Gå til innhold

Syke på sydenturer.

Anbefalte innlegg

Gjest Melis36

Vi er en gjeng som pleier å reise en tur til syden i ny og ne,men hver gang blir noen syke,hva kommer det av? alltid er det en eller to som må kaste opp å bli dårlige.

Må legge til at vi tar kapsler for magen,er forsiktig med hva vi spiser og drikker,men alikevell blir turen ødelagt for noen av oss grrrrr.

Tør jo snart ikke reise mere :(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378871-syke-p%C3%A5-sydenturer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Høstløv

Tror ikke det gjelder sånn innpakket is i frysedisken. Men softis kan man jo styre unna.

Jeg tenkte på slik is som står i frysedisken og blir tatt med skje opp i beger, kjeks eller dessertskål. Isen kan ha vært delvis tint og fryst igjen opptil flere dager på rad. Det samme gjelder softis, det er også bra å styre unna. Dette kan være bakteriebomber.

Is som er innpakket i frysedisken, går det som oftest greit med, for isen har vært frosset hele tiden.

Jeg tenkte på slik is som står i frysedisken og blir tatt med skje opp i beger, kjeks eller dessertskål. Isen kan ha vært delvis tint og fryst igjen opptil flere dager på rad. Det samme gjelder softis, det er også bra å styre unna. Dette kan være bakteriebomber.

Is som er innpakket i frysedisken, går det som oftest greit med, for isen har vært frosset hele tiden.

Bakteriebomben her er ofte skjeen de bruker til å ta isen med, den står ofte opp i et glass lunket vann, der bakteriene får herje fritt...

Mrs. Wallace

En god tommelfingerregel for mat på reise er "vask det, kok det, skrell det - eller glem det".

Sørg for god håndhygiene. Ha gjerne med ei lita flaske antibac i veska.

Ikke drikk springvannet. Men å pusse tennene i springvannet kan faktisk være en god idé, for da får du så små mengder av det at det kan hjelpe magen din til å venne seg til fremmed bakterieflora.

Annonse

Onsdag1365380628

Jeg har alltid reist mye, både i syden og i østen, med og uten barn og familie, og vi har aldri blitt syke. Ikke tar vi særlig mye forhåndsregler heller. Spiser hva vi har lyst på, både av is og annet. Første gangene tok vi slike kapsler som du nevner, men etter å ha lest at det var bortkastet penger, har vi ikke brukt dem.

Men, som du sier. Noen blir alltid syke. Jeg kjenner familier som alltid kommer hjem syke fra tur, og deres reiseskildringer er dramatiske turer på hospital å legevakt i fremmede land.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...