Gjest økonøørd Skrevet 24. april 2012 Skrevet 24. april 2012 Jeg fikk 150 000 kr i voldsoffererstatning før jul. Skal dette føres inn i selvangivelsen, og i tilfelle hvor? Og skal jeg betale skatt av det? Er så håpløs med sånne ting, så jeg håper en med litt mer peiling enn meg kan hjelpe. :-) 0 Siter
fresja Skrevet 24. april 2012 Skrevet 24. april 2012 Fant dette ved å søke: Både billighetserstatning, voldsoffererstatning og pasientskadeerstatning er som hovedregel skattefrie. Hvis man får erstatning for tapt arbeidsfortjeneste og eventuelle renter på erstatningen, er dette likevel skattepliktig. Får du større pengebeløp, må du alltid skrive det i et merknadsfelt, ellers vil skattermyndighetene lure på hvorfor din formue har økt så mye. 0 Siter
Gjest økonøørd Skrevet 24. april 2012 Skrevet 24. april 2012 Fant dette ved å søke: Både billighetserstatning, voldsoffererstatning og pasientskadeerstatning er som hovedregel skattefrie. Hvis man får erstatning for tapt arbeidsfortjeneste og eventuelle renter på erstatningen, er dette likevel skattepliktig. Får du større pengebeløp, må du alltid skrive det i et merknadsfelt, ellers vil skattermyndighetene lure på hvorfor din formue har økt så mye. Tusen takk! Jeg googlet, men fant det ikke selv. Da lurer jeg bare på om noen kan fortelle meg hvor i selvangivelsen jeg skal føre inn beløpet? 0 Siter
ekte nick Skrevet 24. april 2012 Skrevet 24. april 2012 Tusen takk! Jeg googlet, men fant det ikke selv. Da lurer jeg bare på om noen kan fortelle meg hvor i selvangivelsen jeg skal føre inn beløpet? Står det ikke et felt bakerst for "Merknader" eller noe sånt? Der kan du skrive det. 0 Siter
Gjest økonøørd Skrevet 24. april 2012 Skrevet 24. april 2012 Står det ikke et felt bakerst for "Merknader" eller noe sånt? Der kan du skrive det. Takk! Kvelden er reddet. Økonomi og selvangivelse er ikke min favorittbeskjeftigelse, for å si det mildt! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.