Gå til innhold

For en liten minoritet (på Dol?) ;0)

Anbefalte innlegg

– For en liten minoritet oppfattes et slikt rosetog veldig provoserende. Og da bruker de den tilgangen de har til sosiale medier og kommentarfelt til å uttrykke sin følelse av provokasjon og frustrasjon.

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/22-juli-terror-oslo-og-utoya/mens-40000-gikk-i-rosetog-skrev-andre-dette-paa-nett-3767543.html

En liten minoritet likte ikke synginga, og de er dessuten tilhengere av ABB alle sammen. Eller høyreesktreme eklinger.

Akkurat..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378855-for-en-liten-minoritet-p%C3%A5-dol-0/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leste den der, ja - og tror vel neppe at flertallet som var imot markeringen var det pga at de sympatiserer med ABBs meninger;)

Personlig syntes jeg forøvrig markeringen var flott, kanskje spesielt fordi jeg så at den var viktig for barna mine midt oppi all mediedekningen rettsaken får...

Gjest Elextra

Leste den der, ja - og tror vel neppe at flertallet som var imot markeringen var det pga at de sympatiserer med ABBs meninger;)

Personlig syntes jeg forøvrig markeringen var flott, kanskje spesielt fordi jeg så at den var viktig for barna mine midt oppi all mediedekningen rettsaken får...

''Personlig syntes jeg forøvrig markeringen var flott, kanskje spesielt fordi jeg så at den var viktig for barna mine midt oppi all mediedekningen rettsaken får...''

Ja, tror faktisk dette var et behov i mange av oss - en annen vinkling på saken, rett og slett. Jeg kjøper ikke den at det bare var et primitivt hevnmotiv bak markeringen.

''Personlig syntes jeg forøvrig markeringen var flott, kanskje spesielt fordi jeg så at den var viktig for barna mine midt oppi all mediedekningen rettsaken får...''

Ja, tror faktisk dette var et behov i mange av oss - en annen vinkling på saken, rett og slett. Jeg kjøper ikke den at det bare var et primitivt hevnmotiv bak markeringen.

Hevn har jeg aldri tenkt at det var heller.. mer en slags markering om at vi ønsker å sammen mot destruktive krefter i samfunnet. Passa veldig fint nå som rettsaken foregår :)

Elleveåringen møtte meg gledesstrålende i døra da jeg kom hjem fra jobb torsdag - hun hadde tårer i øynene og ropte: "Mamma!!! Gjett hvor mange som møtte opp for å synge Barn av regnbuen!!???" :)

Annonse

''Leste den der, ja - og tror vel neppe at flertallet som var imot markeringen var det pga at de sympatiserer med ABBs meninger;) ''

Nemlig. Jeg føler at jeg stadig blir avkrevet at jeg tar avstand fra massakreringen, og lurer på hva det er med folk. Men kanskje det sier mer om meg? Hva tror vi om hverandre, egentlig?

''Leste den der, ja - og tror vel neppe at flertallet som var imot markeringen var det pga at de sympatiserer med ABBs meninger;) ''

Nemlig. Jeg føler at jeg stadig blir avkrevet at jeg tar avstand fra massakreringen, og lurer på hva det er med folk. Men kanskje det sier mer om meg? Hva tror vi om hverandre, egentlig?

Jeg tror vel egentlig at den som skrev artikkelen ikke har lest leksa si godt nok ;)

''En liten minoritet likte ikke synginga, og de er dessuten tilhengere av ABB alle sammen. Eller høyreesktreme eklinger.''

Det som plager meg litt omkring dette, er at hvis man kommer med den minste smule kritikk over noen enkelttilfeller omkring markeringer, rettssaken eller hva som helst - så blir man automatisk satt i båsen for å "støtte ABB". Det er jo fullstendig feil, man er ikke nødvendigvis enten eller. Jeg har et kritisk blikk på flere ting omkring markeringer o.l. men jeg støtter overhodet ikke Breiviks handlinger eller tanker...

''En liten minoritet likte ikke synginga, og de er dessuten tilhengere av ABB alle sammen. Eller høyreesktreme eklinger.''

Det som plager meg litt omkring dette, er at hvis man kommer med den minste smule kritikk over noen enkelttilfeller omkring markeringer, rettssaken eller hva som helst - så blir man automatisk satt i båsen for å "støtte ABB". Det er jo fullstendig feil, man er ikke nødvendigvis enten eller. Jeg har et kritisk blikk på flere ting omkring markeringer o.l. men jeg støtter overhodet ikke Breiviks handlinger eller tanker...

Kjent norsk hersketeknikk? Latterliggjøring og mistenkeliggjøring. Det er nok mange trauste fornuftige folk som sitter stille og ikke sier noe av den grunn.

Støttes!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...