Gjest blakk for tiden Skrevet 29. april 2012 Skrevet 29. april 2012 Jeg er i en presset økonomisk situasjon nå, men jeg vet at om 3-6 måneder vil jeg få et betydelig beløp (arv). Jeg vil da bli gjeldfri hvis jeg bruker arven til å innfri gjeld. Jeg vet at hvis jeg oppgir all min gjeld nå vil jeg ikke få lån. Samtidig vet jeg at jeg vil kunne betjene et nytt lån, og at jeg vil kunne innfri gjeld om kort tid. Hva skjer hvis jeg ikke oppgir gammel gjeld. Finnes det noe register som finansieringsselskapene søker i for å finne gjeld? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 29. april 2012 Skrevet 29. april 2012 Det foretas vel alltid en kredittsjekk før evt. nytt lån gis? Hvis noen tilbyr lån uten sjekk vil antakelig renten være svimlende høy. 0 Siter
Gjest blakk for tiden Skrevet 29. april 2012 Skrevet 29. april 2012 Det foretas vel alltid en kredittsjekk før evt. nytt lån gis? Hvis noen tilbyr lån uten sjekk vil antakelig renten være svimlende høy. Kredittsjekk er vel bare for å finne ut om noen har betalingsanmerkninger? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 29. april 2012 Skrevet 29. april 2012 Kredittsjekk er vel bare for å finne ut om noen har betalingsanmerkninger? Ja, det er sant. svarte visst litt fort. Usikker på om en ellers har hannen info enn ligningen. 0 Siter
PieLill Skrevet 29. april 2012 Skrevet 29. april 2012 Gjeld på siste registrerte ligningninger vil også komme fram ved en kredittsjekk. Det er på eller over grensen til svindel å gi falske opplysninger når man søker om lån. Prøv alt du kan å finn andre løsninger. mvh 0 Siter
MrNobody Skrevet 29. april 2012 Skrevet 29. april 2012 https://www.gjeld.org/ndex.php?option=com_mad4joomla&jid=7&Itemid=163 0 Siter
Gjest Nordax Skrevet 29. april 2012 Skrevet 29. april 2012 Mån må sende inn selvangivelse til seriøse lånegivere. Uansett er det ulovlig å ikke oppgi gjeld du kan komme i fengsel. Husk at du vet ikke at du har arvet før du faktisk har det. Så ikke bruk penger du ikke har. Det kan likevel godt hende du kan refinansiere gjeld du har i dag. 0 Siter
Lillemus Skrevet 29. april 2012 Skrevet 29. april 2012 De sjekker, vær du trygg. Selv Firkløveren kredittsjekker deg om du bestiller noe for bare noen få tusenlapper... 0 Siter
Gjest Pilka Skrevet 29. april 2012 Skrevet 29. april 2012 Bankene er strenge på å få skatteligningen, men mange private finansieringsselskaper er ikke det. Hvis det kun er snakk om tre måneder tror jeg at dette skal kunne gå. De sjekker selvfølgelig betalingsanmerkninger. 0 Siter
Gjest Høstløv Skrevet 29. april 2012 Skrevet 29. april 2012 Gjeld på siste registrerte ligningninger vil også komme fram ved en kredittsjekk. Det er på eller over grensen til svindel å gi falske opplysninger når man søker om lån. Prøv alt du kan å finn andre løsninger. mvh ''Gjeld på siste registrerte ligningninger vil også komme fram ved en kredittsjekk.'' Allmenn gjeld kommer ikke frem ved ligningen, for formuen blir bare satt til null. Hvis en har heftelser som er registrert i løsøreregisteret kommer dette frem ved en kredittsjekk. 0 Siter
Mrs D Skrevet 29. april 2012 Skrevet 29. april 2012 De som låner ut penger er i sin fulle rett til å ta en kredittsjekk på enhver lånetaker, så om du oppgir dette eller ikke, så finner de det uansett ut. 0 Siter
Gjest Nordax Skrevet 29. april 2012 Skrevet 29. april 2012 ''Gjeld på siste registrerte ligningninger vil også komme fram ved en kredittsjekk.'' Allmenn gjeld kommer ikke frem ved ligningen, for formuen blir bare satt til null. Hvis en har heftelser som er registrert i løsøreregisteret kommer dette frem ved en kredittsjekk. De ber om kopi av selvangivelsen. Og da ser de alt. 0 Siter
Gjest Høstløv Skrevet 29. april 2012 Skrevet 29. april 2012 De ber om kopi av selvangivelsen. Og da ser de alt. Jeg trodde det var ligningsattesten de ville ha kopi av. 0 Siter
PieLill Skrevet 29. april 2012 Skrevet 29. april 2012 Jeg trodde det var ligningsattesten de ville ha kopi av. Seriøse långivere ber om utskrift av selvangivelsen. De mindre seriøse som gir lån på 5 minutter, satser på å tjene penger på skyhøye renter og inkasso. mvh 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.