Gå til innhold

medisin hjelp

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Hei. Jeg er ei 24 år gammel jente som har diagnosen bipolar 2. Jeg holder på å trappe opp på Lamictal og det virker som dette går greit. Jeg står også på 300 mg Wellbutrin pga jeg er inne i en depresiv episode nå og de pleier å vare til sammen i ca 6 mnd. Har også en del angst som kan være hemnende disse mndene. Jeg er ganske nylig diagnosert (i år) og de som fant ut av dette har jeg kun oppfølgning fra hver andre tredje mnd og de behandlerne jeg har der jeg bor på dps har feilmedisinert meg osv har ikke noe særlig greie på god behandling når det gjelder bipolare. Så jeg lurer på om det finnes en tilleggs medisin som går på angsten? Og om den vil forsvinne når jeg er oppe i riktig dose på lamictalen? Alle antidepressiva som går på serotonin gjør meg flat og svingete. Pga riktige medisiner i år så har jeg ikke havnet helt ned som i fjor så vet dette er riktige medisiner. Men alle bivirkninger bekymrer meg også en del. Wellbutrinen gjør meg litt hyper og vet ikke om den gir litt mer angst muligens. Får også høy puls i dager i strekk og det er plagsomt. Hatt det i en mnd nå. Ligger på ca 92 når jeg er avslappet. Også får jeg også skikkelig hodeverk av den. Har aldri vært plaget av det og det er utrolig ubehagelig. Har gått på de bare siden 20ene Februar. Så vil disse bivirkningene gi seg, eller pleier de det? Merker også at jeg blir utrolig trøtt av Lamictalen og lurer på om dette også kanskje går over når jeg har trappet opp? Jeg har tenkt å kanskje prøve å kutte ned til 150 mg wellbutrin men tørr ikke pga er livredd for å havne ned. Jeg går også på 15 mg remeron og føler meg ikke så flat som på 30 mg hvertfall. Fastlegen min kan ikke dette sier han og hører ikke etter når jeg prater, og virker bare som om han vil ha meg ut fortest mulig. Jeg tar også 5 mg zorpliclone for å roe meg, hvis angsten og depresjonen er veldig ille. Men har veldig respekt for de så tar ca bare 1 til max tre i uka. Og tar 7.5 mg noen kvelder i mnd. Har ca 10 stk i en mnd. Vet det kan være vanskelig å svare når det gjelder medisiner men håper du har litt erfaring. Og jeg er også utrolig sint ganske hele tiden og det er ikke meg i det hele tatt. Men jeg har så mye sinne i meg at jeg skjønner ikke hva som går av meg. Og det er slitsomt. Gjør at jeg isolerer meg en del for orker ikke være med folk når jeg er så sur! Men vet ikke hvilke av medisinene som gjør dette. Og tørr ikke å tukle med de, før spesialisten har godkjent det, og skal ikke snakke med han før i Juni. Han ville også sette meg på en stoffskifte medisin siden jeg lå i nedre grense. Men forstod han ville vente litt siden det er så mye medisiner i bildet. Jeg er bare dritt lei av angst, dårlig søvn og bi virkninger og ikke minst behandlere og lege som vet mindre enn meg. Jeg er også redd for at denne diagnosen og lidelsen skal ødelegge fremtiden min så lurte på om du vet med riktig medisinering om man kan få et godt liv? Ble et rotete innlegg men håper virkelig på noen svar og eller råd. Bare så jeg muligens har noen løsninger jeg kan diskutere med behandlerne osv. Og lurer også på om det finnes noen andre sovemedisiner som varer hele natten? Zopliclone varer bare to timer. Har prøvd alt av c- preparater og de funker ikke på meg og jeg vil ikke øke dose på zopliclone siden det blir bare å utsette et problem og lage flere! Men har fått tips om serequel. Hvilken klasse tilhører den? Er den bedre å gå på enn sovepiller når det gjelder angst og tankekjør og med tanke på avhengighet? Takk for svar. Hilsen lille meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...