Gå til innhold

Kommer ikke til å tilgi meg selv :(

Anbefalte innlegg

Gjest ambrose
Skrevet

Min mor ligger alvorlig syk på sykehuset, jeg har ikke vært så mye til henne den senere tiden fordi jeg har hatt det så travelt med jobb pluss at jeg har vært mye sliten og sovet store deler av døgnet. Familien min forsøker dessuten å gi meg dårlig samvittighet for dette, og det greier de fint.

Jeg kommer ikkr til å tilgi meg selv hvis hun ikke overlever dette :(

Videoannonse
Annonse
Gjest mobilisering
Skrevet

Da hadde jeg klart forsøkt å besøke henne. Det å leve videre meg en følelse av at en burde ha gjort mer, er ødeleggende.

Prøv å mobiliser det du kan!

Lykke til :o)

Gjest ambrose
Skrevet

Da hadde jeg klart forsøkt å besøke henne. Det å leve videre meg en følelse av at en burde ha gjort mer, er ødeleggende.

Prøv å mobiliser det du kan!

Lykke til :o)

Jo meg jeg er så utrolig sliten også.. og det er så fælt å se henne ligger der slik. Jeg har jo på en måte mistet henne allerede,men overlever hun ikke denne gangen så vet jeg ikke hva jeg gjør :( Jeg skal på jobb, og egentlig orker jeg ikke det heller,men er jeg hjemme kommer bare tankene..

Skrevet

''Jeg kommer ikkr til å tilgi meg selv hvis hun ikke overlever dette :(''

Ikke gi deg selv dårlig samvittighet! Tror du hun hadde vært noe friskere om du hadde presset deg selv til å besøke henne? Du kan jo bli syk selv hvis du presser deg selv, det tror jeg ikke hun ønsker.

Gjest ambrose
Skrevet

''Jeg kommer ikkr til å tilgi meg selv hvis hun ikke overlever dette :(''

Ikke gi deg selv dårlig samvittighet! Tror du hun hadde vært noe friskere om du hadde presset deg selv til å besøke henne? Du kan jo bli syk selv hvis du presser deg selv, det tror jeg ikke hun ønsker.

Men jeg savner henne sånn allerede, jeg drømmer om at hun er frisk og har kommet seg på beina og når jeg våkner og innser at det bare var en drøm så blir jeg så lei meg. Det er så mye jeg skulle gjort annerledes..

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Verken du eller jeg har fått makt til å styre over live eller død. Dermed har vi heller okke noe ansvar for det.

Vi må alle innse at vi er dødelige.

Skrevet

Men jeg savner henne sånn allerede, jeg drømmer om at hun er frisk og har kommet seg på beina og når jeg våkner og innser at det bare var en drøm så blir jeg så lei meg. Det er så mye jeg skulle gjort annerledes..

''Men jeg savner henne sånn allerede, jeg drømmer om at hun er frisk og har kommet seg på beina og når jeg våkner og innser at det bare var en drøm så blir jeg så lei meg. Det er så mye jeg skulle gjort annerledes..''

Jeg vet dette vil høres brutalt ut, men ofte fokuserer man mest på sin egen samvittighet, at man skulle gjort slik og sånn for at man selv hadde følt seg bedre og hatt bedre samvittighet.

Jeg tror ikke det har noen hensikt at du tenker slik nå, selv om jeg forstår deg veldig godt. Jeg håper virkelig at det går bra.

Gjest ambrose
Skrevet

''Men jeg savner henne sånn allerede, jeg drømmer om at hun er frisk og har kommet seg på beina og når jeg våkner og innser at det bare var en drøm så blir jeg så lei meg. Det er så mye jeg skulle gjort annerledes..''

Jeg vet dette vil høres brutalt ut, men ofte fokuserer man mest på sin egen samvittighet, at man skulle gjort slik og sånn for at man selv hadde følt seg bedre og hatt bedre samvittighet.

Jeg tror ikke det har noen hensikt at du tenker slik nå, selv om jeg forstår deg veldig godt. Jeg håper virkelig at det går bra.

Det er mulig du har rett i det, men jeg savner henne som sagt veldig mye allerede..

Skrevet

Det er mulig du har rett i det, men jeg savner henne som sagt veldig mye allerede..

''Det er mulig du har rett i det, men jeg savner henne som sagt veldig mye allerede..''

Har aldri nevnt noe om at jeg tviler på at du savner henne. Jeg håper virkelig det går bra med henne.

Gjest ambrose
Skrevet

''Det er mulig du har rett i det, men jeg savner henne som sagt veldig mye allerede..''

Har aldri nevnt noe om at jeg tviler på at du savner henne. Jeg håper virkelig det går bra med henne.

Jeg skjønte det, jeg ordla meg litt feil.. Takk for omtanken, du og andre har vært til stor hjelp. Takk skal dere ha. Det hjelper å snakke (skrive) med noen når det topper seg slik. Trykket blir mindre.

Gjest ambrose
Skrevet

Verken du eller jeg har fått makt til å styre over live eller død. Dermed har vi heller okke noe ansvar for det.

Vi må alle innse at vi er dødelige.

tusen takk for råd og svar fra dere alle, det er til stor hjelp.. Det er tøft når det står på, og når familien er eller gir utrykk for at de er bitter for at jeg ikke har stilt opp, føler man seg ganske alene for å si det sånn..

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

tusen takk for råd og svar fra dere alle, det er til stor hjelp.. Det er tøft når det står på, og når familien er eller gir utrykk for at de er bitter for at jeg ikke har stilt opp, føler man seg ganske alene for å si det sånn..

Familien din trenger et lite bibelsitat:

"Den som selv er ren kan kaste den første sten"

Gjest ambrose
Skrevet

Familien din trenger et lite bibelsitat:

"Den som selv er ren kan kaste den første sten"

Det kan nok trenge flere enn bare ett...

Besøkte henne i dag, og hun har det dessverre ikke bra.

Men rådene og svarene deres hjalp meg som sagt mye idag.

Gjest Sereline
Skrevet

Jeg er i samme situasjon og har bortprioritert alt for å besøke min mor stort sett hver dag. Du bør få en gradert sykemelding av legen, eller spørre arbeidsgiver om å jobbe 80% stilling i en periode fremover. Husk at denne tiden får du aldri tilbake. Det er viktig at du er der for henne uansett om dere snakker eller ikke. Jeg ser at mange eldre sitter alene på rommene sine uten særlig besøk, og det er viktig at du stiller opp uansett form. Til opplysning er jeg utbrent og utslitt, men det er utrolig hvor mye krefter man mobiliserer i slike situasjoner.

Gjest ambrose
Skrevet

Jeg er i samme situasjon og har bortprioritert alt for å besøke min mor stort sett hver dag. Du bør få en gradert sykemelding av legen, eller spørre arbeidsgiver om å jobbe 80% stilling i en periode fremover. Husk at denne tiden får du aldri tilbake. Det er viktig at du er der for henne uansett om dere snakker eller ikke. Jeg ser at mange eldre sitter alene på rommene sine uten særlig besøk, og det er viktig at du stiller opp uansett form. Til opplysning er jeg utbrent og utslitt, men det er utrolig hvor mye krefter man mobiliserer i slike situasjoner.

Ja, jeg burde vært mer hos henne..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...