Gå til innhold

Smerter

Anbefalte innlegg

Skrevet

NHD! Har du noen erfaring med dette? Kan angst og uro slå ut som smerter inne i munnen? Virker som sårhet og litt brennende smerter, tunge og lepper inkl.

Det merkelige er at en sjelden gang ved inntak av 1 Sobril, 15mg. så blir ubehaget mitt borte.

På forhånd tusen takk for svar, NHD.

Videoannonse
Annonse
Gjest munn-ida
Skrevet

Jeg lurer på akkurat det samme. Jeg har mye plager i munnen, smerter, blemmer og sårhet. Det dukker alltid opp i perioder med mye stress, og når ting ellers er vanskelig. Jeg har tenkt sett en sammenheng her, men jeg skulle gjerne ha vist mer. Jeg har ellers ikke problemer med dårlige tenner, men når dette inntreffer kjennes det ut som om de snart skal sprette ut.

Skrevet

Jeg lurer på akkurat det samme. Jeg har mye plager i munnen, smerter, blemmer og sårhet. Det dukker alltid opp i perioder med mye stress, og når ting ellers er vanskelig. Jeg har tenkt sett en sammenheng her, men jeg skulle gjerne ha vist mer. Jeg har ellers ikke problemer med dårlige tenner, men når dette inntreffer kjennes det ut som om de snart skal sprette ut.

Kan det være munnherpes? Det kommer som regel på senvinteren fordi vi da har vært lite eksponert for vitaminer fra sola. Iallefall den forklaringen jeg har hørt...

Skrevet

Da er vi flere...munn-ida.

Dette er veldig ubehagelig. Jeg setter det også i sammenheng med vanskelige perioder, hvor mye skjer og jeg har mye å tenke på. Leser vi for mye på nettet blir vi jo helt "tullete".

Hos meg har tannkjøttet trukket seg opp på et par fortenner oppe, kan være pusskade eller i verste fall begynnelsen til pyrea, håper inderlig ikke det.... Har også samme problem nede på et par-tre tenner. Også noen få tenner som er litt løse, hørt det er vanlige problemer i godt voksen alder, dvs 60årene, flere jeg kjenner sliter med det samme, men ikke fått diagnose pyrea. Skal til tannlegen til uka og sjekke dette.....gruer meg veldig.

Skrevet

Kan det være munnherpes? Det kommer som regel på senvinteren fordi vi da har vært lite eksponert for vitaminer fra sola. Iallefall den forklaringen jeg har hørt...

Jeg er innimellom plaget av herpes på leppene, men ser ikke slik ut, mere generellt vondt i hele munnen. Noen "bulker" her og der, men ser ikke ut som de jeg pleier å ha på leppene. Kanskje det kan være en virusinfeksjon, at herpesene ikke ser like ut....som når dem er på leppene ikke vet jeg. Ubehagelig er det i hvertfall.

Når jeg får Herpesutbrudd på leppene bruker jeg Vectavir med en gang jeg kjenner sviinga og får stoppet de før det kommer til utbrudd. Kjempebra salve.

Gjest munn-ida
Skrevet

''Kan det være munnherpes?''

Jeg har aldri hatt noen form for herpes, så det tror jeg ikke er årsaken hos meg.

Skrevet

Jeg er innimellom plaget av herpes på leppene, men ser ikke slik ut, mere generellt vondt i hele munnen. Noen "bulker" her og der, men ser ikke ut som de jeg pleier å ha på leppene. Kanskje det kan være en virusinfeksjon, at herpesene ikke ser like ut....som når dem er på leppene ikke vet jeg. Ubehagelig er det i hvertfall.

Når jeg får Herpesutbrudd på leppene bruker jeg Vectavir med en gang jeg kjenner sviinga og får stoppet de før det kommer til utbrudd. Kjempebra salve.

Jeg får det kun inni munnen... aldri hatt det på leppene før.. og det skjer alltid i mars måned ;)

Skrevet

''Kan det være munnherpes?''

Jeg har aldri hatt noen form for herpes, så det tror jeg ikke er årsaken hos meg.

Det har heller ikke jeg hatt, men tannlegen sa at man kun kan få det inni munnen. De aller fleste mennesker har herpesviruset latent i kroppen, men ikke alltid det bryter ut. Hos meg brøt det ut inni munnen for noen år siden, og jeg kjenner antydninger til utbrudd sånn ca en gang i året (alltid i feb/mars). Har aldri hatt herpes på leppene...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...