Gå til innhold

Forbrukslån -gammel gjeld

Anbefalte innlegg

Gjest blakk for tiden

Jeg er i en presset økonomisk situasjon nå, men jeg vet at om 3-6 måneder vil jeg få et betydelig beløp (arv). Jeg vil da bli gjeldfri hvis jeg bruker arven til å innfri gjeld.

Jeg vet at hvis jeg oppgir all min gjeld nå vil jeg ikke få lån. Samtidig vet jeg at jeg vil kunne betjene et nytt lån, og at jeg vil kunne innfri gjeld om kort tid.

Hva skjer hvis jeg ikke oppgir gammel gjeld. Finnes det noe register som finansieringsselskapene søker i for å finne gjeld?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378886-forbruksl%C3%A5n-gammel-gjeld/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Nordax

Mån må sende inn selvangivelse til seriøse lånegivere. Uansett er det ulovlig å ikke oppgi gjeld du kan komme i fengsel.

Husk at du vet ikke at du har arvet før du faktisk har det. Så ikke bruk penger du ikke har.

Det kan likevel godt hende du kan refinansiere gjeld du har i dag.

Gjest Høstløv

Gjeld på siste registrerte ligningninger vil også komme fram ved en kredittsjekk. Det er på eller over grensen til svindel å gi falske opplysninger når man søker om lån.

Prøv alt du kan å finn andre løsninger.

mvh

''Gjeld på siste registrerte ligningninger vil også komme fram ved en kredittsjekk.''

Allmenn gjeld kommer ikke frem ved ligningen, for formuen blir bare satt til null.

Hvis en har heftelser som er registrert i løsøreregisteret kommer dette frem ved en kredittsjekk.

Gjest Nordax

''Gjeld på siste registrerte ligningninger vil også komme fram ved en kredittsjekk.''

Allmenn gjeld kommer ikke frem ved ligningen, for formuen blir bare satt til null.

Hvis en har heftelser som er registrert i løsøreregisteret kommer dette frem ved en kredittsjekk.

De ber om kopi av selvangivelsen. Og da ser de alt.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...