Gå til innhold

Thorkildsen lekket taushetsbelagt informasjon

Anbefalte innlegg

''Thorkildsen risikerer straff for å lekke taushetsbelagt informasjon.

Kommunalråden i Sør-Trøndelag mener det verre at barneministeren fortsetter å informere om taushetsbelagt infomrasjon, enn at hun ba politiet om å etterforske en incest sak på nytt.

- Inga Marte Thorkildsen fortsetter å fortelle om taushetsbelagt informasjon om et barn. Det er under enhver kritikk at hun fortsetter å lekke opplysninger om dette offentlig, sier Merethe B. Ranum (H), kommunalråd i Trondheim.''

http://www.aftenposten.no/nyheter/--Thorkildsen-risikerer-straff-for-a-lekke-taushetsbelagt-informasjon-6818156.html#xtor=RSS-3

''Statsråd la ut 7-årings diagnose

I mandagens politiske kvarter sa barne-, likestillings- og inkluderingsminister Inga Marte Thorkildsen at hun var i tvil om hun skulle forsøke å gripe direkte inn i en barnefordelingssak høsten 2011.

Men til tross for at barnefar, som er tilkjent hovedomsorgen for barnet, har vunnet i flere rettsinstanser har barneministeren valgt å skrive om saken på egen Facebook-side. Der har hun også lagt ut diagnosen til syvåringen.''

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.8110485

mvh

Fortsetter under...

Gjest Cinnamongirl

Ikke bra i det hele tatt...

Sånn bortsett fra det så syns jeg jo at det er rart at gutten har fått den diagnosen og så har faren fått omsorgen.... Men selvfølgelig er det veldig mulig at det er ting vi ikke vet. Får bare inderlig håpe at faren ER uskyldig.

Måtte jo bare si det selv om det sikkert er helt feil av meg.

Hun fremstår ikke akkurat som den skarpeste kniven i skuffen.

Det jeg har sett av henne (ikke noe dybdestudie) har jeg oppfattet henne som både intelligent, kunnskapsrik og reflektert.

Virker som SV-ledelsen har en blindsone når det kommer til vennetjenester og gode hensikter. Målet helliger visst et hvilket som helst middel - og hever dem over lover, regler, forskrifter og folkeskikk. Et eller annet med overdreven tro på egne standpunkts fortreffelighet og moralsk overlegenhet.

mvh

Det jeg har sett av henne (ikke noe dybdestudie) har jeg oppfattet henne som både intelligent, kunnskapsrik og reflektert.

Virker som SV-ledelsen har en blindsone når det kommer til vennetjenester og gode hensikter. Målet helliger visst et hvilket som helst middel - og hever dem over lover, regler, forskrifter og folkeskikk. Et eller annet med overdreven tro på egne standpunkts fortreffelighet og moralsk overlegenhet.

mvh

''Virker som SV-ledelsen har en blindsone når det kommer til vennetjenester og gode hensikter. Målet helliger visst et hvilket som helst middel - og hever dem over lover, regler, forskrifter og folkeskikk. Et eller annet med overdreven tro på egne standpunkts fortreffelighet og moralsk overlegenhet'' Enig. Jeg tror det er på tide å ta en alvorsprat om rolleforståelse internt i SV.

Annonse

Ikke bra i det hele tatt...

Sånn bortsett fra det så syns jeg jo at det er rart at gutten har fått den diagnosen og så har faren fått omsorgen.... Men selvfølgelig er det veldig mulig at det er ting vi ikke vet. Får bare inderlig håpe at faren ER uskyldig.

Måtte jo bare si det selv om det sikkert er helt feil av meg.

Diagnosen skal vissnok være omstridt.

Thorkildsen har engasjert seg ensidig på vegne av kun en av partene i saken, moren. Hun har avslått tilbudet om å møte både faren og gutten det faktisk gjelder.

mvh

Jeg hadde sympati med IMT og støttet henne i det hun hadde gjort, jeg tenkte at barnets beste måtte så i sentrum her, selv om hun balanserte på den ytterste grensen for hva hun hadde lov til å gjøre. Men Facebook-innlegget (som jeg selv leste på hennes _åpne_ Facebook-side i går) var å dra det så langt at hun mistet all troverdighet!! Er det mulig å miste gangsynet så fullstendig??

Jeg hadde sympati med IMT og støttet henne i det hun hadde gjort, jeg tenkte at barnets beste måtte så i sentrum her, selv om hun balanserte på den ytterste grensen for hva hun hadde lov til å gjøre. Men Facebook-innlegget (som jeg selv leste på hennes _åpne_ Facebook-side i går) var å dra det så langt at hun mistet all troverdighet!! Er det mulig å miste gangsynet så fullstendig??

Dette illustrerer at sterkt engasjement ikke er en berettiget årsak til å se bort fra lover, forskrifter og spilleregler, men tvert imot en ekstra grunn til skjerpet fokus på nettopp dette.

Om man, som Thorkildsen, forutsetter at hverken politi, barnevern, barnets far, sakkyndige og to domstoler har evnet å se barnets behov og handle til barnets beste, har framgangsmåten ødelagt hennes videre muligheter til å bidra konstruktivt i denne saken.

Hun kunne egasjert seg på uttallige konstruktive måter. Men hun valgte snarveien det å ringe politiet og pesentere seg som stortingsrepresentant er. Når hun får berettiget kritikk for dette, velger hun enda en snarvei; å utlevere barnet.

Saken kunne blåst ganske fort over om hun hadde innrømmet at framgangsmåten var feil, selv om hensikten var god. I stedet går hun langt i å hevde at målet helliger middelet. Samt å bagatellisere effekten det å presentere seg som stortingsrep. har.

SV-toppene ser ut til å ha en kraftig blindsone når det kommer til hva de mener å kunne tillate seg bare hensikten er edel nok.

mvh

Annonse

Gjest kiwwi

Dette illustrerer at sterkt engasjement ikke er en berettiget årsak til å se bort fra lover, forskrifter og spilleregler, men tvert imot en ekstra grunn til skjerpet fokus på nettopp dette.

Om man, som Thorkildsen, forutsetter at hverken politi, barnevern, barnets far, sakkyndige og to domstoler har evnet å se barnets behov og handle til barnets beste, har framgangsmåten ødelagt hennes videre muligheter til å bidra konstruktivt i denne saken.

Hun kunne egasjert seg på uttallige konstruktive måter. Men hun valgte snarveien det å ringe politiet og pesentere seg som stortingsrepresentant er. Når hun får berettiget kritikk for dette, velger hun enda en snarvei; å utlevere barnet.

Saken kunne blåst ganske fort over om hun hadde innrømmet at framgangsmåten var feil, selv om hensikten var god. I stedet går hun langt i å hevde at målet helliger middelet. Samt å bagatellisere effekten det å presentere seg som stortingsrep. har.

SV-toppene ser ut til å ha en kraftig blindsone når det kommer til hva de mener å kunne tillate seg bare hensikten er edel nok.

mvh

Enig!

Skriv et debattinnlegg om det så de kan se det og lære av det :-)

mvh

''Virker som SV-ledelsen har en blindsone når det kommer til vennetjenester og gode hensikter. ''

Ikke bare SV dessverre, jeg husker ikke hvor mange ganger jeg høre Kolberg tjatre om at hensikten med det Støre ble anklaget for ang. inhabilitet var jo så god. Godt formål, så da var det jo ikke så farlig med reglene. Man får jo håpe at denne regjeringen (så lenge den nå sitter) ikke blir helt spinnville i sitt syn på hva et godt formål er...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...