Gå til innhold

NHD- Vet ikke om jeg holder ut bivirkningen

Anbefalte innlegg

Gjest Lamictal bruker
Skrevet

Har bipolar lidelse og bruker Lamictal 250 mg. Har mareritt absolutt hver eneste natt som jeg bestemt tror kommer av medisinen..

Psykiateren tar meg ikke på alvor og mener at marerittene ikke kommer fra medisinen.. Vet ikke om jeg holder ut marerittene mer og vurderer å kutte ut medisinen på egenhånd, men _vet_ det ikke er lurt..

Har hatt disse marerittene i trekvart år, like lenge som jeg har brukt Lamictal...

Kan ikke bruker Litium og Quitiapin pga andre bivirkninger..

Hjelp NHD!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er, som du sikkert vet, ikke en kjent bivirkning nevnt i felleskatalogen. Jeg har likevel hørt om, jeg skal ikke si mange men noen, som har rapportert om det samme. Bivirkningene har vanligvis gått over etter de første ukene og etter innkjøringsperioden. I noen tilfeller har det vart i flere måneder og er så grusomme og "kvelende" at vedkommende har blitt tvunget til å vurdere andre medikamenter. Jeg våger ikke komme med andre forslag til medikamenter for deg men ønsket bare å gi deg støtte. Jeg vil sterkt råde deg til å ikke trappe ned på egenhånd men opplyse din behandler at du ikke makter dette mer og kreve en seponeringsplan. Du går på Lamictal frivillig og du er i din fulle rett til å avbryte dersom du ønsker det, du har gode grunner for å ønske seponering.

pysen1365381197
Skrevet

Dette er velkjent, som jeg har svart på tidligere innlegg om det samme. Jeg hadde grusomme mareritt i begynnelsen med Lamictal. Hvis du søker på engelskspråklige sider vil du finne masse om dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...