Gå til innhold

Kjedsomhet + ensomhet

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Jeg kjeder meg mye. Jeg er også mye ensom.

Dette kommer av at jeg isolerer meg så mye.

Jeg skulle gjerne ønske det var anderledes, men jeg klarer ikke gjøre noe med det...

Videoannonse
Annonse
Gjest ambrose
Skrevet

Hvorfor klarer du ikke å gjøre noe med det, da?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hvorfor klarer du ikke å gjøre noe med det, da?

Det er jo veldig vanskelig å forandre seg.

Skrevet

Det første er at du virkelig ønsker å forandre deg.

Hvis du virkelig ønsker det - hva gjør du konkret for å forandre deg?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Det første er at du virkelig ønsker å forandre deg.

Hvis du virkelig ønsker det - hva gjør du konkret for å forandre deg?

Jeg ønsker det ikke, jeg er redd for å bli frisk.

Gjest ambrose
Skrevet

Ja, det er det. Men det er fullt mulig.

Det er bare det at det koster - og spørsmålet er hvor motivert du er for å ta på deg det det koster.

Men det er selvsagt opp til deg. Du kan jo velge å ikke ta på deg de kostnadene og fortsette å ha det som du har det (å kjede deg og være ensom).

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Ja, det er det. Men det er fullt mulig.

Det er bare det at det koster - og spørsmålet er hvor motivert du er for å ta på deg det det koster.

Men det er selvsagt opp til deg. Du kan jo velge å ikke ta på deg de kostnadene og fortsette å ha det som du har det (å kjede deg og være ensom).

Nettopp.

Gjest ambrose
Skrevet

Nettopp.

Ok, men siden du har svaret selv, hvorfor spør du?

Gjest ambrose
Skrevet

Jeg ønsker det ikke, jeg er redd for å bli frisk.

Hvorfor er du redd for å bli frisk?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hvorfor er du redd for å bli frisk?

Virker veldig masete.

Gjest ambrose
Skrevet

Virker veldig masete.

Den skjønte jeg ikke?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Ok, men siden du har svaret selv, hvorfor spør du?

Jeg spør ikke om noe, det er en misforståelse. Jeg bare skravler.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Den skjønte jeg ikke?

Hva er det du ikke skjønner? Det virker masete å være frisk. Virker ikke som det er noe bedre.

Gjest ambrose
Skrevet

Jeg spør ikke om noe, det er en misforståelse. Jeg bare skravler.

Ok, men da burde du kanskje skrevet på åpent forum eller på meldingsforumet? Mener å huske at nhd og webbis ikke liker at man prater, chatter eller hva det nå heter på dette forumet...

Gjest ambrose
Skrevet

Hva er det du ikke skjønner? Det virker masete å være frisk. Virker ikke som det er noe bedre.

Det er godt å være frisk. Du må bare oppleve det :)

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Ok, men da burde du kanskje skrevet på åpent forum eller på meldingsforumet? Mener å huske at nhd og webbis ikke liker at man prater, chatter eller hva det nå heter på dette forumet...

Det er jo relatert til psykiatri da.

Skrevet

Jeg har opplevd mye ensomhet og den har vært inn i meg selv. Jeg har vært dypt ensom med mange mennesker rundt meg. Heldigvis er jeg i en annen situasjon nå.

Kjedsomhet er noe annet. Det er ikke ofte (om noen ganger) som jeg direkte kjeder meg pga. mangel på oppgaver. Der synes jeg det er lettere å ta tak i.

Gjest ambrose
Skrevet

Jeg har blitt frisk i den forstand at jeg ikke lenger er deprimert og at jeg fungerer mye bedre sosialt (grovt sett). Har fortsatt noen småting igjen, men etter at jeg oppdaget hvor godt det er å ha det bra og være fornøyd med livet, vil jeg absolutt si at det har vært verdt alt slitet. Jeg håper at du også kommer dit en dag, men tror du må innfinne deg med at det ikke er gjort på null komma niks :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...