Gå til innhold

Kråkejenta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest ferdig krimboka Kråkejenta i kveld. Kjøpte den helt tilfeldig da jeg skulle på en tur i forrige uke - leste litt kjapt bakpå, og den så ut til å være en god krimbok.

Men nei, den boka likte jeg ikke. Veldig utmalende beskrivelser av mishandling og drap av barn. Helt syke ting. Ble nesten kvalm av å lese den. Skjønner ikke hvorfor det er nødvendig med sånne detaljer for at ei krimbok skal være spennende. Kan ikke helt tro at det stemmer det som stod bak på, at den hadde fått gode anmeldelser og høye salgstall :-(

Nå ligger den i grønn dunk - ingen flere her i huset skal lese den i alle fall :-(

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Jeg pleier å merke fort om det er ei bok jeg ikke liker og da leser jeg den ikke. Liker forresten ikke krim:)

Skrevet

Jeg pleier å merke fort om det er ei bok jeg ikke liker og da leser jeg den ikke. Liker forresten ikke krim:)

Jeg liker krim. Historien i boka var forøvrig temmelig spennende, men jeg liker ikke å vite om det innerste og ondeste som finnes i mennesket :-(

Så jeg valgte å lese den ut - men så var det rett i søpla med den. Eldstemann ville lese bak på, men jeg lot ham ikke få lov.

Gjest Bookclub
Skrevet

Jeg synes den var veldig bra. Det er en psykologisk krim/grøsser og leverer absolutt. Jeg venter på fortsettelsen siden dette er 1 av 3.

Gjest prust
Skrevet

Jeg synes den var veldig bra. Det er en psykologisk krim/grøsser og leverer absolutt. Jeg venter på fortsettelsen siden dette er 1 av 3.

Joda, det var jo nerve i den, men jeg synes det var fryktelig å lese om alle de groteske detaljene - er vel særlig ømfintlig på det når jeg selv har barn i den alderen. Tåler ganske mye av krimbøker der voksne er offere, men dette var ille, synes jeg.

Synes at krimforfattere burde kunne skrive spennende grøssere uten nødvendigvis å ha med sånne detaljer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...