Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

Vi hadde en sånn en en gang (fikk til jul), men jeg mener å huske at den ikke rommet et helt brød på høykant, og at jeg irriterte meg over det. Aner ikke hvor den ble av, vi må ha gitt den bort til noen.

De fleste brød passer på høykant, men det stemmer at de lengste brødene ikke får plass før en har skåret av skalken.

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Hehe, jeg ga også bort en slik på finn.no for et par år sida. ;)

''Hehe, jeg ga også bort en slik på finn.no for et par år sida.''

Men det kan du angre på! ;)

Jeg ga også bort en slik jeg hadde fått i gave for årevis siden, men så ble jeg sammen med mannen min, som kom trekkende med en. Det var først da jeg ble oppmerksom på brødkrukkens fortreffelige egenskaper :-). Det er faktisk utrolig hvor mye bedre brødet holder seg i den.

''Hehe, jeg ga også bort en slik på finn.no for et par år sida.''

Men det kan du angre på! ;)

Jeg ga også bort en slik jeg hadde fått i gave for årevis siden, men så ble jeg sammen med mannen min, som kom trekkende med en. Det var først da jeg ble oppmerksom på brødkrukkens fortreffelige egenskaper :-). Det er faktisk utrolig hvor mye bedre brødet holder seg i den.

''Det var først da jeg ble oppmerksom på brødkrukkens fortreffelige egenskaper :-). Det er faktisk utrolig hvor mye bedre brødet holder seg i den.''

Men for oss som ikke er 190 cm høy og har orangutangarmer så er det ytterst upraktisk med en brødkrukke. Jeg har hatt det og aldri mer! Må jo løfte det tunge droget ned fra benken om jeg skal få tak i brødet når det ikke er så mye igjen - evt. klatre opp for å komme over krukka så jeg når nedi. ;o)

Jeg har forresten en nå også, men den har jeg plantet en stor plante oppi. :o)

Gjest Elextra

''Det var først da jeg ble oppmerksom på brødkrukkens fortreffelige egenskaper :-). Det er faktisk utrolig hvor mye bedre brødet holder seg i den.''

Men for oss som ikke er 190 cm høy og har orangutangarmer så er det ytterst upraktisk med en brødkrukke. Jeg har hatt det og aldri mer! Må jo løfte det tunge droget ned fra benken om jeg skal få tak i brødet når det ikke er så mye igjen - evt. klatre opp for å komme over krukka så jeg når nedi. ;o)

Jeg har forresten en nå også, men den har jeg plantet en stor plante oppi. :o)

''Men for oss som ikke er 190 cm høy og har orangutangarmer så er det ytterst upraktisk med en brødkrukke. Jeg har hatt det og aldri mer! ''

Haha, den problemstillingen har jeg ikke tenkt på. Selv barna har ikke problemer med brødkrukken vår.

''Men for oss som ikke er 190 cm høy og har orangutangarmer så er det ytterst upraktisk med en brødkrukke. Jeg har hatt det og aldri mer! ''

Haha, den problemstillingen har jeg ikke tenkt på. Selv barna har ikke problemer med brødkrukken vår.

''Haha, den problemstillingen har jeg ikke tenkt på. Selv barna har ikke problemer med brødkrukken vår.''

*hehe* Jeg må jo klatre opp på en krakk om jeg skal nå ned i bunnen av dypfryseren til kjæresten også. Hater dypfrysere. Blir bare rot. Ikke uten grunn at jeg selv har fryseskap. :o)

Annonse

''Haha, den problemstillingen har jeg ikke tenkt på. Selv barna har ikke problemer med brødkrukken vår.''

*hehe* Jeg må jo klatre opp på en krakk om jeg skal nå ned i bunnen av dypfryseren til kjæresten også. Hater dypfrysere. Blir bare rot. Ikke uten grunn at jeg selv har fryseskap. :o)

''Ikke uten grunn at jeg selv har fryseskap.''

Signerer. Av samme grunn som du nevner ;)

Gjest Elextra

''Hater dypfrysere. Blir bare rot. ''

Misliker frysere generelt, og dypfrysere (kister) spesielt :P.

Vurderte en liten stund en ekstra fryser i kjeller, men kjenner meg selv så godt at jeg vet det bare ville samle seg opp dårlig samvittighet. Foretrekker dessuten fersk mat, og rundt her vi bor er det langåpne butikker, så trenger ikke hamstre. Er ingen stor bær- eller sopplukker heller.

Har ikke tenkt på at dere som ikke rager så høyt over bakken har problemer med brødboks og fryser.

Jeg elsker min store dype fryseboks :-) Den er 18 år gammel og må sikkert snart byttes ut, men jeg vil jammen meg ha fryseboks igjen. Eneste ulempen med den var da jeg ammet og var redd for brystbetennelse når jeg dukket ned i den - men det gikk bra ;-)

Har temmelig god oversikt over hva som er der !

Hvis du har lyst å bruke plassen på benken til noe annet, så vil jeg minne om at stekovnen fungerer supert som brødboks. Eneste ulemper er at man må ta ut brødet akkurat mens man bruker ovenen til å steke med :-)

Ser at det er en mulighet - men jeg ser også muligheten for smeltet plast, som flyfly nevner. Så jg tror vi dropper det.

Med to sultne gutter (og en sulten mann) samt en hel del matpakker går det fort 1-2 brød pr dag her i huset.

''Med to sultne gutter (og en sulten mann) samt en hel del matpakker går det fort 1-2 brød pr dag her i huset.''

Samme hos oss. De to eldste spiser som to voksne, hun minste spiser lite. Mannen spiser mye brød og har med nistepakke på jobb. Jeg spiser lite brød - en skive om morgenen, og en sjelden gang en skive om kvelden. Kjøper mat i kantina på jobb (90% av dagene).

Gjest Elextra

''Med to sultne gutter (og en sulten mann) samt en hel del matpakker går det fort 1-2 brød pr dag her i huset.''

Samme hos oss. De to eldste spiser som to voksne, hun minste spiser lite. Mannen spiser mye brød og har med nistepakke på jobb. Jeg spiser lite brød - en skive om morgenen, og en sjelden gang en skive om kvelden. Kjøper mat i kantina på jobb (90% av dagene).

''De to eldste spiser som to voksne, hun minste spiser lite. ''

Tiåringen min la ned syv brødskiver til kveldsmat forleden.... Godt han er tynn som en strek.

''De to eldste spiser som to voksne, hun minste spiser lite. ''

Tiåringen min la ned syv brødskiver til kveldsmat forleden.... Godt han er tynn som en strek.

Det kunne snart-11 åringen min også gjort - men hun er ikke tynn som en strek og får ikke lov til å spise så mye. Hun skrøt av at hun hadde spist 6 pølser med lompe i en eller annen sammenheng - og da snakket jeg litt ordentlig med henne. Dette var et ekstramåltid utenom det hun ellers skulle spise.

Han på 13 trener veldig mye og trenger mye mat. Tror han spiser passelig.

Annonse

Gjest Elextra

Det kunne snart-11 åringen min også gjort - men hun er ikke tynn som en strek og får ikke lov til å spise så mye. Hun skrøt av at hun hadde spist 6 pølser med lompe i en eller annen sammenheng - og da snakket jeg litt ordentlig med henne. Dette var et ekstramåltid utenom det hun ellers skulle spise.

Han på 13 trener veldig mye og trenger mye mat. Tror han spiser passelig.

Tiåringen miner veldig aktiv, og en litt rastløs type som sjelden sitter i ro, så han forbrenner nok mye. Dessuten er han veldig glad i brødskiver, og det går spesielt mye til kveldsmat etter at vi har hatt fisk til middag...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...