Gå til innhold

Brudd på venstre Krageben

Anbefalte innlegg

Gjest Fr3d5t3r
Skrevet

Hei! Jeg fikk et brudd på kragebenet i dag, det var visstnok ca 1cm mellom den ene og den andre delen av kragebenet der bruddet hadde forekommet. Jeg fikk armen i fatle og en resept på smertestillende(pinex forte). Det virker ikke som om de smertestillende tablettene virker, smerten er virkelig uutholdelig... Dette er ikke det jeg er mest redd for dessverre, for legene sa at det kunne vokse en slags kul ved skulderen pga bruddet, men siden sykehuset hadde det travelt fikk jeg aldri noen "eksperter" på området til å sjekke det. Etterpå fortalte pappa om en på jobben som også hadde fått brudd på kragebenet(han er vel rundt 55 år), og sa at skulderen hans hadde blitt veldig skjev pga dette bruddet. Bruddet mitt er sånn at halvparten av kragebeinet mitt er brukket tvers av, og den delen av benet som er brukket er ca 1cm lenger nede enn det andre. Tror du jeg kan få skjev skulder etter dette bruddet har leget seg, og har dette noe å si med at brudd kanskje ikke leger seg så bra når man er eldre(?) Og tror du jeg får noen dysfunksjonaliteter etter bruddet har leget seg? (Vil jeg kunne gjøre sånne ting som å stå på hendene osv på samme måte som før?) Tusen takk på forhånd!

Videoannonse
Annonse
Gjest Høstløv
Skrevet

Du burde ha blitt operert og satt inn en avstivning av kragebeinet.

Broren min hadde også et sådan brudd, han ble operert og fikk satt inn en metallplate med skruer for å holde benet sammen.

Flimmer1365381250
Skrevet

Mitt krageben gikk av på to steder, og det ble ikke gjort noen ting. Kunne ikke engang gå på toalettet alene de første ukene, bare besvimte av smertene. Det grodde feil og det tok ti år før jeg kunne sove på venstre side igjen uten å våkne på natten med vondt. Har masse problemer med nakken på grunn av dette korte, klumpete benet. Du burde kreve å få dette avstivet, før det "setter seg" aller helst i morgen!

Skrevet

Jeg brøt kragebenet for ca 30 år siden.Ble ikke operert, og det grodde tilsynelatende fint sammen. Det ble en liten kul, men jeg hadde ingen problemer med dette. Før nå! Det viser seg at jeg har store kalkavleiringer og delvis kronisk betennelse i skulderleddet fordi kragebeinet har grodd sammen skeivt og har ligget og gnisset inne i leddet ( vanskelig å forklare) HAdde jeg visst det, hadde jeg forlangt operasjon.

Be om utredning, jeg har store problemer med skuldra nå

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...