Gå til innhold

Hva er dette for noe?

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret_venn2
Skrevet

En person jeg kjenner har en tendens til å gjøre alt så utrolig stort. Det kan handle om et dataspill hvor han sitter og leser timesvis om bakgrunn og teknikk.

Det kan handle om en interesse for MGP som tar helt av og personen ender å se på delfinalene fra alle land som moldova etc.

Eller det kan dreie seg om oppgaveskriving hvor personen bruker dagesvis bare på å bestemme seg for hva en skal skrive om.

Eller det kan handle om å få oppheng å lese rapporter om global oppvarming og forskning rundt dette.

Dette mennesket gjør sjeldent noe halveis som på mange måter er bra.Men det gjør også at det å sende en epost om noe trivielt kan ta en hel evighet eller aldri bli gjort.

Personen er svært inntelligent og dyktig men har falt igjennom og har vært ute av arbeidslivet i lengre tid. Det handler om en leilighet som ser ut som et helvete og andre viktig ting som ikke blir gjort mens personen holder på med det han er opphengt i for tiden.

Videoannonse
Annonse
Gjest alvende
Skrevet

''Det kan handle om en interesse for MGP som tar helt av og personen ender å se på delfinalene fra alle land som moldova etc.''

Dette er relativt vanlig blant en del homofile jeg kjenner. De har tårer i øynene mens de ser på opptak av og synger til sangen som ble nummer to i den Israelske finalen. Eller ser avstemningen da Alexander Rybak vant finalen, for hundrede gang.

Men bortsett fra det - kanskje han bare er (for) smart?

Skrevet

Tvangsnevrose!

Noen er vel bare slik også. Har ingen diagnose???

Eller kanskje vedkommende ikke har sjekket, eller synes dette er merkelig..........

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Noen er vel bare slik også. Har ingen diagnose???

Eller kanskje vedkommende ikke har sjekket, eller synes dette er merkelig..........

Det er jo tydelig at vedkommende er psyk, om han ikke klarer å holde en jobb f.eks...

Gjest SMIRnøff
Skrevet

''Det kan handle om en interesse for MGP som tar helt av og personen ender å se på delfinalene fra alle land som moldova etc.''

Dette er relativt vanlig blant en del homofile jeg kjenner. De har tårer i øynene mens de ser på opptak av og synger til sangen som ble nummer to i den Israelske finalen. Eller ser avstemningen da Alexander Rybak vant finalen, for hundrede gang.

Etter hva som er meg bekjent er det ikke sånn for mye intelligens arter seg.

Gjest alvende
Skrevet

Etter hva som er meg bekjent er det ikke sånn for mye intelligens arter seg.

Det er godt mulig. Jeg har egentlig ikke kunnskap nok til å uttale meg om det. :-)

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Det er godt mulig. Jeg har egentlig ikke kunnskap nok til å uttale meg om det. :-)

Ikke jeg heller, men det er altså mitt inntrykk da. :=)

Skrevet

Nå fikk jeg meg en ordentlig latter, haha :D Tror vi setter homofili som diagnose her :P

Skrevet

Høres veldig ut som Asperger, alternativt homofili, ja!

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Nå fikk jeg meg en ordentlig latter, haha :D Tror vi setter homofili som diagnose her :P

Homofil asberger...:-)

Gjest alvende
Skrevet

Høres veldig ut som Asperger, alternativt homofili, ja!

Bare så jeg ikke blir misforstått: Jeg må bare presisere at jeg selvfølgelig ikke mener at homofili er en diagnose. Men det å dyrke GP er typisk homsegreie.

Skrevet

Bare så jeg ikke blir misforstått: Jeg må bare presisere at jeg selvfølgelig ikke mener at homofili er en diagnose. Men det å dyrke GP er typisk homsegreie.

Det er jeg også sikker på, jeg fjollet bare...!

Skrevet

Det er jo tydelig at vedkommende er psyk, om han ikke klarer å holde en jobb f.eks...

Det er litt å dømme noen, det er fagfolk som skal gjøre det. Men kanskje du kunne ta en skikkelig prat, ikke sinne eller oppgitthet, men god venn samtale.

Kanskje det er en diagnose du ikke vet om, kanskje vedkommende trenger en puff i ræva, eller en god og fortrolig venn.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Det er litt å dømme noen, det er fagfolk som skal gjøre det. Men kanskje du kunne ta en skikkelig prat, ikke sinne eller oppgitthet, men god venn samtale.

Kanskje det er en diagnose du ikke vet om, kanskje vedkommende trenger en puff i ræva, eller en god og fortrolig venn.

FJOOOOOOOLS.

Skrevet

Jeg tenker kanskje noe innen autismespekteret.

Skrevet

Hvordan fungerer han sosialt, virker han spesiell/eksentrisk, sover han normalt, har han mye energi, snakker han mye, går dette i perioder eller er han lik hele tiden, har han vært slik lenge - siden han var barn?, ruser han seg på noe, har han perioder der han er deprimert? Hvor lenge har han holdt på de jobbene han har hatt? Har det fungert når han har vært i jobb/utdanning før? Hva tenker han selv rundt dette?

Kan handle om en psykiatrisk lidelse, men kan jo også handle om personlighet, valg og uvaner. Han må eventuelt utredes og stilles mange spørsmål og kanskje observeres og at en får opplysninger fra feks foreldre om man skal finne ut av hva dette er.

Skrevet

FJOOOOOOOLS.

Hva er dette svar på???? Har du ikke noe fornuftig å si, så hold kjeft!!!

Likar å holde kjeft, og at andre tror du er et fjols, enn ååpne den og at det blir bekreftet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...