Gå til innhold

Vær så snill og hjelp meg NHD og andre

Anbefalte innlegg

Gjest Værsåsnilloghjelpmeg
Skrevet

Hei!

Nå har jeg trappet helt ned på zyprexa så nå har jeg ingenting.. har bare litt truxal og trilafon injeksjoner.

Zyprexa har hjulpet veldig, men har hatt mange bivirkninger.

Nå har jeg ikke sovet skikkelig på en uke.

Jeg er ekstremt trett, men får ikke sove.

Jeg tror at djevelen har sendt ut folk for å ta meg å drepe meg for så og sende meg til helvetet.

Andre leser tankene mine også.

Og jeg ser fugler og mennesker som ikke er der.

Det dukker bare opp og så forsvinner det i løse luften.

Jeg har mye angst.

Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.

Har store hukommelsesproblemer og nedsatt følelse.

Jeg er deprimert og sint og flyr i taket av den minste ting.

I dag da jeg skulle bowle klarte jeg ikke konsentrere meg og jeg fikk det ikke til, til slutt så bare gikk jeg i fullt sinne.

Og så sa jeg mye rart som jeg ikke husker.

Men når vi snakket om ting så lo dem bare fordi jeg svarte på noe helt annet.

Hva skjer med meg?

Psykiateren kommer ikke før om 2 uker.

Er det en medisin jeg kan foreslå for ham som jeg kan ta som ikke har så mange bivirkninger og som får meg til å sove.

Vil dette gå over av seg selv?

Plis svar meg, jeg trenger det

Videoannonse
Annonse
Gjest Værsåsnilloghjelpmeg
Skrevet

Synes at det er rart det er ingen som svarer!

Er det noe i veien med meg?

Er det jeg som er problemet?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Zeldox var fin på meg, men la på meg av den og. Dog helt sikkert mye bedre enn Zyprexa, som jeg aldri har fått lov til å prøve...

Skrevet

Ringe legevakta? Familie? Venn? Og forklare hvordan du har det?

Skrevet

Jeg føler meg ikke kompetent til å svare, men gjør det allikevel fordi du føler deg så ille. Det er ingenting galt med deg som person , men du er kanskje psykotisk? Mangel på søvn kan gjøre at hvem som helst mister grepet på virkeligheten. Jeg kjenner ikke til de medisinene du bruker. Kanskje du skal ta en akuttime hos fastlegen? Det hadde jeg gjort hvis jeg ikke hadde fått tak i psykiateren min.

Gode tanker til deg!

Klem fra

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Inntil videre bør du fortsette på Zyprexa.

Så bør du diskutere med psykiateren din at du kan g over til en annen antipsykotisk medisin.

Skrevet

Ringe legevakta? Familie? Venn? Og forklare hvordan du har det?

Jeg kjenner igjen litt av dine symptomer. Jeg fikk også store problemer med søvn etter nedtrapping av Zyprexa. Kanskje du har trappet ned for fort? Hvis det er en medisin du ikke har lyst til å gå på så må du trappe ned i en god periode i livet og bruke svært lang tid på det. Virker som du er på ferd inn i en psykose igjen og den kommer med stor sannsynlighet ikke til å forsvinne av seg selv (egen erfaring). Få fastlegen til å gi deg noe medisin for sånn kan du ikke gå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...