Gå til innhold

Salt på chips

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff

Hvorfor er det så jævla mye salt på chipsen?

Selv kjøper jeg de som er saltreduserte - 0,51 g natrium per 100 g vare, står det her - det er lite i forhold til mange andre chipsprodukter. Likevel syns jeg det blir for mye, kunne i alle fall godt vært halvert...

I "Superchipsen" er det jo hele (ca) 3 gram salt...

(Der hvor det står natrium/sodium er det bare å doble vekta, så får man cirka vekt i salt, natriumklorid. Det står ofte natrium/sodium fordi det er denne "delen" av saltet som er farlig.)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378851-salt-p%C3%A5-chips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fysj ja

Enig med deg,

jeg var veldig glad i salt før,

men på slutten av sist svangerskap var jeg plaget med vann i kroppen og "carpal tunnell syndrom" pga væskeansamlinger,

så jeg kuttet så og si ut alt som heter salt,

og nå er jeg så vant til å leve saltfattig at jeg syns vanlig chips er forferdelig salt, klarer ikke spise det rett og slett.

Det kan umulig være sunt med så mye salt, er jo usunt nok med alt fettet om de ikke må pøse på med salt i tillegg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378851-salt-p%C3%A5-chips/#findComment-3333667
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...