Gå til innhold

Snart sovner jeg inn er jeg redd

Anbefalte innlegg

Gjest Pyttan
Skrevet

Jeg legger stadig mer og mer på meg. Depresjoner og angst tiltar til tross for samme medisinering som gjennom 12 år.

Jeg har fått diabetes og høyt blodtrykk også. Jeg sovner i 23 tiden om kvelden og sover til ca tre om ettermiddagen før jeg ca i 18 tiden trenger en times søvnn igjen. Jeg er redd jeg ikke våkner mer.

Dette kan da ikke være bare psykisk?

Jeg har uregelmessing mens. Klarer ikke en runde på butikken uten at svetten siler, selv om jeg går i t-skjorte.

Kan man bli så redusertt av PTSD?

Videoannonse
Annonse
Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men kanskje du har kommet i overgangsalderen?

Gjest Pyttan
Skrevet

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men kanskje du har kommet i overgangsalderen?

Jeg har tatt blodprøver som viser at jeg ikke er i overgansalder.

Gjest Been there done that
Skrevet

Jeg fikk mer overskudd når jeg begynte med moderat lavkarbo. Spiste knekkebrød istedenfor brød. Men ellers kuttet jeg ut mel og sukker. Det finnes masse fantastiske oppskrifter på nettet, så det meste kan lages på annen måte. Koste meg med krem og bær på kveldene.

Kan varmt anbefales :)

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Hvis du har et dårlig kosthold, er overvektig, trimmer lite og i tillegg har dårlig regulert diabetes, kan det bli slik.

Gjest Diabee
Skrevet

Er diabetesen din under kontroll? Uansett ikke rart du er trøtt når du sover så mye som du gjør, du blir trøttere av det. Ville og vurdert å se på kostholdet.

Gjest ambrose
Skrevet

Huff, jeg kjenner meg så igjen i denne trettheten og svetten som siler. Har du hatt det slik lenge?

For meg var "redningen" Wellbutrin. Har du forsøkt denne?

Skrevet

Hvis du har et dårlig kosthold, er overvektig, trimmer lite og i tillegg har dårlig regulert diabetes, kan det bli slik.

Dee\tte vet jeg alt om!!! Du må selv ville komme deg videre hvis ikke klarer du det ikke. Ta deg selv i nakken, opp før ni om morgenen, spis frokost, og kom deg ut....

Dette vet jeg kan være vanskelig, men ei uke så går det lettere ;)

Når du kommer inn tar du en god dusj, ser deg i speilet og forteller deg selv hvor vakker og fin du er, hver dag. Det hjelper tro du meg!

Jeg var der selv for to år siden, og nå er jeg den som hjelper og gir råd til andre i samme situasjon.

Min redning var en teori som bygger på Pippi, den heter Pippi Power, fantastisk, moro og gledesspreder. Boka er å få kjøpt, kjøp den, lek deg gjennom den. Og, jeg er sikker på at hverdagen din blir en annen;)

Gjest Pyttan
Skrevet

Huff, jeg kjenner meg så igjen i denne trettheten og svetten som siler. Har du hatt det slik lenge?

For meg var "redningen" Wellbutrin. Har du forsøkt denne?

Ja,jeg har gått på wellburtin siden den kom på markedet

Gjest Pyttan
Skrevet

Er diabetesen din under kontroll? Uansett ikke rart du er trøtt når du sover så mye som du gjør, du blir trøttere av det. Ville og vurdert å se på kostholdet.

To brødskiver med makrell i tomat og et glass melk hver dag. Kanskje et eple til kvelds. Ellers vann. Hva mer kan jeg gjøre? Jeg gikk på Grete Rode og måtte spise fem ganger om dagen. Alle på gruppen gikk ned. Jeg gikk opp, selv om jeg veide all mat.

Gjest Diabee
Skrevet

To brødskiver med makrell i tomat og et glass melk hver dag. Kanskje et eple til kvelds. Ellers vann. Hva mer kan jeg gjøre? Jeg gikk på Grete Rode og måtte spise fem ganger om dagen. Alle på gruppen gikk ned. Jeg gikk opp, selv om jeg veide all mat.

Er 2 brødskiver alt du spiser er det jo ikke rart du ikke går ned, om det er det du ønsker. Dietter må tilpasses hver kropp, det er ikke gitt at alle går ned ved kun å redusere kalorier, du MÅ og bevege deg. Det er ikke rart du er trøtt når du sover så mye som det du gjør. Jeg ville også sett på om jeg manglet noen stoffer, om ikke er det ut på tur, du må komme deg i aktivitet.

Gjest Pyttan
Skrevet

Er 2 brødskiver alt du spiser er det jo ikke rart du ikke går ned, om det er det du ønsker. Dietter må tilpasses hver kropp, det er ikke gitt at alle går ned ved kun å redusere kalorier, du MÅ og bevege deg. Det er ikke rart du er trøtt når du sover så mye som det du gjør. Jeg ville også sett på om jeg manglet noen stoffer, om ikke er det ut på tur, du må komme deg i aktivitet.

Ja, men åtte kg på en uke som ikke går bort igjen?

Åtte kg opp i vekt på en uke ved å sove 16-18 timer i døgnet?

Jeg unner ingen PTSD

Skrevet

Du skjønner at hvis du ikke spiser mer enn to skiver om dagen tror ikke kroppen din at den får mer, og sparer på absolutt alt du putter i munnen.

4-5 måltider, små, men med jevne mellomrom, og ut og gå!!! Skal se du ikke trenger så mye søvn heller

Gjest Diabee
Skrevet

Ja, men åtte kg på en uke som ikke går bort igjen?

Åtte kg opp i vekt på en uke ved å sove 16-18 timer i døgnet?

Jeg unner ingen PTSD

Dette har ikke noe å gjøre med ptsd å gjøre skjønner du men (trolig) diabetes som ikke er regulert, feil kosthold, null aktvitet annet enn frem og tilbake til godstolen. Jo mer du sover jo trøttere blir du.

Opp av sofaen og på tur, forsøk også å legg om kostholdet + sjekk deg at du ikke mangler essensielle stoffer.

Gjest Pyttan
Skrevet

Dette har ikke noe å gjøre med ptsd å gjøre skjønner du men (trolig) diabetes som ikke er regulert, feil kosthold, null aktvitet annet enn frem og tilbake til godstolen. Jo mer du sover jo trøttere blir du.

Opp av sofaen og på tur, forsøk også å legg om kostholdet + sjekk deg at du ikke mangler essensielle stoffer.

Ja, det er vel det beste rådet. Takk

Skrevet

Dersom du bor i Oslo eller i nærheten vil jeg anbefale deg et besøk på Dr. Hexebergs klinikk i Sandvika.

Gjest legesjekk og livsstilsendring?
Skrevet

du må spise mye mer! Sjekke om du mangler noen vitaminer/sporstoff. Kan fort skje om du spiser så lite og enfoldig. Trim. Sjekke stoffskifte? 8 kg. på en uke er mye. Vann i kroppen? Sjekka om du kan ha OCOS samtidig som du sjekka for overgangsalder?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...