Gå til innhold

Hvor kan man få hjelp og råd

Anbefalte innlegg

veien å gå
Skrevet

Som i et innlegg nevnt nedenfor(Syk samboer). Så lurer jeg på om det finnes noen plass man kan få hjelp selv,til å få råd og veiledning i forhold til sykdommen hans.

Etter å ha fått noen råd så har det gått opp for meg at kansje jeg burde ha snakket med fagpersoner selv i forhold til hans tilsdant,om hva jeg kan gjøre i forhold til det,eventuelt om det i det hele tatt kan bli bedre. Man er jo fortvilet,og det tar på. Vet at man ikke kan stille noen diagnose her. Men uansett så er det kansje noen her som har erfaringer med det samme. Og kan gi råd. Han er veldig nedenfor. Går på cipraleks,noe som ikek fungerer. Han sover mye,han sover når han kan,og gjerne opp til hele helger. Han vil helst være alene.Isolerer seg. Er altid trøtt. Går fort i selvforsvar. Har ingen sexlyst. Vil ikke være sosial,har angst for sosiale ting. Begynner da og svette,og blir apatisk. Intreserer seg ikke for noe. Kommer med kommentarer som at livet har ingen mening,hvorfor er vi skapt. Han kan ikke skjønne hvorfor folk finner glede i ting dem holder på med. Og mye mer,han er veldig deprimert.

Jeg lurer jo også på hva i alle dager som får et menneske til å havne i en så fæl tilstand.

Men uansett,hvor kan man som pårørende få hjelp til å prate med noen i slike situasjoner. Jeg er en livsglad jente selv,med mangen interesser som holder meg oppe.

Han står på venteliste på hjelp. Så han skal få hjelp. Men jeg holder det så åsi ikke så mye lengre.

Videoannonse
Annonse
Gjest Nickelback
Skrevet

Landsforeningen for pårørende innenfor psykiatrien(LPP) er en organisasjon for de som står en person med psykiske problemer nær.

Jeg vet at det finnes lokallag rundt omkring.

Om det kunne vært noe.

Skrevet

Er han interessert i oppsøke hjelp ? Ønsker han å få det bedre ?

Relativt sentrale spørsmål å stille han.

Hjelp finnes , men han må selv gjøre en jobb for å få den hjelpen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...