Gå til innhold

Kjæreste eller venn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

2

• Bella Dotte

2

• mariaflyfly

1

Personlig tenker jeg på "elsker" som en man ikke er kjæreste med, men som man kun har sex med for å dekke et fysisk behov. Har man en elsker er man singel og kan gjøre som man selv lyster;)

Har man kjæreste forplikter man seg til å være trofast (normalt sett) - og man har avtalt at man er kjærester.

En venn kan være både en elsker, en kjæreste eller kun en venn man ikke har noe fysisk forhold til...

Tror jeg?

Personlig tenker jeg på "elsker" som en man ikke er kjæreste med, men som man kun har sex med for å dekke et fysisk behov. Har man en elsker er man singel og kan gjøre som man selv lyster;)

Har man kjæreste forplikter man seg til å være trofast (normalt sett) - og man har avtalt at man er kjærester.

En venn kan være både en elsker, en kjæreste eller kun en venn man ikke har noe fysisk forhold til...

Tror jeg?

For min del synes jeg at for voksne mennesker er definisjonen venn mye greiere enn kjæreste. De kan være sexuelt trofaste mot hverandre, men ikke ha noen forpliktelser overfor hverandres familier.

Annonse

For min del synes jeg at for voksne mennesker er definisjonen venn mye greiere enn kjæreste. De kan være sexuelt trofaste mot hverandre, men ikke ha noen forpliktelser overfor hverandres familier.

''For min del synes jeg at for voksne mennesker er definisjonen venn mye greiere enn kjæreste. De kan være sexuelt trofaste mot hverandre, men ikke ha noen forpliktelser overfor hverandres familier.''

Kjæresten min og jeg er da så mye mer enn "bare" venner! Venner og kjærester er to helt forskjellige ting synes jeg.

''For min del synes jeg at for voksne mennesker er definisjonen venn mye greiere enn kjæreste. De kan være sexuelt trofaste mot hverandre, men ikke ha noen forpliktelser overfor hverandres familier.''

Kjæresten min og jeg er da så mye mer enn "bare" venner! Venner og kjærester er to helt forskjellige ting synes jeg.

Dere fremstår nok som par i alle sammenhenger og det er noe annet.

Jeg er 42 og håper jeg aldri får en jeg bare kaller for "venn".... jeg vil ha en kjæreste. Høres mye koseligere og varmere ut :)

Annonse

Dette hørtes komplisert ut, kunne høres ut som et trekantforhold.

For øvrig er selvfølgelig en kjæreste og en venn man har sex med i mellom to helt ulike ting. Ønsker man ikke gjensidige forpliktelser er det kanskje best bare å være venner.

Trekantforhold har jeg ikke nevnt noe sted. Det er forholdet imellom dem som er viktigst, ikke hva man kaller hvem.

Gjest Elextra

Trekantforhold har jeg ikke nevnt noe sted. Det er forholdet imellom dem som er viktigst, ikke hva man kaller hvem.

Bakgrunnen til at jeg mente det kunne høres ut som et slags trekantforhold var denne uttalelsen, hvor det høres ut til å være tre parter involvert (hvordav du er én):

''Dvs. vi er venner og hun forstår at vi ikke er kjærester, men hun lurer på om hun må kalle sin mannlige venn for kjæreste siden de er elskere også.''

Men takk for oppklaringen.

Forøvrig trodde jeg det var nettopp terminologien du spurte om, ikke hva slags forhold de hadde.

Bakgrunnen til at jeg mente det kunne høres ut som et slags trekantforhold var denne uttalelsen, hvor det høres ut til å være tre parter involvert (hvordav du er én):

''Dvs. vi er venner og hun forstår at vi ikke er kjærester, men hun lurer på om hun må kalle sin mannlige venn for kjæreste siden de er elskere også.''

Men takk for oppklaringen.

Forøvrig trodde jeg det var nettopp terminologien du spurte om, ikke hva slags forhold de hadde.

Hehe, jeg ser det nå at det kan se ut som jeg er involvert. Jeg er ikke involvert i elskerforholdet, men er venn med dem begge. Ikke kjæreste;-)

Gjest Elextra

Hvis de "er sammen" - altså har noe fast seksuelt sammen de to - så er de vel kjærester, evt særboere, så lenge de ikke bor sammen?

Litt rart å kalle sin kjære for "bare en venn" når det er noe mer?

''Hvis de "er sammen" - altså har noe fast seksuelt sammen de to - så er de vel kjærester, evt særboere, så lenge de ikke bor sammen?''

Å være kjærester er jo noe langt mer enn å være venner og elskere. Er man kjærester er man sterkt involvert i hverandres liv og ser for seg en fremtid sammen, mens det andre forholdet er uforpliktende.

Hvis de "er sammen" - altså har noe fast seksuelt sammen de to - så er de vel kjærester, evt særboere, så lenge de ikke bor sammen?

Litt rart å kalle sin kjære for "bare en venn" når det er noe mer?

For meg er venn synonymt med kompis, mens kjæreste er det samme som (livs)partner. Hvorvidt man er venn eller kjæreste avgjøres altså ikke av hvorvidt man har sex, men med grad av fortrolighet. Denne fortroligheten oppfattes da av begge parter og deres omgangskrets.

Mine foreldre bruker begrepet venn på en annen og for meg pussig måte. Dersom en enke/ enkemann får en ny partner sier de ikke at "Kari har fått seg kjæreste" men "Kari har fått en ny venn". De mener imidlertid at Kari har en ny kjæreste, men det virker som de ikke helt greier å si det høyt... ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...