Gå til innhold

Noen vil sikkert slå meg hardt i hodet nå...

Anbefalte innlegg

Gjest 4flower4
Skrevet

Men HVIS ABB er schizofren og har en alvorlig sykdom, som han kan bli behandlet for og også kanskje en gang i fremtiden blir frisk. Er det ikke litt drøyt å arrangere rosetog og behandle han som en terrorist før dommen har falt?. Hvis han er ene og alene bak denne handlingen altså. Begynner å synes dette er litt mye og litt for mange folk som skal ha store markeringer for en stakkarslig galing.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Elis31

7

• Bella Dotte

5

• Angustia

4

• Axcia

3

Gjest radiolytter
Skrevet

Du har et poeng, og deler det med en psykiater som uttalte det samme på radioen i dag.

Viktig med nyanser.

motorPrøysen
Skrevet

Gal eller ikke, jeg har disse rosene og denne syngingen opp i halsen nå. Sånn, der var det sagt.

Gjest minnah
Skrevet

Det er et poeng.

Jeg har en del sterke meninger ang dette arrangementet. Jeg lurer på om folk virkelig er interessert i å ta innover seg hva de egentlig synger.

Hva gjør de etter markeringen? Er de villig til å stå for dette hver dag? I et land hvor vi ikke vil ha barna våre på "innvandrerskoler"? (Og sender ut barn som er født her og har bodd her i 9 år)

..og dette med å "ta sangen tilbake", ABB tok da aldri denne sangen til seg - tvert imot.

Altså - jeg skjønner selvsagt hva de mener. Og det er utvilsomt gjort i beste mening. MEN jeg mener at et slikt arrangement må stikke dypere enn en sang og en rose - ellers er det rent hykleri.

Gjest regnbuene
Skrevet

Jeg kjenner at det er like før jeg kaster opp en regnbue.

Skrevet

Jeg tenker at markeringen er en reaksjon på det som har hendt. Man føler for å gå ut og vise at dette støtter vi ikke. Det er tross alt en av Norges største tragedier. Synes ikke det har så mye med dom av han, det får han i rettsaken.

Det som er skremmende er at han kunne gjøre det, og at han trolig ikke er alene om å ha slike holdninger. Syk eller ikke.

Synes det er flott at folk ønsker å gå i tog og synge en enkel sang vi husker fra barndommen.

Skrevet

Det er et poeng.

Jeg har en del sterke meninger ang dette arrangementet. Jeg lurer på om folk virkelig er interessert i å ta innover seg hva de egentlig synger.

Hva gjør de etter markeringen? Er de villig til å stå for dette hver dag? I et land hvor vi ikke vil ha barna våre på "innvandrerskoler"? (Og sender ut barn som er født her og har bodd her i 9 år)

..og dette med å "ta sangen tilbake", ABB tok da aldri denne sangen til seg - tvert imot.

Altså - jeg skjønner selvsagt hva de mener. Og det er utvilsomt gjort i beste mening. MEN jeg mener at et slikt arrangement må stikke dypere enn en sang og en rose - ellers er det rent hykleri.

''MEN jeg mener at et slikt arrangement må stikke dypere enn en sang og en rose - ellers er det rent hykleri.'' Jeg blir veldig overrasket over at noen kan mene det er hykleri. Av og til er det enkle det beste og flotteste. Og veldig mange møtte opp. Fantastisk mange i grunnen.

Gjest minnah
Skrevet

''MEN jeg mener at et slikt arrangement må stikke dypere enn en sang og en rose - ellers er det rent hykleri.'' Jeg blir veldig overrasket over at noen kan mene det er hykleri. Av og til er det enkle det beste og flotteste. Og veldig mange møtte opp. Fantastisk mange i grunnen.

Skal man bare markere, også gå derifra og fortsette med sitt liv der vi, som noen så treffende kommenterte et sted, betaler i dyre dommer for å unngå de mest innvandringstette bydelene?

Jeg mener det retorisk, ikke at du skal behøve å svare ;-)

Skrevet

Hvis alle gjør litt, kan det utgjøre utrolig mye :)

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg er helt enig med deg.

Og som radiolytter sa, jeg hørte også psykiater Kvakkestad sine meninger om saken på radio i dag.

Han mener det er svært upassende med en slik allsang og rosetog når det faktisk kan hende at ABB er psykisk syk. Han kalte sangen/toget for hevn fra folket og det midt i en rettsprosess som ikke enda er avgjort. Han sa videre at det ikke er folket som skal dømme ABB, men domstolen.

Jeg har også vært imot denne markeringen og etter at jeg hørte Kvakkestad sine meninger så ble jeg enda mer overbevist om at denne markeringen var upassende.

Gjest minnah
Skrevet

Hvis alle gjør litt, kan det utgjøre utrolig mye :)

Hvorfor skulle det ikke forplikte til å gjør mye mer enn bare litt? jeg prøver ikke å gjøre meg vanskelig :-) jeg synes bare at dette er for viktig til kun å synge en sang om.

Skrevet

Jeg er helt enig med deg.

Og som radiolytter sa, jeg hørte også psykiater Kvakkestad sine meninger om saken på radio i dag.

Han mener det er svært upassende med en slik allsang og rosetog når det faktisk kan hende at ABB er psykisk syk. Han kalte sangen/toget for hevn fra folket og det midt i en rettsprosess som ikke enda er avgjort. Han sa videre at det ikke er folket som skal dømme ABB, men domstolen.

Jeg har også vært imot denne markeringen og etter at jeg hørte Kvakkestad sine meninger så ble jeg enda mer overbevist om at denne markeringen var upassende.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/22-juli/rettssaken/artikkel.php?artid=10050166

Jeg synes det blir litt spesielt at Kvakkestad ser på dette som hat. Jeg ser heller på det som en kjærlighetshandling. Et ønske om hvilken jord og hvilket samfunn vi ønsker å bo i. Hvis ikke dette er å snu det andre kinnet til å gå forbi å synge en sang så vet jeg sannelig ikke.

Hat hadde vært øye for øye og tann for tann. Lynsjestemning og stenkasting.

Skrevet

Hvorfor skulle det ikke forplikte til å gjør mye mer enn bare litt? jeg prøver ikke å gjøre meg vanskelig :-) jeg synes bare at dette er for viktig til kun å synge en sang om.

Jeg synes det blir rart å si at du kan ikke gå i tog om du ikke skal gjøre noe mer. Det å gå i tog og vise et standpunkt, og sorg og kjærlighet, er en viktig handling det og. I mine øyne er det kun en positiv handlig. Og jeg regner med at det er med på å øke toleransen i samfunnet ikke minske den.

Skrevet

Jeg syns også det er litt too much, og er ikke en rose-tog-person men jeg mener folk må ha lov til å markere på den måten hvis de syns det er meningsfult. De kunne jo bært steiner som de kastet mot tinghuset i stedet for roser. Det hadde vært verre.

Skrevet

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/22-juli/rettssaken/artikkel.php?artid=10050166

Jeg synes det blir litt spesielt at Kvakkestad ser på dette som hat. Jeg ser heller på det som en kjærlighetshandling. Et ønske om hvilken jord og hvilket samfunn vi ønsker å bo i. Hvis ikke dette er å snu det andre kinnet til å gå forbi å synge en sang så vet jeg sannelig ikke.

''Hat hadde vært øye for øye og tann for tann. Lynsjestemning og stenkasting.

''

Der hadde vi samme tanke.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Men det er jo på en måte hat! Folk sang høyt for at ABB skulle høre det inn der hvor han var. Er det en kjærlighetserklæring?

Gjest minnah
Skrevet

Jeg synes det blir rart å si at du kan ikke gå i tog om du ikke skal gjøre noe mer. Det å gå i tog og vise et standpunkt, og sorg og kjærlighet, er en viktig handling det og. I mine øyne er det kun en positiv handlig. Og jeg regner med at det er med på å øke toleransen i samfunnet ikke minske den.

Ja, jeg håper du har rett. jeg har bare en veldig emmen smak i munnen ang det hele.

Jeg deltok ikke, og syntes det var litt ubehagelig å lese en overskrift om at det ville være trist dersom folk ikke stilte.. Altså, jeg vil ikke ha på meg at jeg har sviktet noen! Det er ikke vi som ikke stilte som har gjort noe galt her.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Forøvrig en meget god artikkel som jeg synes alle skal ta til seg og tenke godt over!

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Ja, jeg håper du har rett. jeg har bare en veldig emmen smak i munnen ang det hele.

Jeg deltok ikke, og syntes det var litt ubehagelig å lese en overskrift om at det ville være trist dersom folk ikke stilte.. Altså, jeg vil ikke ha på meg at jeg har sviktet noen! Det er ikke vi som ikke stilte som har gjort noe galt her.

Det er ikke feil å ikke ha deltatt. Heller det motsatte.

Skrevet

Men det er jo på en måte hat! Folk sang høyt for at ABB skulle høre det inn der hvor han var. Er det en kjærlighetserklæring?

Ja i mine øyne er det det. For å fortelle han og alle andre som tenker som han, hva vi ønsker. En himmel full av stjerner, blått hav så langt du ser....osv...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...