Gå til innhold

syk samboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vel slikt jeg har tenkt jeg også,men når årene går,og man prøver så godt man kan å hjelpe,så begynner man å føle for noe annet. Og jeg tror faktisk at det kan hjepe på de pårørende å få den oppmerksomheten en søker av andre......

Utroskap vil ganske sikkert kutte siste rest av følelsesmessige bånd til din samboer. Sannsynligvis vil du få sterke følelser for en eventuell elsker etter som du er så sulteforet på så mye.

Savnet av sex er vel bare toppen av isfjellet?

Et ærlig brudd eller å gi forholdet en siste sjanse, er kanskje en mer bærekraftig løsning.

mvh

Videoannonse
Annonse
  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• veien å gå

15

• frosken

13

• PieLill

4

• Nils Håvard Dahl, psykiater

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Jeg har full forståelse for om du velger å gå ut av samboerskapet''

Dette har du forståelse for, men du vet ikke hva som er best for samboeren hennes av ett brutt forhold eller et hemmelig sidesprang hvis det er han du har i tankene.

''

Dette har du forståelse for, men du vet ikke hva som er best for samboeren hennes av ett brutt forhold eller et hemmelig sidesprang hvis det er han du har i tankene.''

Jeg kan selvfølgelig ikke vite hva som er best for dem, men for meg ville utroskap i en slik situasjon være å synke lavere enn jeg ønsker. Har forøvrig heller ingen tro på at de kommer hverandre nærmere gjennom evt. utroskap fra hennes side.

Skrevet

Ja, ser det. Det var på tide. Også dette med hennes hjelp.

Poenget mitt er bare at jeg ikke synes hun er kjip om hun faller for fristelsen.

''Poenget mitt er bare at jeg ikke synes hun er kjip om hun faller for fristelsen.''

Det kan vi godt være uenige om :-)

Skrevet

skal det da virkeligt være slikt at om det er en man vil bli hos,og den ene blir sexuelt frustrert at dem ikke skal kunne ha sex resten av livet? At den ene parten som ikke har problemer og har et behov for sex,skal gå med en slik fortvilelse? Er et brudd på et forhold bedre en utroskap,eller kan det faktisk være til hjelp?

Jeg forstår egentlig ikke diskusjonen om sex i det hele tatt. Og det vil uansett ikke løse problemene dine eller hans om du har sex med andre, snarere tvert i mot.

Du snakker en masse om alvorlige ting, og han har tydeligvis store psykiske problemer han trenger hjelp for.

Jeg forstår ikke hvorfor du vektelegger utroskap og manglende sex når det er helt andre og mye større og viktigere ting både hos ham og i forholdet som er der.

For meg virker det som om du ikke klarer å se skogen for bare trær.

Skrevet

Tja,jeg har da enda ikke vert utro,så jeg tror da at jeg har ganske god selvkontroll ;)

Men spør her for jeg trenger råd og svar.

Jo jeg er imot utroskap,men noen har kansje behov for noe annet når man ikke får det hjemme,og etter 2 år uten sex,og kansje det hendte et par ganger i året de 2 forige åra,synes jeg faktisk jeg har holdt ganske god kontroll.

Jeg forstår deg ikke. Jeg hadde forstått det om du ønsket deg ut av forholdet, og hadde falt pladask for en annen, selv om jeg synes utroskap er noe herk.

Men dette forstår jeg ikke. Og jeg er så glad jeg kan si at jeg er så utrolig glad i partneren min at skulle han av en aller annen grunn ikke lenger kunne ha sex med meg, så ville han bety mest for meg.

De andre problemene du snakker om hadde nok tæret mye mer på meg. Men det er tydelig at han er syk og trenger hjelp.

jeg er enig med frosken her.

Det rettferdiggjør ikke utroskap at han er syk.

Men velger du å gjøre det, så vær iallfall såpass at du holder det helt for deg selv som han har bedt deg om.

Jeg synes du viser liten evne til innsikt annet enn i dine egne følelser.

veien å gå
Skrevet

Jeg forstår deg ikke. Jeg hadde forstått det om du ønsket deg ut av forholdet, og hadde falt pladask for en annen, selv om jeg synes utroskap er noe herk.

Men dette forstår jeg ikke. Og jeg er så glad jeg kan si at jeg er så utrolig glad i partneren min at skulle han av en aller annen grunn ikke lenger kunne ha sex med meg, så ville han bety mest for meg.

De andre problemene du snakker om hadde nok tæret mye mer på meg. Men det er tydelig at han er syk og trenger hjelp.

jeg er enig med frosken her.

Det rettferdiggjør ikke utroskap at han er syk.

Men velger du å gjøre det, så vær iallfall såpass at du holder det helt for deg selv som han har bedt deg om.

Jeg synes du viser liten evne til innsikt annet enn i dine egne følelser.

De site åra har bare dreid seg om hans følelser og sykdom,hadde du anet hvor mye jeg har jobbet for den mannen og forholdet hadde du aldri sagt det du sa nå ;)

Jeg har sittet hjemme,droppet å være med venner,og gjort alt for den mannen. Bare fordi han ikke klarer å være sosial.

Gjest luftslott
Skrevet

De site åra har bare dreid seg om hans følelser og sykdom,hadde du anet hvor mye jeg har jobbet for den mannen og forholdet hadde du aldri sagt det du sa nå ;)

Jeg har sittet hjemme,droppet å være med venner,og gjort alt for den mannen. Bare fordi han ikke klarer å være sosial.

Det virker som du på en måte føler du har rett til å være utro pga alt du har ofret? Vel, det var ditt valg å bli så lenge akkurat som det nå er ditt valg å gå eller bli. Men det gir deg ikke rett til å hevne deg på ham for alt du føler du har mistet, for det har du selv valgt bort...

Veien videre er ganske enkel: velge å sette dine egne behov først og forlate ham, eller velge å bli. Blir du så må du akseptere at noen av dine behov må settes på vent. Du kan ikke velge begge deler.

Jeg for min del ville ikke blitt i dette forholdet, dere har ikke lenger noe godt å tilføre hverandre.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Det virker som du på en måte føler du har rett til å være utro pga alt du har ofret? Vel, det var ditt valg å bli så lenge akkurat som det nå er ditt valg å gå eller bli. Men det gir deg ikke rett til å hevne deg på ham for alt du føler du har mistet, for det har du selv valgt bort...

Veien videre er ganske enkel: velge å sette dine egne behov først og forlate ham, eller velge å bli. Blir du så må du akseptere at noen av dine behov må settes på vent. Du kan ikke velge begge deler.

Jeg for min del ville ikke blitt i dette forholdet, dere har ikke lenger noe godt å tilføre hverandre.

''Det virker som du på en måte føler du har rett til å være utro pga alt du har ofret? Vel, det var ditt valg å bli så lenge akkurat som det nå er ditt valg å gå eller bli. Men det gir deg ikke rett til å hevne deg på ham for alt du føler du har mistet, for det har du selv valgt bort.''

Vet du, slik leser ikke jeg innlegget hennes i det hele tatt. Jeg synes flere er litt slemme her. Jeg oppfattet det slik at det var en sterk lengsel og savn hun har og at hun har forsøkt det meste uten å komme noen vei.

veien å gå
Skrevet

''Det virker som du på en måte føler du har rett til å være utro pga alt du har ofret? Vel, det var ditt valg å bli så lenge akkurat som det nå er ditt valg å gå eller bli. Men det gir deg ikke rett til å hevne deg på ham for alt du føler du har mistet, for det har du selv valgt bort.''

Vet du, slik leser ikke jeg innlegget hennes i det hele tatt. Jeg synes flere er litt slemme her. Jeg oppfattet det slik at det var en sterk lengsel og savn hun har og at hun har forsøkt det meste uten å komme noen vei.

Stemmer men tror folk må oppleve det selv,for å skjønne hva det går i. Mangen her snakker som om jeg alt har vert utro.

Det er flere som driter på draget av mindre ting en dette. Joda dette forholdet er på vent,joda,jeg jobber for at han skal få hjelp. Jo jeg tar hensyn til han hele tiden. Har gjort det imaaangen år. Jo jeg er glad i han,er vel derfor jeg enda er her,men også fordi han kan faktisk finne på å ta livet sitt om jeg går nå. Og jeg har ingen samvittighet til å leve med at et menneske tar sitt liv. Når han får hjelp,og er kommet innunder systemet,vil det kansje bli enklere å gå,om han ikke blir bedre. For da er veien veldig kort,for i og med han blir sykere og sykere for hver mnd,og hjelp ikke virker,ser mangen ikke ser hvor vanskelig situasjonen er. Det handler faktisk om å ta vare på min samboer,mens jeg kansje skal prøve å tenke litt på meg selv også,man blir faktisk psykisk sliten og nedenfor selv. Men av og til så er det ikke bare å gjøre det slutt.

veien å gå
Skrevet

Stemmer men tror folk må oppleve det selv,for å skjønne hva det går i. Mangen her snakker som om jeg alt har vert utro.

Det er flere som driter på draget av mindre ting en dette. Joda dette forholdet er på vent,joda,jeg jobber for at han skal få hjelp. Jo jeg tar hensyn til han hele tiden. Har gjort det imaaangen år. Jo jeg er glad i han,er vel derfor jeg enda er her,men også fordi han kan faktisk finne på å ta livet sitt om jeg går nå. Og jeg har ingen samvittighet til å leve med at et menneske tar sitt liv. Når han får hjelp,og er kommet innunder systemet,vil det kansje bli enklere å gå,om han ikke blir bedre. For da er veien veldig kort,for i og med han blir sykere og sykere for hver mnd,og hjelp ikke virker,ser mangen ikke ser hvor vanskelig situasjonen er. Det handler faktisk om å ta vare på min samboer,mens jeg kansje skal prøve å tenke litt på meg selv også,man blir faktisk psykisk sliten og nedenfor selv. Men av og til så er det ikke bare å gjøre det slutt.

Utroskap kan jeg faktisk leve med,men å være så ego og gå,for å så få beskjeden om at han hadde tatt sitt eget liv,ja den hadde jeg aldri kommet over.

veien å gå
Skrevet

Utroskap kan jeg faktisk leve med,men å være så ego og gå,for å så få beskjeden om at han hadde tatt sitt eget liv,ja den hadde jeg aldri kommet over.

Men på en annen side jeg kjemper for denne mannen enda,har tross mangen sure svar,fått mangen gode tips,så skal oppsøke,og se om vi får hjelp raskere. :) :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...