Gjest fruitcake Skrevet 25. april 2012 Skrevet 25. april 2012 Hvordan fungerer dere i dagliglivet, dere som tar denne? Hvordan fungerer den i forhold til Lamictal ? (om du har forsøkt begge). Hva er + og - mht bruk av denne medisinen for deg? Vurderer Seroquel som en "alt-i-ett-medisin" for søvn, bp2 (depr./ev. hypomani) og "tankekjør." Takknemlig for svar. 0 Siter
Gjest pilleknaskaren Skrevet 25. april 2012 Skrevet 25. april 2012 Serequel er antipsykotika da... ikke spesiellt sterk antidepressiv virkning. Mange med ustabile svingninger har god effekt av lamictal. Om en treffer på en antidepressiva med god effekt, kan tankekjøret forsvinne. Men da må en også gjerne ta lamictal for ikke å bli manisk. Jeg sov greit på serequel, men sluttet da faren for nye psykoser var svært liten og det er en rimelig tung medisin. Nå sover jeg på remeron. 0 Siter
Gjest fruitcake Skrevet 26. april 2012 Skrevet 26. april 2012 Serequel er antipsykotika da... ikke spesiellt sterk antidepressiv virkning. Mange med ustabile svingninger har god effekt av lamictal. Om en treffer på en antidepressiva med god effekt, kan tankekjøret forsvinne. Men da må en også gjerne ta lamictal for ikke å bli manisk. Jeg sov greit på serequel, men sluttet da faren for nye psykoser var svært liten og det er en rimelig tung medisin. Nå sover jeg på remeron. Takk for informativt svar 0 Siter
Gjest fruitcake Skrevet 26. april 2012 Skrevet 26. april 2012 Jeg har sovet godt på seroquel. Takk for nyttig svar. Søvn er noe av det jeg hadde tenkt å bruke den for. 0 Siter
Reddharen-75 Skrevet 2. mai 2012 Skrevet 2. mai 2012 Jeg går på 50 mg pga søvn, får sove godt på denne, opplever også at den tar tankekjør, men jeg er sykt trett på dagen, føler meg litt "sløv" av den. Minus er at jeg har gått opp 10 kg på 3 mnd, til tross for at jeg spiser sunt og trener Men, tenker at det er bedre å ha det bra med seg selv enn å ha noen ekstra kilo på kroppen, forhåpentligvis går jeg ned igjen når jeg slutter på medikamentet. Jeg regner med at jeg ikke skal gå på denne på livstid... Lykke til 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.