, alltid eller aldri, om ting som kan være forbigående, er ikke gunstig i forhold til å ta gode beslutninger.

mvh

Skrevet

Jeg ville både bestilt en snarlig time til fastlegen samt tatt en telefon til familievernkontoret. Sånn som du beskriver det bør mannen din i behandling temmelig snart. Allier deg dessuten med en venninne du stoler på sånn at du kan få litt støtte underveis. Det kan fort komme til å bli tøfft framover siden din mann i utgangspunktet ikke er supermotiver for endring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...