Gå til innhold

Til dere som har erfaring med Seroquel

Anbefalte innlegg

Gjest fruitcake
Skrevet

Hvordan fungerer dere i dagliglivet, dere som tar denne? Hvordan fungerer den i forhold til Lamictal ? (om du har forsøkt begge). Hva er + og - mht bruk av denne medisinen for deg? Vurderer Seroquel som en "alt-i-ett-medisin" for søvn, bp2 (depr./ev. hypomani) og "tankekjør." Takknemlig for svar. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest pilleknaskaren
Skrevet

Serequel er antipsykotika da... ikke spesiellt sterk antidepressiv virkning. Mange med ustabile svingninger har god effekt av lamictal. Om en treffer på en antidepressiva med god effekt, kan tankekjøret forsvinne. Men da må en også gjerne ta lamictal for ikke å bli manisk.

Jeg sov greit på serequel, men sluttet da faren for nye psykoser var svært liten og det er en rimelig tung medisin. Nå sover jeg på remeron.

Gjest fruitcake
Skrevet

Serequel er antipsykotika da... ikke spesiellt sterk antidepressiv virkning. Mange med ustabile svingninger har god effekt av lamictal. Om en treffer på en antidepressiva med god effekt, kan tankekjøret forsvinne. Men da må en også gjerne ta lamictal for ikke å bli manisk.

Jeg sov greit på serequel, men sluttet da faren for nye psykoser var svært liten og det er en rimelig tung medisin. Nå sover jeg på remeron.

Takk for informativt svar :)

Gjest fruitcake
Skrevet

Jeg har sovet godt på seroquel.

Takk for nyttig svar. :) Søvn er noe av det jeg hadde tenkt å bruke den for.

Reddharen-75
Skrevet

Jeg går på 50 mg pga søvn, får sove godt på denne, opplever også at den tar tankekjør, men jeg er sykt trett på dagen, føler meg litt "sløv" av den. Minus er at jeg har gått opp 10 kg på 3 mnd, til tross for at jeg spiser sunt og trener :(

Men, tenker at det er bedre å ha det bra med seg selv enn å ha noen ekstra kilo på kroppen, forhåpentligvis går jeg ned igjen når jeg slutter på medikamentet. Jeg regner med at jeg ikke skal gå på denne på livstid...

Lykke til :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...