Gå til innhold

Noen vil sikkert slå meg hardt i hodet nå...

Anbefalte innlegg

Gjest minnah
Skrevet

Det er ikke feil å ikke ha deltatt. Heller det motsatte.

Jeg vil ikke felle en dom over hva som var riktig eller ikke.

Folk må gjøre det som føles riktig for dem. Jeg sier bare at jeg håper folk forplikter seg, og ikke bare synger en sang og går derifra.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Elis31

7

• Bella Dotte

5

• Angustia

4

• Axcia

3

Gjest minnah
Skrevet

Men det er jo på en måte hat! Folk sang høyt for at ABB skulle høre det inn der hvor han var. Er det en kjærlighetserklæring?

En av arrangørene avviste at det var snakk om en protestaksjon. Det var en markering. (Hva nå forskjellen skulle være).

Om det du sier stemmer vil jeg definitivt si det var snakk om protest. For meg spiller merkelappen mindre rolle, bare beit meg merke i hva hun sa på nyhetene.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Ja i mine øyne er det det. For å fortelle han og alle andre som tenker som han, hva vi ønsker. En himmel full av stjerner, blått hav så langt du ser....osv...

Og det er rett å gjøre det når sjansen for at han er psykisk syk er tilstede?

Hva er det med deg som gjør at du tenker at du har rett til å dømme

før domstolen gjør det?

Dette var ikke en kjærlighetserklæring. Det er et vikarierende motiv.

Det var en aktiv handling, fra et hav av mennesker, for å "fortelle" ABB hva vi synes om ham.

Gjest alvende
Skrevet

Jeg har ikke sansen for dagens rosetog uansett diagnose ABB måtte ha. Plutselig ble jeg mektig lei både roser og alle regnbuens barn, men jeg skjønner det har vært viktig for minst 40 000 andre.

Hadde det vært greit for Kvakkestad og andre at man sang Barn av regnbuen hvis han har narsissistisk pf? Hvilke diagnoser er det greit at man synger til i så fall? Kan man ha både schizofreni og samtidig være terrorist? Mye å lure på.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg vil ikke felle en dom over hva som var riktig eller ikke.

Folk må gjøre det som føles riktig for dem. Jeg sier bare at jeg håper folk forplikter seg, og ikke bare synger en sang og går derifra.

Ja, vi får nå se da. Jeg tror vel de aller fleste sang den sangen uten at de kommer til å forplikte seg til noe.

Gjest minnah
Skrevet

Og det er rett å gjøre det når sjansen for at han er psykisk syk er tilstede?

Hva er det med deg som gjør at du tenker at du har rett til å dømme

før domstolen gjør det?

Dette var ikke en kjærlighetserklæring. Det er et vikarierende motiv.

Det var en aktiv handling, fra et hav av mennesker, for å "fortelle" ABB hva vi synes om ham.

Jeg reagerer i grunn ikke på at folk protesterer mot et potensielt sykt utsagn, det er mer tankevekkende at offentlige personer stiller, og det rett etter at vi har sendt ut barn som har bodd i landet hele livet. Det verset er ikke med i sangen...

Gjest minnah
Skrevet

Ja, vi får nå se da. Jeg tror vel de aller fleste sang den sangen uten at de kommer til å forplikte seg til noe.

Det tror jeg og. ;-/

Skrevet

Jeg kjenner at jeg gir faen i denne "markeringen". Jeg var i nærheten av en slik tilstelning i dag (ikke i Oslo), men gikk en omvei rundt.

Det betyr ikke at jeg gir faen i det som skjedde i fjor sommer. Jeg er bare fed up av den forbannede hovedpersonen. Jeg gir også beng i om Breivik blir kjent utilregnelig eller ikke. Hovedsaken er at han holdes bort fra allmenheten.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

En av arrangørene avviste at det var snakk om en protestaksjon. Det var en markering. (Hva nå forskjellen skulle være).

Om det du sier stemmer vil jeg definitivt si det var snakk om protest. For meg spiller merkelappen mindre rolle, bare beit meg merke i hva hun sa på nyhetene.

At ABB skulle høre det var jo hele vitsen. Det snakket de hele tiden om på TV mens det pågikk og forsvareren til Breivik ble spurt om han hadde hørt det. Forsvareren sa at han hadde fått det med seg, men ville ikke si mer.

Selvsagt sa arrangøren at det ikke var protest. Noe det selvsagt var.

Skrevet

''Er det ikke litt drøyt å arrangere rosetog og behandle han som en terrorist før dommen har falt?''

Drøyt?!

''Hvis han er ene og alene bak denne handlingen altså. Begynner å synes dette er litt mye og litt for mange folk som skal ha store markeringer for en stakkarslig galing.''

Han har ene og alene drept 77 enkeltmennesker. Markeringene er kanskje "litt i overkant" for en en 'stakkarslig galing', men det må de pårørende bedømme.

Gjest alvende
Skrevet

Gal eller ikke, jeg har disse rosene og denne syngingen opp i halsen nå. Sånn, der var det sagt.

Ja, helt enig.

Skrevet

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/22-juli/rettssaken/artikkel.php?artid=10050166

Jeg synes det blir litt spesielt at Kvakkestad ser på dette som hat. Jeg ser heller på det som en kjærlighetshandling. Et ønske om hvilken jord og hvilket samfunn vi ønsker å bo i. Hvis ikke dette er å snu det andre kinnet til å gå forbi å synge en sang så vet jeg sannelig ikke.

Hat hadde vært øye for øye og tann for tann. Lynsjestemning og stenkasting.

Norge er en rettsstat, og dette er den eneste lovlige måten hat kan få lov å komme til uttrykk. Det er både kleint og klamt og vondt. Jeg har kjent på dette en stund, bra at noen endelig gikk ut i media med det.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg reagerer i grunn ikke på at folk protesterer mot et potensielt sykt utsagn, det er mer tankevekkende at offentlige personer stiller, og det rett etter at vi har sendt ut barn som har bodd i landet hele livet. Det verset er ikke med i sangen...

Ja, gud, det har jeg ikke tenkt på :-(

Det har du jammen rett i.

Skrevet

Jeg har ikke sansen for dagens rosetog uansett diagnose ABB måtte ha. Plutselig ble jeg mektig lei både roser og alle regnbuens barn, men jeg skjønner det har vært viktig for minst 40 000 andre.

Hadde det vært greit for Kvakkestad og andre at man sang Barn av regnbuen hvis han har narsissistisk pf? Hvilke diagnoser er det greit at man synger til i så fall? Kan man ha både schizofreni og samtidig være terrorist? Mye å lure på.

''Hadde det vært greit for Kvakkestad og andre at man sang Barn av regnbuen hvis han har narsissistisk pf? Hvilke diagnoser er det greit at man synger til i så fall? Kan man ha både schizofreni og samtidig være terrorist? Mye å lure på.''

Jeg kan ikke svare for Kvakkestad eller andre, men tror du virkelig at 'akkedering' rundt diagnoser på deg eller ABB er det essensielle?

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Her er det noe du må ha misforstått. Det var ikke rosetog til ære for han.

Skrevet

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/22-juli/rettssaken/artikkel.php?artid=10050166

Jeg synes det blir litt spesielt at Kvakkestad ser på dette som hat. Jeg ser heller på det som en kjærlighetshandling. Et ønske om hvilken jord og hvilket samfunn vi ønsker å bo i. Hvis ikke dette er å snu det andre kinnet til å gå forbi å synge en sang så vet jeg sannelig ikke.

Hat hadde vært øye for øye og tann for tann. Lynsjestemning og stenkasting.

Helt enig. Det er tross alt ikke et skyldspørsmålet som skal avgjøres her.

Jeg satt på lesesalen i dag da markeringen pågikk og stilte ikke opp sjøl. Likevel blir jeg stolt og rørt over at det mobiliseres 40.000 mennesker i byen min som synger om fred og samhold i pissregnet.

Dessuten kjenner jeg godt ei som mista datteren sin på Utøya i sommer, og når hun og hennes likesinnede opplever dette som en ubetinget støtte og uttrykker at de er rørt til tårer over folka engasjement i dag - ja, da tenker jeg at det er verd at noen viser at de bryr seg.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Nå var vel Kvakkestad sitt poeng det at ABB kan ha kritisert sangen i psykotisk tilstand. Og han finner det derved søkt at en person i denne tilstand blir satt i gapestokk.

Jeg tror kanskje at Kvakkestad ikke synes det er greit å markere på denne måten ovenfor noen som er psykisk syke. Uansett diagnose.

Gjest alvende
Skrevet

''Hadde det vært greit for Kvakkestad og andre at man sang Barn av regnbuen hvis han har narsissistisk pf? Hvilke diagnoser er det greit at man synger til i så fall? Kan man ha både schizofreni og samtidig være terrorist? Mye å lure på.''

Jeg kan ikke svare for Kvakkestad eller andre, men tror du virkelig at 'akkedering' rundt diagnoser på deg eller ABB er det essensielle?

Jeg vet ikke hvorfor du dro inn diagnoser på meg her. Men det er ikke så nøye.

Mitt poeng er at jeg synes de kunne drite i å ha rosetog med allsang uansett hva som feiler ABB. Noen sa på tv at vi har nå tatt tilbake sangen. Jeg kan ikke skjønne at ABB egentlig har tatt den fra oss i utgangspunktet. Synes det blir blåst veldig opp.

Gjest alvende
Skrevet

Nå var vel Kvakkestad sitt poeng det at ABB kan ha kritisert sangen i psykotisk tilstand. Og han finner det derved søkt at en person i denne tilstand blir satt i gapestokk.

Jeg tror kanskje at Kvakkestad ikke synes det er greit å markere på denne måten ovenfor noen som er psykisk syke. Uansett diagnose.

Kanskje man burde ventet med å ha allsang til det var avgjort om han er tilregnelig eller ikke? :-)

Gjest 4flower4
Skrevet

Helt enig. Det er tross alt ikke et skyldspørsmålet som skal avgjøres her.

Jeg satt på lesesalen i dag da markeringen pågikk og stilte ikke opp sjøl. Likevel blir jeg stolt og rørt over at det mobiliseres 40.000 mennesker i byen min som synger om fred og samhold i pissregnet.

Dessuten kjenner jeg godt ei som mista datteren sin på Utøya i sommer, og når hun og hennes likesinnede opplever dette som en ubetinget støtte og uttrykker at de er rørt til tårer over folka engasjement i dag - ja, da tenker jeg at det er verd at noen viser at de bryr seg.

Ingen i min omgangskrets brydde seg om meg når jeg var innlagt på sykehus et år. Jeg fikk ikke en rose en gang.

Kanskje en tankevekker?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...